![Varaždin, 5. svibnja 2015. - ministar Siniša Hajdaš Dončić i varaždinski župan Predrag Štromar supotpisali su Ugovor o sufinanciranju projekta izrade Master plana Integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta vrijedan 5.199.600,00 kuna](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/1 minSHD-VZZUP 5-5_15.JPG)
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture
Siniša Hajdaš Dončić i varaždinski župan
Predrag Štromar potpisali su danas u Varaždinu
Ugovor o sufinanciranju projekta izrade Master plana Integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području Sjeverne Hrvatske, vrijedan 5.199.600,00 kuna, koji će biti temelj stvaranju novih projekata ulaganja u održiv, djelotvoran, sigurnan i učinkovit prometni sustav sjeverne Hrvatske, a čija će se realizacija moći sufinancirati iz fondova Europske unije. Ovaj generalni plan prometnog razvoja sjeverne Hravtske stvorit će uvjete za uspostavu sustava integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području Varaždinske, Međimurske i Koprivničko-križevačke županije.
„Ugovor za izradu Master plana koji danas potpisujemo s Varaždinskom županijom, kao nositeljem projekta, jedan je deset koje Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture potpisuje s lokalnim i regionalnim upravama i razvojnim agencijama u slijedeća dva tjedna. Vrijednost ovih 10 ugovora ukupno iznosi 43 milijuna kuna, od čega su 85 posto bespovratna sredstva Europske unije, a županije, kao korisnici projekata osiguravaju 15 posto iznosa. Hrvatska u razdoblju 2014.-2020. na raspolaganju ima 1,55 milijardi kuna za projekte koji će proizaći upravo iz ovih Master planova koje rade jedinice lokalne i regionalne uprave. Ti Master planovi bit će evaluirani od strane Jaspersa, zajedničke pomoći Europske komisije, i niti jedan
![Varaždin, 5. svibnja 2015. - "Vrijednost 10 ugovora u okviru Master plana ukupno iznosi 43 milijuna kuna, od čega su 85 posto bespovratna sredstva Europske unije, a županije, kao korisnici projekata osiguravaju 15 posto iznosa." - rekao je ministar Hajdaš Dončić](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/2 minSHD-VZZUP 5-5_15.JPG)
grad i niti jedna županija ne kasni s njihovom izradom.“ - uvodno je pred potpisivanje Ugovora naglasio ministar pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te dodao da nema nikakve prepreke da projekti koji proizađu iz Master planova, a koji će dati odgovore na pitanja rješavanja prometnih problema, kao što su, primjerice, sigurnosti u prometu i prometna zagušenja ne krenu u apliciranje prema fondovima EU.
„Master planovi koji se izrađuju svojevrsni su most između nacionalne Strategije prometnog razvoja i samih projekata koje rade jedinice lokalne i regionalne uprave. One bi kroz izradu takvih dokumenta trebale sagledavati sve postojeće i do sada planirane prometne projekte na svom području kako bi ih se smisleno uklopili u cjelinu s ciljem da zadovolje potrebe građana s jedne strane te budu razvojni za gospodarstvo određenog područja s druge strane.“ - podvukao je ministar i naglasio da je upravo nedostatak takvog načina prometnog promišljanja i planiranja bio razlog da se rade projekti i velika infrastrukturna ulaganja bez podataka o prometu i potrebama građana.
„Dosadašnji način planiranja treba mijenjati i zato su Master planovi dokumenti koji će biti polazni za daljnje izrade
![Varaždin, 5. svibnja 2015. - ministar je čestitao trima županijama jer su se udružile u izradi vrijednog generalnog prometnog plana koji će dugoročno pridonijeti boljoj i učinkovitijoj prometnoj povezanosti cijele regije i njezinih građana](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/3 minSHD-VZZUP 5-5_15.JPG)
prometnih studija i u konačnici ulaganja u gradnju prometnica i drugih prometnih sadržaja.“ - zaključio je ministar i čestitao trima županijama što su se međusobno udružile u izradi ovako vrijednog generalnog prometnog plana koji će dugoročno, bez obzira na administrativne podjele županija, pridonijeti boljoj i učinkovitijoj prometnoj povezanosti cijele regije i njezinih građana. Kroz ovo se područje proteže mreža od 297 km željezničkih pruga, 514,5 km državnih, 1.140,50 km županijskih te 1.278,60 km lokalnih cesta, a u koje Ministarstvo sa svojim resornim poduzećima iz fondova EU u narednih nekoliko godina ulaže oko 500 milijuna eura.
