Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture
Siniša Hajdaš Dončić obišao je tijekom današnjeg radnog posjeta Požeško - slavonskoj županiji obnovljenu dionicu željezničke pruge između Pleternice i Čaglina, a povodom njezinog skorašnjeg puštanja u redovni putnički promet.
U obilasku su sudjelovali i predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture
Renata Suša, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza
Dražen Ratković te predsjednik Odbora za prostorno uređenje i graditeljstvo Hrvatskog sabora
Zdravko Ronko.
Ministar
Siniša Hajdaš Dončić kazao je kako su lokalne pruge, pa tako i ova, iznimno važne za život stanovništva tog područja, odnosno uredno odvijanje prijevoza ljudi i roba između Općine Čaglin te gradova Pleternice i Požege.
Pritom je podsjetio kako hrvatska država osigurava čak 500 milijuna kuna za subvencioniranje željezničkog prometa, kako zbog
razvoja gospodarstva, tako i zbog popularizacije željeznice kao ekološki prihvatljivog oblika prijevoza.
Nadalje, samo je tijekom proteklog razdoblja u revitalizaciju slavonskih pruga utrošeno oko 500 milijuna kuna, a s ulaganjima će se nastaviti i dalje.
U slučaju Požeško - slavonske županije, riječ je, dakako, o nastavku radova na obnovi dionice od Čaglina prema Našicama, ali i o ulaganju u željezničku prugu između Pleternice i Požege, u ukupnoj duljini od 12 kilometara.
Predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture
Renata Suša podsjetila je prisutne kako ukupna vrijednost investicije u dionicu Pleternica - Čaglin iznosi 32 milijuna kuna, te dodala kako je za sanaciju prvih devet kilometara pruge korišten potpuno novi
materijal, dok je na preostalih osam kilometara upotrijebljen materijal dobiven s remonta koridorske pruge na dionicama oko Novske.
Investicija će podići sigurnost prometovanja željezničkom prugom i zadovoljiti potrebe lokalnog stanovništva, a i građani će u većem broju početi koristiti ovaj oblik prijevoza.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza
Dražen Ratković istaknuo je kako će s prvim ponedjeljkom u studenom između Pleternice i Čaglina prometovati šest vlakova, a što će pridonijeti bržoj komunikaciji u području, kao i porastu broja korisnika linije.
Podsjetimo, zbog iznimno loših tehničkih parametara kao i smanjene sigurnosti za prijevoz roba i putnika, za sav je promet
2010. godine zatvorena dionica željezničke pruge između Pleternice i Čaglina.
Tijekom svibnja 2013
. godine započele su aktivnosti na obnovi problematične dionice, u duljini od oko 17 kilometara, na dijelu od kolodvora u Pleternici do kolodvora u Čaglinu.
Ukupna vrijednost radova i utrošenog materijala iznosila je 32 milijuna kuna, a investicija se financirala sredstvima iz državnog proračuna.
Tako su na spomenutoj dionici izvedeni radovi na demontaži starog kolosijeka, što je uključivalo razvrstavanje pragova i zbrinjavanje starih tračnica, a izgrađen je i novi kolosijek te ugrađeni novi pragovi. Po okončanju ulaganja vlakovi će ovom dionicom pruge moći prometovati brzinom do 80 km/h.
U iduće dvije godine planirana je i obnova dionice na dijelu od Čaglina do Našica, a ukupna vrijednost investicije iznosi oko 18 milijuna kuna
. Nastavak ulaganja omogućit će veću mobilnost lokalnog stanovništva, kako srednjoškolaca i studenata, tako i starijih osoba, osobito onih kojima je potrebna zdravstvena skrb u obližnjim regionalnim središtima, Osijeku i Požegi.
Obnova dionice na dijelu do Našica važna je i zbog razvoja gospodarstva na tom području, jer se time otvaraju veće mogućnosti za povećanje željezničkog prijevoza roba i tereta.