Najveća nabava vlakova u povijesti Hrvatske

 

HŽ Putnički prijevoz ugovorio je nabavu 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova.  Nositelj proizvodnje 44 nova motorna vlaka je tvrtka Končar - Električna vozila.

Ugovore su potpisali Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – električnih vozila. Potpisivanju ugovora prisustvovali su Zoran Milanović, predsjednik Vlade RH; Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije; i Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

Tom prigodom Dražen Ratković je istaknuo: „Ovi su ugovori vrijedni milijardu i 630 milijuna kuna, a ona gotovo neprocjenjiva vrijednost bit će zadovoljstvo naših putnika koji će se voziti u novim niskopodnim vlakovima u kojima će biti više mjesta, u kojima će se putem displeja i razglasa znati kada se vlak približava njihovu kolodvoru ili stajalištu, koji će biti opremljeni suvremenim sustavima grijanja i hlađenja te videonadzorom, koji će biti prilagođeni prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala. Mi u HŽ Putničkom prijevozu vjerujemo da će ovakvih nabava biti još jer nam je cilj kompletan klasični vozni park, dakle lokomotive i vagone, zamijeniti suvremenim motornim vlakovima. To donosi višestruke koristi - veću pouzdanost vozila, stabilniji vozni red, mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, smanjenje onečišćenja okoliša, a sve uz puno niže operativne troškove.“

Motorni vlakovi bit će isporučivani i puštani u promet tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije, istaknuo je važnost ovog ugovora za domaću industriju: „Ovaj posao nije samo važan za putnički prijevoz zbog pomlađivanja flote, on je višestruko važan za Končar i cijelu Hrvatsku, to je vlastiti proizvod. Ima vrlo malo poduzeća u Europi koja mogu rasti i proizvoditi  ovako sofisticirane proizvode, to se može nabrojati na prste jedne ruke. Naravno da ima poduzeća koja mogu proizvoditi po licenci, ali ovo je Končarev razvoj, razvoj u koji smo krenuli s partnerima. Nema uspjeha bez entuzijazma, znanja i sposobnosti da se nešto napravi. Pokazali smo da možemo proizvesti vlakove. Posao će se realizirati u 3 godine i to je posao za 3 000 ljudi, što je izuzetno važno i za nas dobavljače i cijelo hrvatsko gospodarstvo.

Investicije u nabavu novih prijevoznih kapaciteta predstavljaju nužan preduvjet ostvarenja uspješnog poslovanja i pozicioniranja HŽ Putničkog prijevoza u konkurentan i financijski održiv sustav. Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić kazao je: „Nakon dvije godine mandata ove Vlade možemo posvjedočiti povijesnom trenutku za HŽ Putnički prijevoz. U ovoj je nabavi domaća tvrtka pokazala konkurentnost prema većim tvrtkama zapadne Europe. Postupak restrukturiranja HŽ Putničkog prijevoza uključuje nabavu novih vlakova i logistička poboljšanja. HŽ Putnički prijevoz potpisat će i jedan veliki ugovor za informatizaciju cijelog sustava, gdje bi sa isporukom prvog novog vlaka trebala bila moguća kupnja karata preko mobilnog uređaja i interneta na zadovoljstvo krajnjih korisnika. Ovo je jedna dobra hrvatska priča. Kada se entuzijazam spoji s ekonomskim računom, uspjeh ne izostaje. I kao što sam započeo svoj mandat vožnjom vlakom iz Zaboka, želim da se za 15 mjeseci iz Zaboka ovdje dovezem novim vlakom.“

Zoran Milanović, predsjednik Vlade RH, tom je prigodom rekao: „Raspisan je natječaj koji je dobila domaća tvrtka, cijena je bila konkurentna, taj je poslovno-financijski ciklus zaokružen i za nekoliko godina u Hrvatskoj ćemo se voziti modernim vlakovima što nismo jako dugo. Hrvatska je mala i rijetko naseljena država stoga nema nekog velikog potencijala za veliko moćno željezničko tržište putničkog prometa kao primjerice u Njemačkoj, Francuskoj, Beneluxu gdje po kilometru kvadratnom žive stotine stanovnika. Ali oko urbanih centara postoje potrebe, najviše oko grada Zagreba, u dijelovima Slavonije i ovo je jedna zaista značajna priča. I zato što zapošljava ljude i zato što, možda još važnije od svega, zadržava znanje. Očuvanjem znanja mi držimo korak s onima koji su jači od nas, s onima koji su među najjačima na svijetu. Bit ćemo sretni kada vlakovi počnu voziti.“

Nakon potpisivanja ugovora i prigodnih govora izaslanstvo na čelu s predsjednikom Vlade obišlo je prototip elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz koji je u prometu od 2011., a prema kojemu će se sagraditi serija od 16 vlakova od navedena 44 vlaka.
 
FOTOGALERIJA