Uprava za proračun i financije

Članak 148.

Uprava za proračun i financije obavlja stručne poslove koji se odnose na izradu strateškog plana i prijedloga financijskog plana Ministarstva za trogodišnje razdoblje, kao dijela državnog proračuna i izradu financijskog plana po mjesecima, ako to zatraži Ministarstvo financija, za cijelu proračunsku godinu s planiranim dospijećem obveza, obavlja administrativne poslove u vezi izvršavanja državnog proračuna, vodi evidenciju obveza Ministarstva preuzimanjem podataka o izvršenim rezervacijama, izdanim narudžbenicama, započetim postupcima nabave i sklopljenim ugovorima iz sustava za provedbu postupaka javne nabave, evidentira dokumente kojima su stvorene obveze Ministarstva izvan sustava nabave, putem integracijskog programa prosljeđuje dokumente kojima su stvorene obveze u sustav Državne riznice, gdje oni, nakon kontrole ispravnosti podataka i raspoloživosti proračunskih sredstava, postaju rezervacije sredstava po pojedinoj proračunskoj stavci, sastavlja, analizira i podnosi izvješća o trošenju proračunskih sredstava sukladno namjeni i planiranoj dinamici. Povezuje kompletirane, likvidirane i u poslovnim knjigama Ministarstva evidentirane dokumente plaćanja (naloge za plaćanje i fakture) s rezervacijama sredstava, prosljeđuje ih u sustav državne riznice i promjenom statusa pretvara u zahtjeve za plaćanje, evidentira naplatu prihoda prema izvorima financiranja i korištenje sredstava za pokriće planiranih rashoda. Obavlja i stručne poslove vezane za propise iz područja računovodstva i obračuna plaća i drugih naknada, obavlja poslove evidencije financijskih promjena u Glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama, izrađuje propisana financijska, statistička i ostala izvješća sukladno zakonima i ostalim propisima, provodi pravodobno i zakonito knjiženje svih poslovnih događaja, brine o rokovima plaćanja svih obveza, izrađuje preglede po vrstama troškova sukladno odredbama zakona i ostalih propisa te vodi knjige ulaznih i izlaznih računa, knjigu nefinancijske imovine. Prati primjenu propisa koji se odnose na obračun plaća i naknada, vrši obračun i isplatu plaća i ostalih naknada zaposlenika, naknada po ugovorima o djelu i ugovorima o autorskim honorarima, te drugih dohodaka na temelju odluke ili rješenja nadležne osobe, te vodi propisane evidencije u vezi navedenih obračuna i isplata. Provodi analize financijskih pokazatelja poslovanja i prati stanje zaduženosti trgovačkih društava i drugih poslovnih subjekata iz nadležnosti Ministarstva, pruža podršku nadležnim ustrojstvenim jedinicama u osiguravanju računovodstveno-financijskih podataka potrebnih za pripremu i realizaciju projekata koji će se financirati iz zajmova međunarodnih financijskih institucija, sudjeluje u suradnji s ostalim ustrojstvenim jedinicama u čijoj su nadležnosti projekti koji se financiraju sredstvima zajmova međunarodnih financijskih institucija u praćenju realizacije tih projekata i zajmova, koordinira izradu izvješća o realizaciji projekata financiranih sredstvima zajmova međunarodnih financijskih institucija, surađuje s Ministarstvom financija i vodi brigu o uspostavi sustava evidentiranja, praćenja i ažuriranja podataka o korisnicima državnih potpora i iznosima tih potpora u nadležnim ustrojstvenim jedinicama, koordinira poslove praćenja državnih potpora i izvještavanja o državnim potporama za koje je davatelj Ministarstvo putem svojih ustrojstvenih jedinica. U suradnji s ostalim ustrojstvenim jedinicama izrađuje prijedloge internih akata kojima se uređuju procesi planiranja, programiranja, izrade i izvršavanja proračuna, odnosno financijskog plana, računovodstva i izvještavanja te upravljanja rizicima, prati njihovu primjenu i predlaže izmjene i dopune istih; daje upute i smjernice te pruža savjete i potporu jedinicama za financije u korisnicima proračuna iz nadležnosti Ministarstva u procesima planiranja, programiranja, izrade i izvršavanja proračuna, odnosno financijskog plana, računovodstva i izvještavanja te upravljanja rizicima. Obavlja samoprocjenu funkcioniranja sustava unutarnjih kontrola u okviru svoga djelokruga rada te koordinira obavljanje samoprocjene funkcioniranja sustava unutarnjih kontrola u drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva; priprema prijedlog godišnjeg plana rada i izvješće o realizaciji godišnjeg plana rada; priprema izjavu o fiskalnoj odgovornosti čelnika Ministarstva i provjerava sadržaj izjave o fiskalnoj odgovornosti čelnika proračunskih i izvanproračunskih korisnika, drugih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska i trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske, a koji su iz nadležnosti Ministarstva; prati stanje uspostave i razvoja sustava unutarnjih kontrola, priprema prijedlog naloga i preporuka za otklanjanje uočenih slabosti i nepravilnosti, izrađuje izvješće o funkcioniranju sustava unutarnjih kontrola kod proračunskih i izvanproračunskih korisnika, drugih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska i trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske, a koji su iz djelokruga Ministarstva; pruža pomoć ostalim ustrojstvenim jedinicama unutar Ministarstva pri izradi prijedloga planova i tehničkoj provedbi procesa upravljanja rizicima; u okviru svoga djelokruga izrađuje dodatne upute za potrebe izvršenja koordinacijskih poslova iz svoje nadležnosti te organizira i održava radionice vezano uz provedbu važećih propisa i internih pisanih uputa u vezi s izvršenjem koordinacijskih poslova iz svoje nadležnosti; priprema objedinjeno izvješće o upravljanju najznačajnijim rizicima; surađuje s proračunskim i izvanproračunskim korisnicima, trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama iz nadležnosti Ministarstva i s Ministarstvom financija te obavlja i druge poslove koji proizlaze iz prirode posla, odnosno djelokruga Uprave.

Za obavljanje poslova Uprave za proračun i financije, ustrojavaju se sljedeći sektori:

10.1. Sektor za proračun, financijsko upravljanje i kontrole

10.2. Sektor za financijsko-računovodstvene poslove, financijske analize i potpore

više informacija na >>> NN 76/17 i NN 116/17