Jedna od djelatnosti HŽ Putničkog prijevoza d.o.o., poduzeća u državnom vlasništvu, jest obavljanje usluga od javnog interesa u kojima se razlika između prihoda i troška djelomično nadoknađuje iz državnog proračuna. Te nadoknade odnose se isključivo na unutarnji prijevoz, dok je međunarodni prijevoz u potpunosti zasnovan na tržišnim načelima. Upravo zbog toga HŽ Putnički prijevoz d.o.o. mora u što većem opsegu poslovati prema tržišnim načelima.
HŽ Putnički prijevoz d.o.o. tijekom godine radi analizu cjelokupnog poslovanja pa tako i međunarodnog prijevoza. Financijski učinci svake linije razmatraju se zasebno. Iako se analize poslovanja još uvijek provode, već sada možemo zaključiti da 46 od 56 međunarodnih linija stvara gubitke u iznosu od 38,6 milijuna kuna na godinu. Kada se analizira broj putnika na tih 46 međunarodnih linija, prosječno se vozi 31 putnik po vlaku. Gubitak na tim linijama iznosi od oko 75 tisuća do čak oko 2,6 milijuna kuna po liniji tijekom voznog reda. Tijekom gospodarske krize i zbog pravila poslovanja prema tržišnim uvjetima takve gubitke HŽ Putnički prijevoz d.o.o. ne može i ne želi ignorirati jer time izravno šteti poreznim obveznicima Republike Hrvatske.
Vodstvo HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. je o svim ovim podatcima jasno i otvoreno obavijestilo predstavnike međunarodnih željezničkih uprava s kojima surađuje. Takva obavijest rezultirala je višestrukim medijskim napadima na HŽ Putnički prijevoz s težištem na tome da taj prijevoznik ukida linije te prometno izolira zemlje iz regije, što apsolutno nije točno.
Predstavnicima drugih željezničkih uprava pružena je mogućnost vožnje vlakova HŽ-ovim prugama u skladu s poslovnom politikom, pri čemu HŽ Putnički prijevoz d.o.o. pruža mogućnost prometovanja svim zainteresiranim stranama prema tržišnim uvjetima, dakle istim onima kojima bi i sam morao udovoljiti.
Što se tiče međunarodnih linija u voznom redu za 2012/2013., HŽ Putnički prijevoz d.o.o. ne ukida promet prema zemljama regije te će u sljedećem voznom redu održavati veze s europskim metropolama. Sukladno odluci vodstva te tvrtke svakodnevno će voziti po jedan par vlakova na relacijama:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich.
U ljetnoj sezoni vozit će po jedan par vlakova na relacijama:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.
Dakle, u novom voznom redu predviđeno je 12 međunarodnih vlakova. Procjenjuje se da će prosječno voziti 91 putnik po vlaku, što će znatno pridonijeti smanjenju gubitka i ostvarivanju pozitivnoga poslovnog rezultata.
Stoga, još jednom želimo naglasiti da HŽ Putnički prijevoz d.o.o. ne provodi blokadu međunarodnih linija i drugih željezničkih prijevoznika ili zemalja. Vodstvo HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. odgovorno je za trošenje državnog novca, stoga generiranje gubitaka samo zbog toga da se vlakovi ne reduciraju nije prihvatljivo.
HŽ Putnički prijevoz d.o.o. otvoren je za svaki oblik suradnje s međunarodnim željezničkim upravama, pa time i za razgovore o linijama koje ne predviđa u novom voznom redu, i to u slučaju da je neka druga željeznička uprava zainteresirana za pojedinu liniju te da snosi troškove za nju.
(HŽ Putnički prijevoz d.o.o.)