Liberalizacija pomorskog prijevoza u roku od 5 godina

Uvođenje tržišnog pristupa i dodjela koncesija za brodske linije na osnovi javnog natječaja vodeći prvenstveno računa o povezivanju otoka s kopnom i međusobno osnovne su odrednice prijedloga Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, čiji je nacrt u Splitu predstavnicima brodara, županija, županijskih komora i Sindikata pomoraca prezentirao državni tajnik za more Branko Bačić.

Pomoćnik ministra kapetan Mario Babić, državni tajnik za more Branko Bačić i Župan splitsko-dalmatinski Kruno Peronja

Kako je najavio, zakon bi se do kraja mjeseca uputio u saborsku proceduru u prvo čitanje, a trebao bi se provesti u roku od 5 godina nakon usvajanja. Paralelno s njegovim donošenjem izradila bi se strategija privatizacije Jadrolinije i izmjene Zakona o Jadroliniji. Danas na Jadranu imamo 47 linija, od toga 21 trajektnu liniju, 14 brzobrodskih i 12 klasičnih brodskih linija, rekao je Bačić ističući da novi zakon ne smije derogirati razinu postojeće usluge u pomorskom prijevozu.

Prema novom zakonskom prijedlogu, pravo obavljanja javnog pomorskog prijevoza stječe se na temelju koncesije, a odluku o raspisivanju natječaja donosi resorno Ministarstvo za državne linije, županijsko poglavarstvo za županijske i međužupanijske linije, odnosno Poglavarstvo grada ili općine za lokalne linije. Postupak provođenja natječaja za dodjelu koncesije obavljalo bi stručno povjerenstvo, a koncesije bi se dodjeljivale na 10 godina za državne linije, na 8 godina za županijske i na 5 godina za lokalne linije.

Koncesija za obavljanje javnog prijevoza može se dati brodaru koji mora imati tvrtku registriranu u Hrvatskoj, u vlasništvu ili najmu mora imati brod, ali u tom slučaju brod mora biti ocarinjen i uvezen u Hrvatsku, odnosno mora biti hrvatska roba, istaknuo je Bačić. Također, brod mora biti upisan u upisnik trgovačkih brodova Republike Hrvatske i ispunjavati tehničke uvjete definirane zakonom.

Sudionici skupa u Splitu

Predsjednik Sindikata pomoraca Vladimir Svalina pozdravio je prezentirani zakonski prijedlog jer štiti prava pomoraca. Naime, prijedlogom je definirano da član posade broda mora biti hrvatski državljanin koji ima sklopljen ugovor o radu s brodarom, a na brodovima kojima se obavlja javni prijevoz službeni jezik posade bio bi hrvatski.

Za obavljanje javnog prijevoza koncesionari bi ovisno o rentabilnosti linije plaćali naknadu ili bi dobivali potporu, rekao je državni tajnik za more. Koncesionar koji bi dobio potporu mora voditi odvojeno računovodstvo za liniju za koju bi dobio potporu. Direktor Jadrolinije Slavko Lončar istaknuo je da će novi sustav još više opteretiti državni proračun zbog povećane potrebe za financiranjem nerentabilnih linija, dok prema mišljenju direktora SEM Marine Igora Lučića neće biti povećanja troškova za državne potpore jer će državni brodar gubitkom nekih linija morati spustiti zahtjeve za financiranjem.

 Prezentacija



Pisane vijesti