Veliki potencijali za kineska ulaganja na području željezničke infrastrukture i morskih luka u Hrvatskoj i dobru poslovnu suradnju dviju zemalja upravo na tim područjima bile su teme razgovora osamnaest člana delegacije Narodne Republike Kine, koju predvodi
Li Guoyong, generalni direktor Uprave infrastrukture Državne komisije za razvoj i reforme u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, gdje je ministar
Siniša Hajdaš Dončić sa suradnicima danas primio visoku kinesku delegaciju u okviru njihova službenog posjeta Hrvatskoj.
Ministar Hajdaš Dončić predstavio je ulaganja koja Hrvatska radi na željezničkom koridoru od Luke Rijeka do mađarske granice, koji se danas naziva RH2, odnosno bivši Vb koridor.
Kinesko gospodarstvo zainteresirano je za ulaganje u Luku Rijeka, jer riječki prometni pravac je najbrži i najlakši za pristup kineske robe europskom tržištu od 500 milijuna ljudi.
Prvi ljudi tri poduzeća iz resora prometa,
Darko Peričić iz HŽ Infrastrukture,
Danijel Krakić iz HŽ Carga i
Siniša Balent iz HŽ Putničkog prijevoza prezentirali su poslovanje svojih tvrtki i planove razvoja, a najviše interesa, sudeći po pitanjima pobudili su kod predstavnika dviju kineskih državnih kompanija COSCO i The Third Railway Survey and Design Institute Group Corporation.
Feng Boa, generalnog direktora COSCO-a, korporacije koja posjeduje više od 800 modernih trgovačkih brodova, te
Fang Tianbina, zamjenika glavnog direktora The Third Railway Surveya, čije linije pokrivaju više od 1600 luka u više od 160 regija i zemalja svijeta posebice su interesirala pitanja vezana za zakonodavne okvire koncesija, povezanosti Luke Rijeka s ostatkom Zapadne Europe, ulaganja u željeznicu te brzine kojim će vlakovi voziti prugama nakon obnove i modernizacije.
Kineska je delegacija upoznata s provedenim reformama, raspolaganjem sredstvima EU, do sada obnovljenom željezničkom infrastrukturom, te planovima za daljnja ulaganja s ciljem postizanja zacrtanih smjernica iz strategije Europa 2020.
Pomoćnik ministra
Igor Butorac pojasnio je sustav koncesija te među ukupno 408 otvorenih luka opisao najveće u Hrvatskoj. Butorac je naglasio kako smo u posljednjih pet godina u lučku
infrastrukturu uložili 600 milijuna eura.
Uz brojna postavljena pitanja kao što su vremenska razdoblja koncesija, dužina dvokolosiječne pruge, elektrifikacija pruga u RH zbog bržeg i lakšeg pristupa europskom tržištu, a upućena ministru Hajdaš Dončiću i suradnicima, obje su se strane usuglasile da će nastaviti dosadašnju suradnju. Veleposlanica Narodne Republike Kine Deng Ying izrazila je vjeru kako će poslovna suradnja u skoroj budućnosti polučiti i realizacije u zajedničkim projektima te hrvatsku stranu pozvala u posjet Kini i njezinim tvrtkama.
Kineska je delegacija potom vlakom pošla prema Karlovcu, kako bi na licu mjesta osjetili vožnju hrvatskim prugama i vlakovima,
posjetili su Željeznički kolodvor u Karlovcu, da bi u Rijeci brodom obišli Luku Rijeka gdje im je organizirana prezentacija na temu komparativnih prednosti Luke Rijeka.
Zamjenik gradonačelnika Marko Filipović, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak te predsjednik Uprave Luke Rijeka d.d. Vedran Devčić, sa suradnicima kineskoj su delegaciji predstavili aktivnosti i razvojne planove Lučke uprave Rijeka s posebnim osvrtom na Rijeka Gateway projekt te komponentu projekta novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, a nakon prezentacije kineska je delegacija obišla riječku luku s kopna i s mora.
Izaslanstvo Narodne Republike Kine u posjetu Gradu Rijeci uz voditelja Li Guoyonga, čine: Nj.E. Wang Fuguo, veleposlanik, Ministarstvo vanjskih poslova NR Kine, Tang Fujian, treći tajnik, Ministarstvo vanjskih poslova, član Uprave za europske poslove, Ma Li, zamjenica direktora Uprave infrastrukture, Sektor za
međunarodnu suradnju, Državna komisija za razvoj i reforme NR Kine, Zheng Jian, ravnatelj sektora Uprave infrastrukture, Državna komisija za razvoj i reforme NR Kine, Sun Yu, voditelj projekta, Sektor za inozemne investicije i upotrebu stranih ulaganja, Državna komisija za razvoj i reforme NR Kine, Hu Fang, voditelj projekta, Sektor za međunarodnu suradnju, Državna komisija za razvoj i reforme NR Kine, Zeng Huixin, zamjenik generalnog direktora Uprave znanosti, tehnike i zakonodavstva, Nacionalni zavod za željeznicu, Yin Zhenjun, voditelj projekta, Sektor za kompleksno planiranje, Ministarstvo prometa NR Kine, Wang Yanhua, direktor odjeljenja, Udruženje kineskih željeznica, Fang Tianbin, zamjenik glavnog direktora korporacije, The Third Railway Survey and Design Institute Group Corporation, Xiao Lianshan, voditelj projekta, glavni inženjer projekta brze
željeznice, The Third Railway Survey and Design Institute Group Corporation, Feng Bo, generalni direktor, Uprava za strateški razvoj, COSCO-China Ocean Shipping Company, Zhang Anming, zamjenik generalnog direktora, Piraeus Company, COSCO - China Ocean Shipping Company.