Radove, koji su krajem veljače započeli na južnom kolosijeku željezničke pruge na dionici Okučani – Novska danas su obišli
Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture,
Marinko Ajduk, viši stručni savjetnik u Upravi za prometnu infrastrukturu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture,
Vedran Slaver, voditelj Odjela za programe izgradnje infrastrukture iz Mininistarstva regionalnog razvoja i fondova EU, te
Luc Faber, predstavnik Delegacije EU u Hrvatskoj.
„Ovim radovima dobit ćemo kvalitetniju prugu i povećati brzinu. Već u ljeto s dosadašnjih 60 kilometara na sat vozit ćemo se na njoj s 80 do 100, a od sljedeće godine, kad projekt bude gotov, moći će se dostizati brzina do 160 kilometara na sat“ , rekao je prilikom obilaska Darko Peričić te dodao kako će to ohrabriti operatere da se vrate na X. koridor koji su dosad izbjegavali zbog loše infrastrukture.
Naime, rekonstrukcijom i modernizacijom pruge na dionici Okučani – Novska koja se nalazi na međunarodnoj pruzi Novska –
Tovarnik – državna granica kao dio X. paneuropskoga koridora, moći će se dostići brzina od 160 kilometara na sat čime će se skratiti vozna vremena u putničkom i teretnom prijevozu, te ispuniti zahtjevi interoperabilnost prema EU smjernicama za koridorske pruge.
Rekonstrukcijom navedene pruge predviđena je modernizacija međukolodvorskog razmaka Okučani – Novska u duljini od oko 16,8 kilometara i rekonstrukcija kolodvora Okučani u duljini od oko tri kilometara. Od predviđenih radova na lijevom, odnosno južnom kolosijeku pruge, dosad su skinuta stara kolosiječna kola, izvedeni iskopi i radovi na tamponskom sloju, postavljen je sloj tučenica te položen kolosijek u duljini od 4 kilometra.
Uz to, ugradnjom nove nosive i kolosiječne konstrukcije povećat će se razina udobnosti i sigurnosti putnika, a modernizacijom signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja uspostavit će se veća razina sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa na područjima križanja,
ali i smanjiti troškovi održavanja pruge.
Započete radove, u vožnji vlakom od stajališta Rajić do kolodovora Okučani, pregledali su i
Antun Vidaković, gradonačelnik Novske,
Aca Vidaković, načelnik općine Okučani te
Andrija Rudić, zamjenik Sisačko-moslavačke županice.
Gradonačelnik Novske Antun Vidaković, istaknuo je značaj geoprometnog i strateškog položaja grada Novske na navedenoj dionici, kao i konkurentnosti koju ima zbog toga. „Uz upravo završenu poduzetničku zonu grada Novske, ulaganja HŽ Infrastruktutre u ovu prugu, doprinose gospodarskom razvoju grada i okolnih područja“, istaknuo je gradonačelnik Novske.
Događanju je prisustvovao i
Andrija Rudić, zamjenik Sisačko-moslavačke županice koji je naglasio kako je riječ o projektu koji će donijeti mnogo za gospodarstvo Sisačko-moslavačke županije, budući se uz željezničku infrastrukturu, radi i na obnovi i izgradnji unutarnjih plovnih putova.
Radovi na projektu rekonstrukcije i obnove pruge na dionici Okučani – Novska započeli su u rujnu 2012. godine, a završetak se planira do 2014. godine. Ukupna vrijednost radova procjenjuje se oko 40 milijuna eura, od čega se 85 posto financira iz pretpristupnog fonda IPA, a 15 posto iz proračuna Republike Hrvatske.
Darko Peričić ovom je prilikom naglasio kako HŽ Infrastruktura osim ovog projekta, u ovoj godini planira još tri značajna projekta financirana iz fondova EU, a to su Gradec - Sv.Ivan Žabno, Dugo Selo – Križevci i Podsused - Samobor.
FOTOGALERIJA