Nakon 4 i pol godine jučer je završila rekonstrukcija i dogradnja 810 metara operativne obale u gruškoj luci, priopćili su danas iz Lučke uprave Dubrovnik, investitora ovog projekta koji se financira zajmom Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 26,5 milijuna eura.
Rekonstrukciju i dogradnju obale na potezu od Solske baze do Kantafiga obavila je splitska tvrtka Konstruktor Inženjering, dok je nadzor obavio IGH, a jučer je dovršen tehnički pregled i prijam nove rive, čime je luka dobila novih 13.500 četvornih metara.
Postojeća putnička luka Dubrovnik danas prvenstveno služi za prihvat putničkih brodova na kružnim putovanjima te lokalnog brodskog i trajektnog prometa.
Novi dio obale je izgrađen na betonskim stupovima – pilotima kojih je ukupno 607. Posebna briga se vodila o zaštiti okoliša, zbog čega su i postavljeni betonski stupovi (cirkuliranje vode), a i dozvola je ishođena za deponiranje izvađenog materijala osam milja južno od Kalamote.
Jedan od mnogobrojnih primjera koji dokazuje koliki su napori uloženi da bi se spriječilo zagađenje gradskih ulica je činjenica da je pri svakom izlaženju kamiona na gradske prometnice prethodilo pranje guma.
Trenutno se radi na nastavku modernizacije gruške luke koja se planira ostvariti novim kreditom EBRD-a u visini osam milijuna eura. U narednoj godini očekuje se i Urbanistički plan uređenja, što bi značilo nastavak planova vezanih za izgradnju novih sadržaja u luci Dubrovnik.
U 2010. planira se i intenzivan rad na pripremi infrastrukturnog projekta područja Batahovina II, koje se nastavlja na Batahovinu I, a kojim se nastoji prometno i ekonomski aktivirati područje luke izvan Gruškog zaljeva. Vrijednost projekta procijenjena je na oko 16 milijuna eura.