614 milijuna kuna EU sredstava za brža putovanja vlakom od Zaboka do Zagreba i nastavak investicijskog ciklusa u željeznicu

 

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za modernizaciju i rekonstrukciju 24 kilometra željezničke pruge od Zaprešića do Zaboka, kojim se osiguralo 614 milijuna kuna bespovratnih sredstava za provedbu projekta, a kojim će skratiti vrijeme putovanja od Zaboka prema Zaprešiću i Zagrebu, potpisan je u četvrtak na željezničkom kolodvoru u Zaboku.

Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU, Tomislav Petric te predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić nakon što je, podsjetimo, 19. listopada ove godine sufinanciranje projekta europskim novcima odobrila i Europska komisija.

„Zaprešić-Zabok jedna je od najprometnijih dionica, kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Upravo nam je to poticaj da i dalje planiramo i provodimo ovakve projekte, obnavljamo i gradimo pruge po kojima će brže moći voziti i putnički i teretni vlakovi.“, rekao je prilikom potpisivanja Ugovora ministar Oleg Butković te dodao kako se s tim ciljem nastavlja nabava novih vlakova, kao i veliki investicijski ciklus u željeznicu. „S ovim potpisanim ugovorom mi smo prešli iznos od 8 milijardi kuna ugovorenih projekata iz fondova EU, a velik broj njih čine upravo željeznički projekti. Svi bi oni, trebali omogućiti znatno kvalitetniji, brži, povezaniji i konkurentniji željeznički prijevoz, putnika i tereta.“, zaključio je ministar Butković, najavivši radove na projektu modernizacije Zaprešić-Zabok iduće godine. Projektom, za koji je u tijeku postupak odabira izvođača radova, planira se rekonstrukcija i elektrifikacija svih 24 kilometara pruge za brzinu od 120 kilometara na sat.

„Željeznica u Zagorju ima dugu tradiciju, a modernizacijom ove dionice omogućit će se njeno cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širem području grada Zagreba.”, izjavio je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i pojasnio kako će se provesti ojačanje pruge za promet vlakova veće mase, čime će se ukloniti sadašnja ograničenja te osigurati željezničko-cestovni prijelazi duž cijele dionice.

Kroz projekt je planirana i rekonstrukcija čak 7 kolodvora i stajališta, uključujući i kolodvor Zabok, gdje će se razdvojiti dijelovi namijenjeni putničkom i teretnom kolodvoru. Kroz projekt će se na svim kolodvorima i stajalištima izgraditi i parkirališta za automobile te držači za bicikle, a smještajem postaja javnog autobusnog prijevoza uz željezničke postaje, omogućit će se bolja povezanost, a time i građanima jednostavnija i brža putovanja.