Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) je utvrdila da Hrvatski Telekom od 1. veljače ove godine korisnicima naplaćuje naknadu od 5 kuna na svaki račun koji se plaća u njihovim poslovnicama, iako opći uvjeti poslovanja Hrvatskog Telekoma ne sadrže nikakve odredbe o načinu plaćanja računa, niti se u njima opisuje navedena naknada od 5 kuna.
S obzirom na to da navedena naknada predstavlja povećanje prvobitnog duga i potraživanje nečeg drugog od onog što čini sadržaj obveze (plaćanje određene naknade za korištenje usluga), HAKOM je donio odluku kojom se utvrđuje da Hrvatski Telekom nema ovlasti naplatiti ovu naknadu od svojih korisnika.
HAKOM je u tijeku postupka zatražio i očitovanje Hrvatske narodne banke (HNB), a koja je potvrdila da se u sklopu Zakona o obveznim odnosima podrazumijevaju troškovi poput naknada za poštanske ili bankarske usluge prilikom plaćanja putem pošte ili banke, ali da se isto pravilo ne može primijeniti na ispunjenje novčane obveze plaćanjem u gotovini, a koje vjerovniku ne stvara nikakav trošak.
Također, prema Zakonu o Hrvatskoj narodnoj banci novčanice i kovanice hrvatske kune predstavljaju zakonsko sredstvo plaćanja te naplata bilo kakvog troška za njihovo primanje nije prihvatljiva zbog te njihove temeljne funkcije.
Na temelju navedenog, Hrvatski Telekom mora izmijeniti svoje opće uvjete poslovanja na način da će u njima morati navesti načine plaćanja računa. Ukoliko je plaćanje računa moguće na prodajnim mjestima Hrvatskog Telekom, isto se mora obavljati bez dodatne naknade, priopćeno je iz HAKOM-a.