„Tvrtka HŽ Cargo je održiva i ima perspektivu, ali samo pod određenim uvjetima izvršavanja daljnjeg restrukturiranja oko kojih više nema pregovora. Četiri su ključna preduvjeta koja pod valja u određenim rokovima zadovoljiti: otpuštanje 1100 zaposlenih, smanjenje plaće zaposlenih za 20 posto, prodaja svega što nije osnovna djelatnost, te smanjenje izdataka za otpremnine i zaposlene. Ukoliko Uprava HŽ Carga u naredna dva tjedna postigne dogovor sa socijalnim partnerima o ispunjavanju navedenih Vlada Republike Hrvatske spremna je osigurati 230 milijuna kuna za restrukturiranje. Taj iznos bio bi namijenjen isključivo za zbrinjavanje viška radnika, te za tekuće troškove. Radi se pozajmici koju će HŽ Cargo vratiti kroz vlastitu kontribucija prihoda, kao što već imamo sličan model restrukturiranja Croatia Airlines, koji kroz vlastitu kontribuciju vraća novac koji joj je bio potreban za provođenje tog programa i konsolidiranja tvrtke. Ukoliko se ovim preduvjetima u navedenim rokovima ne ne odgovori na pozitivan način tvrtka će biti poslana u stečaj s likvidacijom“, istaknuo je ministar Siniša Hajdaš Dončić na današnjoj konferenciji za novinare u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture na kojoj je tema bila stanje i planovi za HŽ Cargo.
Ministar Hajdaš Dončić osvrnuo se i na prošlotjedni prekid pregovora s tvrtkom S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. iz Bukurešta, članicom Grampet Grupe, jer unatoč obostranoj volji da dođe do zaključivanja kupoprodajnog ugovora o kupnji 75 posto poslovnih udjela HŽ Carga, tijekom pregovora je došlo do značajnijih odstupanja od uvjeta danih u obvezujućoj ponudi na koje okolnosti je hrvatska strana bila primorana pregovore prekinuti.
„Trošak stečaja s likvidacijom veći je od pokušaja normaliziranja poslovanja, a osim toga opstanak HŽ Carga u interesu je države i gospodarstva kako zbog izuzetne važnosti željezničkog prometa tako i zbog povezanosti ove vrste prijevoza s razvojem naših morskih luka te pozitivnog utjecaja na razvoj drugih industrija. Također, spomenutih 230 milijuna kuna mogu se smatrati pozajmicom HŽ Cargu koju bi tvrtka vratila prodajom i privatizacijom svega što nije osnovna djelatnost, te kreditnim zaduženjem.“, naglasio je ministar Hajdaš Dončić i dodao kako HŽ Cargo u budućnosti kao konsolidirani prijevoznik s optimalnim brojem zaposlenih može ostvarivati prihode koji bi bili veći od rashoda, za razliku od današnje situacije zbog čega je tvrtka došla u situaciju dugoročnih dugovanja na razini 800 milijuna kuna.
Predsjednik Uprave HŽ Carga Danijel Krakić istaknuo je kako tvrtka trenutno zapošljava 3 482 zaposlenika, te su joj kratkoročna dugovanja 248 milijuna, ali isto toliko i potražuje. Na novinarsko pitanje o prodaji vagona, direktor Krakić je rekao kako je to također opcija, a ukupno je 1800 vagona koja bi mogla u prodaju.
Vezano za temu privatizacije HŽ Carga ministar Hajdaš Dončić najavio je da je privatizacija HŽ Carga u budućnosti izgledna, ali novi natječaj sigurno neće biti raspisan ove godine, te da će pojedina društva u vlasništvu Carga, kao što je RŽV Čakovec, ići u privatizaciju. Na pitanje o budućnosti tvrtke kćeri AGIT, ministar je odgovorio kako će spomenuta tvrtka velikim dijelom biti pripojena HŽ Cargu, radi se o pripajanju svih onih poslova u kojima se djelatnosti AGIT-a preklapaju s djelatnostima HŽ Carga, tvrtke majke, a intermodalni prijevoz i poslovi vezani uz projekt Marco Polo ostat će u AGIT-u.