1804
Na temelju članka 21. stavak 2. i članka 236. Zakona o plovidbi
unutarnjim vodama ("Narodne novine", broj 19/98), Vlada Republike Hrvatske je na
sjednici održanoj 7. rujna 2000. godine donijela
I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom propisuju se uvjeti sigurnosti plovidbe u lukama i pristaništima unutarnjih voda.
Članak 2.
Pravila ove Uredbe koja se odnose na luke unutarnjih voda odgovarajuće se primjenjuju na pristaništa i tovarišta unutarnjih voda, ako posebnim propisima nije drugačije određeno.
Članak 3.
Pojedini pojmovi upotrijebljeni u ovoj Uredbi imaju sljedeća značenja:
1.
tovarište je vodeni i s vodom neposredno povezani kopneni prostor, koji ima
dovoljnu dubinu i širinu te siguran privez radi privremenog ukrcavanja i
iskrcavanja tereta u plovila ili iz njih,
2. tegljenje je svaka usluga koju
brod s vlastitim pogonom pruža drugom brodu, plutajućem objektu ili čamcu
vučenjem, potiskivanjem, bočnim premještanjem, zadržavanjem, te pomicanjem ili
premještanjem u luci odnosno pristaništu ili izvan njih,
3. motorno plovilo
je svako plovilo koje koristi svoj vlastiti mehanički način propulzije, osim
onih plovila čiji se motor upotrebljava samo radi obavljanja manjih premještanja
takvih plovila (u lukama, pristaništima i utovarno istovarnim mjestima) ili radi
povećanja njihove mogućnosti manevriranja ukoliko ih se tegli ili potiskuje.
Članak 4.
(1) Red u lukama, pristaništima i tovarištima (u daljnjem tekstu: lukama)
provodi pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom.
(2) Pravna ili fizička
osoba koja upravlja lukom svojim aktima iz članka 39. stavak 1. točka 7. Zakona
o lukama unutarnjih voda kojima utvrđuje red u luci, podrobnije će, sukladno
odredbama ove Uredbe, urediti pitanja koja se odnose na sigurnost plovidbe u
luci. Za donošenje navedenih akata potrebna je suglasnost nadležne
kapetanije.
(3) Aktom iz stavka 2. ovoga članka moraju se propisati, pored
ostalog, načini uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, sidrenja i isplovljavanja
plovila, te način kontrole nad obavljanjem tih radnji.
(4) Nadzor nad
provođenjem reda u lukama Republike Hrvatske provodi nadležna kapetanija.
II. RED U LUCI
Članak 5.
(1) Osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom, voditelj čamca, te
odgovorna osoba za tehnički brod koji nema zapovjednika, mora prilikom plovidbe,
pristajanja, odvezivanja i sidrenja broda, plutajućeg objekta odnosno čamca i
tehničkog broda u luci te na ostalim dijelovima unutarnjih plovnih putova tako
postupati da:
1. tim radnjama ne ugrozi ljudske živote,
2. ne onečisti
plovne rijeke, jezera i kanale,
3. ne nanese štetu svom brodu, plutajućem
objektu, čamcu odnosno tehničkom plovnom objektu, kao i drugim brodovima,
plutajućim objektima i čamcima, obali, napravama, uređajima i postrojenjima,
sudarom, udarom ili nasukavanjem.
(2) Osoba koja upravlja brodom, odgovorna
osoba za tehnički brod i plutajući objekt, kao i voditelj čamca, mora biti
osposobljena za upravljanje istim, sukladno posebnim propisima.
Članak 6.
(1) Plovilo koje se nalazi u luci mora biti spremno za manevriranje.
(2)
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka kapetanija može na zahtjev osobe koja
upravlja motornim plovilom izdati odobrenje za popravak stroja u luci i o tom
obavijestiti pravnu ili fizičku osobu koja upravlja lukom.
Članak 7.
(1) Kada se plovilo nalazi u luci, na njemu se mora nalaziti onoliko članova
posade koliko je potrebno da se u slučaju opasnosti može upravljati plovilom
tako da se omogući njegovo spašavanje.
