Danas je otvoreno 5. međunarodno savjetovanje „Razvoj željezničkog prometnog tržišta u Hrvatskoj i regiji“, koje se pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Holdinga, održava u Opatiji. Na skupu sudjeluje više od 200 stručnjaka, znanstvenika i predstavnika iz područja željezničke industrije.
Savjetovanje je otvoreno okruglim stolom na temu „Značenje prometnih koridora u razvoju Republike Hrvatske i regije“, na kojem su se okupili predstavnici Europske komisije, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Zajednice europskih željeznica, udruge Koridor X Plus, HŽ-holdinga, te željeznica Federacije BiH, Crne Gore, Republike Srpske i Slovenije.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Jasmin Krizmanić istaknuo je da je Vlada odabrala dva paralelna koraka u pripremi domaće željeznice za europsku konkurenciju, a to su restrukturiranje i investiranje. Rekao je kako je zadatak nove Uprave početi i završiti restrukturiranje i što više investirati u modernizaciju infrastrukture i vozila iz europskih fondova, proračuna i komercijalnih kredita.
Na okruglom stolu raspravljalo se o važnosti hrvatske industrije, u kojoj HŽ-Holding ima dugogodišnje pouzdane partnere, koji su već pokazali da mogu napraviti proizvod koji pokazuje izvrsne rezultate, kao što su novi vlakovi Končara i TŽV-a „Gredelj“.
Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture naglasio je da je težište investiranja na koridorima, te je naglasio da dobivenu priliku žele iskoristiti kako bi uz postojeću tradiciju i iskustvo promijenili sliku željeznice na bolje.
Zbog skore liberalizacije tržišta raspravljalo se o modelima prilagodbe željezničkih tvrtki europskim smjernicama.
Predsjednik Zajednice europskih željeznica i infrastrukturnih poduzeća Libor Lochman istaknuo je da ne postoji jedinstveni i najbolji model, te da restrukturiranje nije cilj, nego alat kojim se postižu ciljevi, a to su učinkovita infrastruktura i učinkoviti operatori.
Također, naglasio je da je važno očuvanje fleksibilnosti između tvrtki koje su izložene tržištu, te da je teško reći ima li prednost integrirani organizacijski model kompanije kao što su njemačke, austrijske ili talijanske željeznice, koje učinkovitost grade na smanjenju troškova i ponudi atraktivne usluge ili separirani model kompanije kao što su britanske, švedske, španjolske i neke druge željeznice.