Lučka uprava Šibenik predstavila je danas u Gradskoj knjižnici prvonagrađeno od šest pristiglih arhitektonsko-urbanističkih rješenja pomorsko-putničkog terminala na gatu Vrulje kojeg je izradio arhitekt Pero Puljiz, Zagrepčanin sa stalnom adresom u Amsterdamu.
Realizacija projekta je, prema riječima Marijana Petkovića, ravnatelja Lučke uprave, podijeljena u dvije faze. Prva obuhvaća rekonstrukciju i dogradnju 9800 četvornih metara obale kako bi u Šibenik istodobno mogli pristati kruzeri do 260 metara, veliki trajekt od 180 metara te dva broda u linijskoj plovidbi svaki dužine 60 metara. U drugoj bi se fazi izgradila zgrada terminala, čime bi Šibenik bi do 2015. godine mogao postati suvremena međunarodna luka.
Prva faza izgradnje terminala trebala bi početi u kolovozu 2010. godine, a završiti u ožujku 2013. godine te bi koštala 12 milijuna eura. Kako je istaknuo Petković, za izgradnju prve faze je zatražen zajam Europske banke za obnovu i razvoj, dok se druga faza i do 70 posto namjerava financirati putem EU fondova.
Prvonagrađeno arhitektonsko rješenje predviđa izgradnju zgrade terminala od kombinacije stakla i bijelog kamena, čiji je krov zamišljen kao 180 metara dugi val koji će se dizati prema gradu i spuštati prema moru. Zgrada terminala imat će dva kata uz adekvatne sadržaje, kao što su uredi i službe potrebne za domaći i međunarodni putnički promet, a uz to su predviđeni i brojni prateći sadržaji.
Ukoliko investitor prihvati idejno rješenje, bio bi to prvi objekt u Dalmaciji koji bi za zagrijavanje koristio termalne pumpe uronjene u more, a uz sunčeve kolektore terminal bi osiguravao i do 40 posto svojih energetskih potreba.