Od danas je u prometu prvi u nizu od 44 nova putnička vlaka kojeg su u redoviti željeznički promet prigodnom vožnjom pustili predsjednik Vlade Republike Hrvatske
Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije,
Branko Grčić te zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture,
Zdenko Antešić.
Premijer Milanović tom je prilikom rekao kako je novi putnički vlak isključivo rezultat rada hrvatskih tvrtki i ljudi, a financiran je od strane HŽ Infrastrukture i Hrvatske banke za obnovu i razvoj. „Vlak je hrvatska priča i velika izvozna prilika s kojom bi trebalo pokušati izaći na europska tržišta“, kazao je premijer te dodao da o zahtjevnosti proizvodnje istog ponajbolje govori podatak da se vlak ove tehnološke razine proizvodi na svega nekoliko mjesta u Europi.
Zamjenik ministra Zdenko Antešić također je istaknuo kako je vlak proizvod hrvatske pameti i jasan putokaz u kojem bi se
smjeru trebalo razvijati hrvatsko gospodarstvo.
Podsjetimo, novi niskopodni, u ovom slučaju elektromotorni vlak za regionalni promet, dugačak je 75 metara, ima 210 sjedećih i 209 stajaćih mjesta, osiguran je i prostor za prijevoz bicikala, kolica i sličnih stvari, a može postići maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat. Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika (po četvero na svakoj strani vlaka), ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video nadzorom. Vlak nudi i visok stupanj udobnosti kao što je sustav informiranja putnika putem displeja i razglasa preko kojeg će putnici znati kad se vlak približava njihovu kolodvoru ili stajalištu, bežični pristup internetu, električne utičnice za mobitele i laptope, dva toaleta vakumske izvedbe od kojih je jedan prilagođen osobama smanjene pokretljivosti, prozorskim staklima koja su zatamnjena 60 % radi zaštite od sunca.
Sve tri varijante niskopodnih vlakova (elektromotorni vlak za regionalni promet, elektromotorni vlak za gradsko prigradski promet i dizelsko-električni vlak za regionalni promet) zasnovane su na istom tehničkom rješenju uz brojne identične podsustave čime je osigurano jednostavnije korištenje i održavanje vlakova. Glavni dijelovi vlaka (elektronički pretvarači, transformatori, upravljanje i vučni elektromotori) razvijeni su i proizvode se u društvima grupe Končar.
Na prigodnoj vožnji vlakom od zagrebačkog Glavnog kolodvora do željezničkog kolodvora u Koprivnici sudjelovali su i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza,
Dražen Ratković i predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije,
Darinko Bago, a u istoj im se pridružila i predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture,
Renata Suša, te predsjednik Uprave Končar Električna vozila,
Ivan Bahun.
Uzvanike je na koprivničkom željezničkom kolodvoru dočekala gradonačelnica grada Koprivnice,
Vesna Želježnjak, koja im je na prigodnoj svečanosti poželjela dobrodošlicu.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Dražen Ratković kazao je kako će puštanje u promet novog vlaka pridonijeti obnovi voznog parka te podići razinu usluge putničkog prijevoza.
Predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago naglasio je kako je novi elektromotorni vlak proizvod visoke tehnologije, na kojem su zajednički radili tvrtka Končar i kooperanti, te dodao kako udio hrvatskih proizvoda u njemu iznosi visokih 70 posto.
Podsjetimo, Ugovori o isporuci 44 putnička vlaka potpisani su 30.
siječnja 2014. između KONČAR Električnih vozila i HŽ Putničkog prijevoza. Posao je dobiven na međunarodnim natječajima koji su objavljeni u prosincu 2012. (za 32 elektromotorna vlaka) i siječnju 2013. (za 12 dizelsko - električnih vlakova). Ukupna vrijednost ugovora je 1,63 milijarde kuna (bez PDV-a). Tijekom 2015. bit će isporučeno 17 niskopodnih motornih vlakova (16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 1 dizel - električni motorni vlak).
Do kraja 2017. godine svi vlakovi bi trebali biti isporučeni i pušteni u promet čime bi putnici dobili veću udobnost putovanja vlakom po Hrvatskoj.
Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prometu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb GK – Koprivnica i Zagreb GK – Sisak – Sunja.
Istaknimo na kraju kako je novi elektromotorni vlak originalni hrvatski proizvod u čijoj je izradi sudjelovalo više od 3000 radnika. Proizvodnja vlaka podići će konkurentnost hrvatskih tvrtki, sudionica proizvodnog procesa, te omogućiti lakši prodor na strana tržišta.