U ponedjeljak, 3. travnja 2017. godine, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je na sastanku Radne skupine za izgradnju Pelješkog mosta, koja se održala u Dubrovniku, a na kojoj je zaključeno kako priprema projekta za njegovo financiranje iz fondova EU, kao i postupak javne nabave te pripreme za potpis ugovora s izvođačima radova, idu prema planu.
Na 9. sastanku međuresorne radne skupine, koju čine predstavnici ministarstava, jedinica regionalne samouprave i mnogi drugi, zaključeno je kako su u godinu dana, koliko se održava Radna skupina, učinjeni veliki koraci i pomaci u izgradnji projekta Cestovne povezanosti s Južnom Dalmacijom, kojeg je dio i izgradnja Pelješkog mosta.
Zaključci sastanka predstavljeni su na konferenciji za medije na kojoj su, uz ministra Olega Butkovića, sudjelovali i župan Dubrovačko - neretvanske županije Nikola Dobroslavić, povjerenica Vlade Republike Hrvatske za Dubrovnik Nada Medović, državni tajnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić i Maja Markovčić Kostelac te pomoćnici ministra Josip Bilaver i Alena Gospočić.
Kao članovi Radne skupine na sastanku su sudjelovali i predstavnici ministarstava, s kojima je potrebna koordinacija i suradnja na pripremi projekta, pomoćnik ministra graditeljstva i prostornog uređenja Milan Rezo i pomoćnik ministra zaštite okoliša i energetike Dario Matanović te saborski zastupnik Branko Bačić i predstavnici Hrvatskih cesta Josip Škorić i Boris Majić.
Ministar Oleg Butković članove je kratko izvijestio o koracima koji su dosad odrađeni na pripremi projekta u kontekstu njegovog financiranja iz fondova EU. „ Imali ste priliku vidjeti kako je primljeno pozitivno mišljenje Neovisne kontrole kvalitete kojim je potvrđena spremnost projekta i njegovo sufinanciranje iz fondova EU, a u sljedeća tri mjeseca imat ćemo i Odluku Europske komisije o financiranju projekta.“, zaključio je ministar i pojasnio kako će se, ukoliko u tom vremenskom razdoblju Europska komisija ne odbije financiranje projekta, smatrati da je odobren i to u iznosu od 85 posto, koji je Republika Hrvatska tražila, a riječ je ujedno i o najvećem mogućem iznosu za sufinanciranje.
„U veljači ove godine Vlada Republike Hrvatske usvojila je Odluku o financiranju projekta Cestovna povezanost s Južnom Dalmacijom, a usvajanjem te Odluke, Vlada je iskazala spremnost i odlučnost u izgradnji Pelješkog mosta, najvažnijeg geostrateškog projekta u Republici Hrvatskoj, bez obzira na Odluku Europske komisije.“, dodao je ministar te naglasio kako je time uklonjena prepreka da Hrvatske ceste po završetku postupka javne nabave odabiru izvođača radova i sklope ugovor za izgradnju Pelješkog mosta.
Kako projekt ovakve kompleksnosti i visoke procijenjene vrijednosti, prije početka provedbe ima niz dugotrajnih aktivnosti, a provođenje postupaka javne nabave za odabir izvođača radova jedna je od tih, Hrvatske ceste su u lipnju 2016. godine raspisale natječaj za odabir izvođača radova za prvu fazu projekta kojom je obuhvaćena izgradnju Pelješkog mosta sa
pristupnim cestama.
Obzirom na propisanu proceduru javne nabave i odabir izvođača, do jeseni se očekuje uvođenje odabranog izvođača u posao i početak radova na mostu.
„Pelješki most je važan geostrateški projekt nakon čije će izgradnje Hrvatska biti jedna teritorijalna cjelina bez prekida, a ovaj sastanak potvrdio je svu ozbiljnost vođenja projekta zbog čega smo veoma zadovoljni.“, rekao je po završetku sastanka župan Dubrovačko - neretvanske županije Nikola Dobroslavić te dodao kako je rije o gospodarski važnom projektu za Županiju, a posebno za područje poluotoka Pelješca i otoke Korčule, Mljeta i Lastova.
Na novinarske upite koliko godina će trajati izgradnja Pelješkog mosta, ministar Butković je pojasnio da je propisan rok za gradnju 3,5 godina, ali i da će to bit jedan od kriterija odabira izvođača radova u drugom krugu postupka javne nabave. Na pitanje rješavanja prometne izoliranosti Dubrovnika i povezivanja Grada sa Zračnom lukom, ministar mora, prometa i infrastrukture je predstavnicima medija rekao kako je to predviđeno projektom brze ceste Dubrovnik - Zračna luka, koja je dio četverogodišnjeg plana Hrvatskih cesta za
koji je izrađena studija izvodljivosti, a predstoji izrada studije utjecaja na okoliš za navedeni projekt.