Dužobalno koordinirane spasilačke akcije zbog više pomorskih nezgoda i jedne teže pomorske nesreće sa dvije ozlijeđene osobe

 

Tijekom vikenda Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zaprimilo je izvještaje Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) o poduzetim spasilačkim akcijama prema osobama i plovilima na moru, na više područja nadzora sigurnosti plovidbe. Najviše nezgoda zabilježeno je na Kvarneru gdje se ujedno dogodila i jedina teža pomorska nesreća, u kojoj su teže ozlijeđena dva slovenska nautičara prilikom nasukanja njihove brodice u akvatoriju Malog Lošinja, o čemu izvješćujemo u nastavku.

Službenici MRCC Rijeka danas, 10. rujna u 10.44 sati zaprimili su poziv pogobelji od očevidca, koji prijavljuje brodolom na hridinama jedne od uvala sa istočne strane otočića Koludarac, nedaleko Malog Lošinja, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Rijeka, odnosno, nadležna Lučka ispostava Mali Lošinj čiji službenici su odmah isplovili prema mjestu nasukanja. MRCC Rijeka je u kratkom roku prikupila sve potrebne podatke o sudionicima pomorske nesreće i njhovoj točnoj poziciji, za koju je utvrđeno kako je nedostupna sa morske strane zbog visokih valova i plitkih podmorskih hridi, stoga su u spasilačku akciju angažirani pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja, koji su brodicom malološinjske Ispostave ubrzo prevezeni do najbliže pristupne točke poziciji, gdje su zatekli dva slovenska brodolomca i jednu osobu, dojavitelja nesreće, koji je netom ranije do njih stigao kopnom, no nije bio u mogućnosti evakuirati ih sa mjesta nasukanja. Dvojica brodolomaca, A.K. (rođen 1968. godine), voditelj i vlasnih nasukane brodice i B.Z. (rođen 1976. godine), član posade, obojica državljani Republike Slovenije odmah su nosilima evekuirani na brodicu LI Mali Lošinj i prevezeni u Mali Lošinj, kamo su pristalo u 14.05 sati, kada su brodolomce u daljnje postupanje preuzeli djelatnici Hitne medicinske pomoći. Na poziciji nesreće nije primjećeno značajnije onečišćenje mora osim plutajućih manjih dijelova nasukanog glisera njemačke zastave, koji se pod udarima valova gotovo u potpunosti raspao, Službenici Lučke ispostave Mali Lošinj dovršiti će očevid o uzrocima ove pomorske nesreće kada brodolomci budu u mogućnosti pristupiti davanju izjava. O ovoj pomorskoj nesreći MRCC Rijeka obavijestila je i Pomorsku policiju Rijeka.

Službenici MRCC Rijeka zaprimili su danas u 13.50 sati dojavu o manjoj pomorskoj nezgodi na zadarskom području nadzora sigurnosti plovidbe, gdje je na poziciji prolaz Mali Ždrelac jedrilica hrvatske zastave udarila jarbolom u most Ugljan - Pašman, prolaz Mali Ždrelac. Pri čemu je došlo do oštećenja konstrukcije jarbola, no bez ozlijeđenih. Jedrilica je nakon ostala u plutati bez prodora mora te je sigurno veza dok vremenski uvjeti na moru postanu povoljni za tegalj. Očevid na poziciji nezgode obavili su službenici Lučke kapetanije Zadar, a nastavak očevida o uzrocima pomorske nezgode uslijediti će kada jedrilica pristane ujednu od obližnjih luka.

U 13.24 sati posredstvom službenika Policijske uprave Omiš službenici MRCC Rijeka zaprimili su dojavu o nestanku stranog turista koji je danas (10. rujna), oko 12.00 sati isplovio na dasci za jedrenje sa plaže mjesnog autokampa, o čemu su obaviješteni službenici Lučke kapetanije Split, čiji službenici su započeli pomorsku potragu, a MRCC Rijeka je o nestalom surferu putem Obalne radio postaje ORP Splitradio uputila obavijest svim sudionicima u pomorskom prometu o trajanju potrage za nestalim. U 16.10 sati MRCC Rijeka zaprimila je dojavu recepcije autokampa da se nestali surfer, državljanin Republike Litve, samostalno i neozlijeđen vratio u kamp, slijedom čega je MRCC Rijeka okončala potražnu akciju.

Tijekom subote, 9. rujna u MRCC Rijeka zaprimljen je niz dojava o pomorskim nezgodama, slijedom čega izvješćujemo samo o dvije najznačajnije.

Sinoć u 20.50 sati MRCC Rijeka zaprima poziv pogibelji posade jedrilice „Bolshoy“, u vlasništvu hrvatske charter tvrtke sa sedam putnika i jednim članom posade, skipper, koji je dojavio o nasukanju na rt Gomilica, na otoku Braču, bez ozlijeđenih i bez prodora mora, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Split i Lučke ispostave Milna, te se prema poziciji nasukanja isplovilo sa dvije spasilačke brodice, obzirom da su u vrijeme nezgode na moru vladali izrazito nepovoljni vremenski uvjeti. Na poziciji nasukanja svih sedam putnika, državljni Republike Austrije i skipper, hrvatski državljanin, prekrcani su na brodicu LK Split i prevezeni u Milnu kamo su pristali u 22.35 sati, dok su službenici LI Milna ostali na poziciji nasukanja gdje su ustanovili da jedrilica ne prima more i da nema onečišćenja te su pričekali dolazak djelatnika charter tvrtke, koji su osigurali jedrilicu dužine 16,07 metara do prestanka nevremena, kako bi se mogao obaviti tegalj. Očevid o uzrocima ove pomorske nezgode obaviti će službenici Lučke ispostave Milna tijekom današnjeg dana.

Sinoć, 9. rujna u 21.00 sati, MRCC Rijeka posredstvom ORP Splitradio zaprimila je poziv pogibelji od dvočlane posade jedrilice „Mare Animi“ u vlasništvu hrvatske charter tvrtke, a koja se netom prije nasukala na sjevernoj strani otoka Kakanj, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Šibenik čiji službenici su stupili u komunikaciju sa posadom nasukane jedrilice, od kojih su saznali da nisu ozlijeđeni te da su o nezgodi obavijestili charter tvrtku, koja je angažirala tvrtku specijaliziranu za pružanje komercijalne pomoći osobama i plovilima na moru i čiji djelatnici su u 23.10 sati dojavili u MRCC Rijeka da su uspješno odsukali jedrilicu te je tegle u Tribunj.

U subotu, 9. rujna u 03.15 sati ujutro službenici MRCC Rijeka zaprimili su posredstvom ORP Dubrovnikradio poziv pogibelji posade jedrilice „New Love“, dužine 27 metara, njemačke zastave, sa dva neozlijeđena člana posade, dražavljani Republike Njemačke, koji su se nasukali kod luke Gruž zbog kvara kormila, o čemu je obaviještena Lučka kapetanija Dubrovnik, čiji služebnici su isplovili u spasilačku akciju te su u 05.18 sati javili o uspješno odsukanoj jedrilici. Službenici LK Dubrovik očevidom na poziciji nasukanja ustanovili su da jedrilica nije zadobila kritična oštećenja te joj je odobrena daljnja plovidba za luku Dubrovnik. Na poziciji nasukanja nije uočeno onečišćenje mora i morskog okoliša, čime je ova akcija uspješno okončana.