Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Zaključak za opoziv / imenovanje predsjednika Uprave društva Autocesta Rijeka – Zagreb d.d, kojim se opoziva dosadašnji predsjednik Uprave spomenutog društva Željko Denona, te se na mjesto predsjednika Uprave imenuje Josip Šale. Također, na današnjoj sjednici Vlade usvojen je Zaključak za opoziv predsjednika i članova Uprave društva HŽ Cargo d.o.o., Zaključak za imenovanje predsjednika Uprave društva HŽ Cargo d.o.o., te Zaključak za opoziv predsjednika Nadzornog odbora spomenutog društva.
Usvojenim zaključcima opozvan je dosadašnji predsjednik Uprave HŽ Carga d.o.o. Ivan Lešković, dok je na mjesto predsjednika Uprave spomenutog društva imenovan Danijel Krakić. Također, s mjesta članova Uprave HŽ Carga d.o.o. opozvani su dosadašnji članovi Vlado Hanžek i Zlatko Martić.
S obzirom da je danas imenovani predsjednik Uprave HŽ Carga Danijel Krakić dosada obnašao dužnost predsjednika Nadzornog odbora spomenutog društva, danas je opozvan s te dužnosti.
'Josip Šale, koji dolazi s mjesta direktora pravnih poslova HAC-a, imenovan je Upravom ARZ-a sa zadatkom da kroz tri četiri mjeseca dovrši postupak spajanja naplate i održavanja ARZ-a u zajedničku tvrtku naplate i održavanja koja se izdvojila iz HAC-a. Tvrtka će u budućnosti imati desetak zaposlenih i njezin će posao biti vraćanje povoljnih kredita koji će ostati nakon procesa monetizacije autocesta. Željko Denona je smijenjen zbog nepoštivanja rokova spajanja ARZ-ove tvrtke za naplatu i održavanje s HAC-ovom tvrtkom HAC-ONC“, rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić novinarima nakon sjednice Vlade.
Što se tiče smijenjene Uprave HŽ Carga, ministar je naglasio kako je ta tvrtka bila najlošija od tri željezničke tvrtke što se tiče realizacije postupaka racionalizacije poslovanja.
„Očekivanja su bila da se otpusti višak zaposlenih, konkretno se radi o 1.200 do 1.500 zaposlenika za koje HŽ Cargo nema poslova, a istodobno trošak na plaće zaposlenih čini 75 posto troškova tvrtke. HŽ Cargo mjesečno ostvaruje oko 30 milijuna kuna prihoda, dok mu je mjesečni trošak 60 milijuna kuna. Bez oštrih i brzih rezova te drukčije reorganizacije i racionalizacije poslovanja tvrtke HŽ Cargo bi otišao u stečaj. Mi to pokušavamo spriječiti i vjerujem da ćemo u tome imati potporu sindikata. Rješenje za višak zaposlenih, govorimo o 1500 ljudi, neće dobiti klasične otkaze, već bi bili premješteni u Željeznički fond, koji funkcionira kao fond solidarnosti, preko kojega bi dobivali plaće, a tvrtku bi u tom slučaju ti zaposlenici stajali dvostruko manje“, objasnio je ministar Hajdaš Dončić.
Kad HŽ Cargo profunkcionira za dio zaposlenika, ovisno o poslovima i potrebama postojala bi mogućnost da se vrate u tvrtku, a preostali višak zaposlenih mogao bi iz tvrtke biti otpremljen putem stimulativnih otpremnina.
'Dosadašnja Uprava HŽ Carga to nije provela zbog čega je morala biti smijenjena. Od Danijela Krakića, koji dolazi na čelo tvrtke s mjesta načelnika Sektora za željeznice, ali i s mjesta predsjednika NO HŽ Carga, očekujemo da će reorganizirati poslovanje tvrtke, napraviti ove neminovne rezove i racionalizaciju, kako tvrtka ne bi otišla u stečaj“, rekao je ministar.