Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić sudjelovao je danas na konferenciji za novinare povodom završetka javne ponude novih redovnih dionica u postupku dokapitalizacije Luke Rijeka.
Uz ministra, konferenciji su prisustvovali i predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić te predstavnici najvećeg pojedinačnog privatnog ulagača u Luku - poljske tvrtke OT Logistics.
Predsjednik Uprave Vedran Devčić ukratko je iznio rezultate upisa dionica te izrazio zadovoljstvo dosadašnjim postupkom dokapitalizacije Društva.
Podsjetimo, skupština Društva je na sjednici održanoj 6. svibnja ove godine donijela odluku o povećanju temeljnog kapitala do 300 milijuna kuna izdavanjem novih redovnih dionica za investicije u strateški projekt Škrljevo. Postupak provedbe javne ponude započet je 29. svibnja 2015. godine objavom javnog poziva na upis, uplatu i alokaciju od 6 milijuna do 7,5 milijuna novih redovnih dionica. Upis i uplata vršila se u ukupno četiri kruga, a posljednji, četvrti krug završio je 27. srpnja.
Istaknimo kako su 37 posto novih dionica upisali inozemni ulagači, među ostalim i poljska tvrtka OT Logistics. Poduzeće pruža usluge u riječnom i morskom prometu, zapošljava više od 2000 radnika, raspolaže s oko 400 plovila, a uz poljsko, prisutno je i na ostalim europskim tržištima, kao i u Sjedinjenim Američkim Državama. Predsjednik Uprave tvrtke Zbigniew Nowik kazao je kako je ulaganje u luku Rijeka izvanredna prilika za oživotvorenje koridora između Jadranskog mora i Baltika.
Ponovimo, povećanje temeljnog kapitala Društva osigurat će sredstva za realizaciju strateškog projekta Škrljevo. Riječ je o pozadinskom lučkom terminalu koji će se prostirati na površini većoj od 400.000 m2, a ulaganje u suvremeno uređen i opremljen lučki prostor, preduvjet je za rast prometa i pozicioniranje luke u odnosu na konkurenciju. Naime, realizacijom investicije omogućit će se širenje postojećih i izgradnja novih lučkih kapaciteta, a projekt uz povećanje postojećih skladišnih prostora, uključuje izgradnju nove nadstrešnice, kontejnerskog depoa kao i potpuno nove cestovne i željezničke infrastrukture.
Procijenjena vrijednost ulaganja na terminalu iznosi 322 milijuna kuna, a riječ je, podsjetimo, o izrazito važnom projektu koji će omogućiti rast prometa tereta i njegovo vraćanje na predratnu razinu. Isto tako, realizacija ove investicije osigurat će postizanje poslovne profitabilnosti usporedive s konkurentskim lukama u okruženju. Očekuje se da će radovi na terminalu započeti u posljednjem kvartalu ove godine.
Recimo na kraju kako će ulaganja u Luku Rijeka pridonijeti razvoju riječkog prometnog pravca koji je među devet strateških prometnih pravaca Europske unije i jedini na Mediteranu.