Buduća aerodromska regulativa u Europskoj uniji, koju bi uskoro trebala dovršiti Europska agencija za sigurnost zračnog prometa (EASA) tema je dvodnevne konferencije, koja je u organizaciji Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo (CCAA), u suradnju s EASA-om, u Poreču okupila stotinjak stručnjaka iz tog područja.
Uz novu europsku regulativu za područje aerodroma, okupljeni predstavnici zračnih luka, nacionalnih zrakoplovnih vlasti i predstavnika zrakoplovne industrije na konferenciji će se baviti i novim zahtjevima koji se postavljaju pred nacionalne zrakoplovne vlasti i operatore aerodroma u vezi nadzora, upravljanja i sigurnog odvijanja operacija na aerodromima u Europi, izvijestili su iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.
EASA je u prosincu 2011. godine predložila nacrt pravila za certificiranje aerodroma, njegovo upravljanje, aerodromske operacije i fizičke karakteristike aerodroma. Nacrt je upućen vlastima i operatorima aerodroma te uključuje koncepte certificiranja aerodroma, predviđene mehanizme i prijelazno razdoblje za pretvorbu i prihvaćanje postojećih aerodromskih certifikata.
Do sada, naime, na razini EU nije postojala jedinstvena aerodromska regulativa, već je svaka zemlja članica samostalno odlučivala o svojoj nacionalnoj regulativi, zbog čega postoje evidentne razlike u nacionalnim regulativama i njihovoj primjeni u praksi. Nova regulativa pak ima za cilj standardizaciju, odnosno unificiranje nacionalnih propisa, a predložena nova regulativa pritom je i u cijelosti usklađena s odredbama "Čikaške konvencije" Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO).
U Hrvatskoj je u Pravilnik o aerodromima stupio na snagu u svibnju 2010. godine i taj je Pravilnik u cijelosti utemeljen na tom dokumentu ICAO-a, odnosno sadržajno nema bitnih
razlika između nove EU regulative i hrvatskog pravilnika.
Sukladno tome, promatrano s gledišta hrvatskih operatora aerodroma, nakon što Hrvatska postane punopravnom članicom Europske unije ne treba očekivati bitne razlike.
(Hina)