Pomoćnik ministra
Luko Vuletić sa suradnicima iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture sudjelovao je na 2. Generalnoj skupštini mreže CIVINET Slovenija – Hrvatska, koja se danas, 20. veljače održala u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke. Riječ je o mreži u koju je uključeno 27 gradova iz Hrvatske, Slovenije i Crne Gore, a koja za cilj ima postizanje održivog, čistijeg i energetski učinkovitijeg prometa u gradovima te unaprjeđenje kvalitete života građana, koja bi se postigla kombiniranom primjenom najsuvremenije tehnologije i sudjelovanjem građana.
U ime Grada Rijeke, kao jednog od gradova CIVINET mreže, sudionicima se obratio
Miroslav Matešić, zamjenik gradonačelnika Rijeke, koji je istaknuo da se ciljevi mreže CIVINET poklapaju sa Strategijom razvoja Grada Rijeke do 2020., koja na ovaj način i u suradnji s drugim članovima mreže, dobiva mogućnost lakšeg financiranja projekata usmjerenih na održivi prijevoz i razvoj različitih oblika urbane mobilnosti.
Tom prilikom su sudionicima predstavljena tri riječka projekta usmjerena na održivu urbanu mobilnost, a riječ je o
projektima Riječke šetnice, ekološki i energetski učinkovitog javnog prijevoza te Rijeka Bike-a. Projekt Riječkih šetnica započeo je 2008. godine u okviru projekta Rijeka zdravi grad, a zamišljen je kao polukružno pješačko povezivanje krajnjih točaka grada Rijeke – Plumbuma, Velog vrha na Drenovi i Preluka.
Projekt Biciklistička transverzala Riječkog prstena ili Rijeka Bike pokrenut je s ciljem kvalitetnije promocije destinacije Riječkog prstena, a objedinjava postojeće biciklističke staze i novoosmišljenu stazu koja povezuje sve gradove i općine Riječkog prstena. Upravo ovaj projekt promiče napore za poticanje biciklističkog prometa, koji je uz pješački promet najzdraviji i najučinkovitiji oblik mobilnosti ljudi u gradovima i njihovim regijama.
Ekološki i energetski učinkoviti javni prijevoz predstavila je tvrtka KD Autotrolej d.o.o. Rijeka, koja obavlja prijevoz u 12 gradova i općina te u autobusima koristi stlačeni prirodni plin
(SPP) i smjesu dizela i ukapljenog naftnog plina (UNP). Uvođenjem ukapljenog naftnog plina u vozni park Autotrolej je u 11 mjeseci postigao smanjenje emisije CO
2 u iznosu od 76,30 tona, a smanjenje emisije CO
2 za 21 autobus koji koristi stlačeni prirodni put iznosi 570 tona godišnje. Projekte ekološkog i energetski učinkovitog javnog prijevoza podupro je i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Inicijativa CIVITAS odgovor je Europske unije na rastuće probleme koje promet uzrokuje u europskim gradskim centrima, a mreža CIVINET do danas je već uspostavljena u sedam zemalja EU – Francuskoj, Španjolskoj, Portugalu, Italiji, Velikoj Britaniji, Irskoj i Nizozemskoj.
Mreža CIVINET Slovenija - Hrvatska formirana je u Ljubljani u travnju 2013. godine, kao mreža gradova i drugih dionika koji se u dvjema državama bave održivim planiranjem i upravljanjem prometom. Do sada su mreži CIVINET Slovenija - Hrvatska pristupili gradovi Ljubljana i Koprivnica, Regionalni centar zaštite okoliša - REC Slovenija, udruga ODRAZ - Održivi razvoj zajednice, Udruga gradova u Republici Hrvatskoj, zatim gradovi Zagreb, Čazma, Dubrovnik, Ivanić Grad, Zaprešić, Rijeka, Samobor, Koper, Kranj, Ljutomer, Maribor, Murska Sobota, Nova Gorica, Novo Mesto, Ptuj i Velenje te organizacije Podružnica ZET Zagrebačkog holdinga, Fakultet društvenih znanosti Sveučilišta u Ljubljani, Javni prijevoz Ljubljane, Institut Jožef Štefan, Etrel d.o.o.i BTC d.d..