Radove na željezničko-cestovnim prijelazima u Kučan Marofu i Jalkovcu, na kojima su jučer počeli radovi na ugradnji svjetlosno-zvučne signalizacije i polubranika, obišli su varaždinski gradonačelnik Goran Habuš, član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban te predstavnici mjesnih odbora.
„Zahvaljujući novoj Upravi HŽ Infrastrukture, ali i mojoj upornosti, prošle godine je ponovno u Plan uvrštena ugradnja signalno-sigurnosnih uređaja na ta dva prijelaza“, rekao je gradonačelnik Varaždina. Nikola Ljuban također je izrazio žaljenje i dodao kako je nova Uprava odmah uspostavila kontakt s varaždinskim gradonačelnikom kako bi se postavljanje uređaja uvrstilo u Plan investicija. Kazao je kako su za početak radova, čiji se dovršetak planira do 14. svibnja 2013., čekali povoljnije vremenske uvjete.
Investitor radova je HŽ Infrastruktura, a ugovorena vrijednost iznosi 2 milijuna i 466 tisuća kuna, koje Grad Varaždin sufinancira sa 800 tisuća kuna.
Radovi obuhvaćaju ugradnju, odnosno montažu uređaja za automatsko osiguranje
željezničko-cestovnog prijelaza tipa KŽCP-DK-EM, kućice za smještaj uređaja s pružnim telefonom, cestovnih svjetlosno-zvučnih signala, polubranika, kabela za povezivanje uređaja u kućici i vanjskih elemenata, kabela za priključak na niskonaponsku mrežu te kabela za pružne telefonske veze i daljinsku kontrolu te mimoilaznih zaštitnih ograda (na ŽCP-u u Jalkovcu).
Izvođači radova su Končar-Inženjering za energetiku i transport d.d. i POSIT d.o.o., a radovi se izvode u pružnome pojasu željezničke pruge L201 Varaždin – Golubovec odnosno R202 Varaždin – Dalj.
„Do 2016. godine završit ćemo projekte modernizacije dionica Križevci – Koprivnica – državna granica i Varaždin – Zagreb.“, rekao je Ljuban, najavljujući velike planove za taj dio željezničke mreže.
Namjera Uprave HŽ Infrastrukture je u 2013. završiti radove na 21 željezničko-cestovnom prijelazu, a troškovi radova iznose 13
milijuna i 22 tisuća kuna. Također, u 2013. bit će pokrenuto javno nadmetanje za izvođenje radova na osiguranju 27 željezničko-cestovnih prijelaza, za koje je osigurano 30 milijuna kuna.
U 2013. bit će pokrenuto i javno nadmetanje za izradu projektne dokumentacije za 43 željezničko-cestovna prijelaza, za što je osigurano 500 tisuća kuna, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
Osim ulaganja u dodatno osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza, Hrvatske željeznice pokrenule su 2000. preventivno-edukativnu akciju „Vlak je uvijek brži“., čija je svrha upozoriti sve sudionike u prometu na neophodan oprez prilikom prelaska željezničke pruge. Nesreće koje se događaju na željezničko-cestovnim prijelazima nisu specifične samo u Hrvatskoj.
Naime, sve svjetske željeznice suočavaju se s istim problemom te ga pokušavaju riješiti na razne načine. Unatoč ulaganjima u signalno-sigurnosne uređaje na željezničko-cestovnim prijelazima, HŽ Infrastruktura će nizom akcija nastaviti podizati svijest svih sudionika u prometu, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.