Tijekom boravka u Bruxellesu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture
Siniša Hajdaš Dončić sastao se s povjerenicama Europske komisije za promet i regionalnu politiku i članovima njihovih Kabineta te predstavio Strategiju prometnog razvoja koju je Vlada RH usvojila u listopadu ove godine, kao preduvjet za sufinanciranje projekta u razdoblju 2014.-2020. godina.
Uz Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske ministar Hajdaš Dončić članovima Opće uprave za regionalnu politiku Europske komisije (DG REGIO) predstavio je i indikativnu listu strateških projekata te definirane selekcijske kriterije kao plan onoga što Republika Hrvatska planira razvijati u prometnom sektoru u programskom razdoblju 2014.-2020..
Predstavnici Europske komisije izrazili su zadovoljstvo napretkom Hrvatske i onim što je učinila po pitanju pripreme strateških dokumenata, kao jedna od rijetkih zemalja članica koja je pripremila strateški dokument usklađen s metodologijom Europske komisije te ispunila preduvjet za financiranje projekata u nadolazećem razdoblju.
Podsjetimo, Hrvatska će u sektoru prometa u 2014.-2020. godini na raspolaganju imati 1,3 milijardi eura, od čega 400 milijuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj i nešto više od 900 milijuna iz Kohezijskog fonda. Osim ovih 1,3 milijarde eura, Hrvatska na raspolaganju ima još jedan instrument EU - Instrument za povezivanje Europe, odnosno CEF iz kojeg Hrvatska, samo za sektor prometa može povući 456 milijuna eura.
Nakon održanih sastanaka u Bruxellesu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture predstavnicima medija prenio je kratki sažetak sastanaka i potvrdio kako u slijedećoj godini počinju radovi na projektima Dugo Selo – Križevci, most Čiovo i Zračna luka Dubrovnik, te dodao kako Hrvatska čeka potvrdu Europske komisije za odobrenje sufinanciranja projekta Dugo Selo – Križevci i da je natječaj za most Čiovo gotov.
Također je istaknuo da fokus Hrvatske u sektoru prometa i dalje ostaje isti, a to je izgradnja željeznice od Luke Rijeka do granice s Mađarskom, cestovno povezivanje sa susjednim zemljama ne članicama EU, Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom te razvoj riječnih luka na Rajna – Dunav koridoru TEN-T mreže, koji prolazi kroz Hrvatsku.
Upravo su ulaganja na koridorima Transeuropske prometne mreže bila jedna od tema razgovora sa mađarskim i slovenskim kolegama te koordinatorom za Mediteranski koridor, koji su dali snažnu podršku Hrvatskoj u razvoju željezničke mreže prema Mađarskoj kojoj je izgradnja željeznica od Budimpešte prema granici s Hrvatskom također prioritet.
U razgovoru je spomenuto i pitanje rješavanja povezivanja izdvojenog teritorija Republike Hrvatske na što je ministar rekao kako je natječaj za izvođača studije izvodljivosti u tijeku te da se završetak studije očekuje sredinom slijedeće godine kad će se s prijedlog projekta i kompletnom dokumentacijom nastaviti razgovor na visokoj razini Europske unije, a sve s ciljem pronalaska optimalnog rješenja za prometno povezivanja izdvojenog teritorija RH.
Povjerenica za promet
Violeta Bulc prilikom sastanka je ministru Hajdaš Dončiću iznijela svoje planove i prioritete u mandatu, a to su izrada strategije zračnog prometa na razini Europske unije, nastavak i završetak rada na 4. Željezničkom paketu, informatizacija prometnog sustava u smislu stvaranja jedinstvene baze prometnih podataka na području Europske unije te je najavila da će se polovinom slijedeće godine, kad zemlja predsjedavatelj bude Luxembourg, krenuti u izradu legislative za razvoj biciklizma u Europi.
Ministar Hajdaš Dončić je naglasio čvrst stav Hrvatske u dijelu prometne politike, a to je produljenje roka za otvaranje tržišta u željezničkom putničkom prijevozu do 2029. godine, kako bi se naš operater HŽ Putnički prijevoz mogao pripremiti za liberalizirano tržište.
Tijekom boravka u Bruxellesu ministar pomorstva, promet i infrastrukture je u utorak, 3. prosinca, sudjelovao i na sastanku Vijeća ministara na kojem se razmatrala revizija Strategije Europa 2020, prijedlog Odluke Vijeća kojom se odobrava potpisivanje i ratifikacija Međunarodne konvencije Međunarodne pomorske organizacije iz 1995., predlagale su se mjere za osiguranje sigurnog i visoko kvalitetnog prometnog sustava u Europi i utvrđivanje granice između dva osnovna regulatorna okvira u civilnom zrakoplovstvu: EASA i SES okvira te su predstavljena izvješća o napretku 4. željezničkog paketa.