„Zadovoljstvo mi je čestitati vam što ste uspjeli zajedno prijaviti projekt, što ste uključili 66 općina i 12 gradova, toliko dionika, javne i privatne pružatelje usluga, prijevoznike, gospodarstvenike, a što je najvažnije i neprofitne udruge. Upravo je to ideja Master plana, prepoznati logičnu povezanu regiju i pronaći način na koji je povezati, a sve s ciljem kraćeg, sigurnijeg, udobnijeg i okolišno prihvatljivijeg načina putovanja i prijevoza.“ - izrazio je ministar.
Upravo je o tome govorio i varaždinski župan Predrag Štromar, koji je rekao kako je glavni cilj ovog projekta brzo napraviti takav javni prijevoz koji će biti 30 posto jeftiniji, a do svih gradova i županija imat će dvostruko više linija za građane. „To se
![Varaždin, 5. svibnja 2015. - župani iz tri županije 23. travnja 2014. godine supotpisali su sporazum o partnerstvu na temelju kojeg će zajednički raditi na projektu, a nositelj projekta je Varaždinska županija](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/4 minSHD-VZZUP 5-5_15.JPG)
neće odmah riješiti ovim Master planom, ali ono što je važno reći je to da je nemoguće realizirati te projekte bez ovakvog generalnog i strateškog dokumenta. On će dati odgovore na sve naše upite, kako ostvariti vozne redove između vlakova i autobusa, kolika bi trebala biti cijena, što bi trebala uključivat te sve ono što čini koordinirani integrirani prijevoz za putnike.“ - objasnio je Štromar i dodao da će trebati izgraditi nova stajališta, ugibališta, ceste, ali i da željeznička mreža, iako postoji, nije dovoljno korištena te se nada da će upravo ovaj Master plan pokazati i to da željeznicu moraju koristiti puno više.
Varaždinska, Međimurska i Koprivničko - križevačka županija utvrdile su kako je od vitalnog interesa za održivi razvoj županija, a posebice održivi gospodarski razvoj i zaštitu okoliša, potrebno osigurati dobru mobilnost stanovništva na području cijele regije, kao zajedničkog prometno funkcionalnog područja, stoga su tri županije 23. travnja 2014. godine sklopile sporazum o partnerstvu na temelju kojeg će zajednički raditi na projektu, a nositelj projekta bit će Varaždinska županija.
Potpisivanju Ugovora, kojim će se izraditi Master plan kao generalni prometni plan za dugoročno prometno planiranje
![Varaždin, 5. svibnja 2015. - ministar Hajdaš Dončić dao je izjave novinarima nakon potpisivanja Ugovora za izradu Master plana integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području Sjeverne Hrvatske](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/5 minSHD-VZZUP 5-5_15.JPG)
područja sjeverne Hrvatske koje te tri županije obuhvaćaju, prisustvovali su i župani Koprivničko - križevačke županije
Darko Koren te župan Međimurske županije
Matija Posavec, koji će s Varaždinskom županijom nakon ovog ugovaranja supotpisati i zajednički partnerski ugovor.
Ugovorima za izradu Master planova, vrijednim 43 milijuna kuna, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture kroz Operativni program Promet 2007.-2013. dodjeljuje sredstva lokalnim i regionalnim upravama i samoupravama, a prvi takav ugovor za realizaciju Glavnog plana razvoja riječkog prometnog pravca u vrijednosti 3,5 milijuna kuna potpisan je u Rijeci krajem veljače 2015. godine. Tijekom slijedeća dva tjedna potpisat će se i preostalih osam ugovora, od Slavonije do Dubrovnika, s Karlovačkom, Dubrovačko - neretvanskom i Brodsko - posavskom županijom, gradovima Šibenikom, Vinkovcima i Zadrom te s Regionalnom razvojnom agencijom Slavonije i Baranje d.o.o. i Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o., koji će izrađivati Master planove, kao
mostove od Strategije do projekata koje će aplicirati prema fondovima EU, za koje je u razdoblju 2014. – 2020. predviđeno 1,55 milijardi kuna.