(2) Na brodu sa vlastitim pogonom iz
stavka 1. ovoga članka među članovima posade moraju se nalaziti po jedan časnik
palube i stroja, a noću i brodska straža, što određuje zapovjednik.
Članak 8.
(1) Na plovilu u raspremi, na popravku ili prepravku, dok se nalazi u luci
ili na sidrištu, mora se nalaziti danju i noću određeni broj članova posade na
straži.
(2) Broj i sastav stražara iz stavka 1. ovoga članka, te stupanj
njihova stručnog obrazovanja određuje kapetanija posebno za svaki slučaj.
(3)
U lukama nautičkog turizma, športskim i drugim lukama, kapetanija može odobriti
da određeni broj stražara iz stavka 1. ovoga članka čuva više plovila.
Članak 9.
(1) Plovila ne smiju u luci ometati javni promet.
(2) Čamci s brodova
privezani ili usidreni u luci mogu se nalaziti na vodi samo ako ne smetaju
drugim brodovima i čamcima za vrijeme plovidbe ili manevara u luci.
Članak 10.
(1) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom, uz prethodnu obavijest
kapetaniji, određuje plovilu mjesto za privez uz operativnu obalu ili drugi dio
obale, odnosno mjesto na lučkom sidrištu.
(2) Kapetanija može plovilu za
gospodarske namjene radi sigurnosti plovidbe, uz prethodnu, a iznimno i uz
naknadnu obavijest pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom, narediti da
se već privezana i usidrena plovila premjeste na drugi vez ili da se premjeste s
dodijeljenog im mjesta, te da se djelomično ili potpuno nakrcano plovilo ukloni
s operativne obale na određenu lokaciju i da se tamo usidri.
Članak 11.
Kapetanija će uskratiti suglasnost za privez ili sidrenje broda odnosno čamca za gospodarske svrhe na operativnoj obali ili mjestu za sidrenje kada primi prethodnu obavijest pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom da se time ugrožava sigurnost plovidbe, sigurnost ljudskih života i objekata na obali ili na vodi, te ako je brod odnosno čamac u takvom stanju da bi se time onečistile vode.
Članak 12.
(1) Plovilo koje se nalazi u luci mora biti privezano odgovarajućim i
ispravnim vezovima na napravama za privezivanje (bitve, plutače za vez, alke i
sl.).
(2) Prilikom nadolaska nevremena (nagle promjene vodostaja, led,
vjetar, valovi i sl.) plovila privezana ili usidrena u luci moraju pojačati
svoje vezove odnosno povećati broj sidara, a po naredbi kapetanije i isploviti
iz luke ili se skloniti na sigurnije mjesto.
(3) Ako plovilo nema dovoljno
vezova ili sidara ili ako vezovi nisu dovoljne jačine i dužine, odnosno nema
odgovarajuću opremu, kapetanija će mu narediti da se opskrbi odgovarajućom
opremom. Ako se plovilo ne opskrbi odgovarajućom opremom, kapetanija će mu
zabraniti pristajanje ili sidrenje u luci.
Članak 13.
(1) Vezovi plovila privezanih u luci ne smiju ometati plovidbu drugih plovila
ni kretanja osoba i vozila po obali.
(2) Iznimno, ako ne postoji druga
mogućnost, kapetanija može dopustiti privez plovila na način suprotan odredbi iz
stavka 1. ovoga članka.
(3) Ako je plovilo vezano u luci u skladu s odredbama
iz stavka 2. ovoga članka plovilo je dužno na mjestu gdje vez izlazi iz broda
danju istaknuti crvenu zastavu, a noću staviti crveno svjetlo vidljivo sa svih
strana, prema potrebi vezove popustiti ili nategnuti odnosno odvezati, te nakon
završenog prolaza ponovo nategnuti ili popustiti odnosno vezati.
(4) Odredbe
stavka 1., 2. i 3. ovoga članka odnose se i na sidrenje plovila u luci.
Članak 14.
(1) Ako ispred ili iza plovila privezanog uz operativnu obalu u luci može
pristati drugo plovilo, privezano plovilo mora noću bijelim svjetlom vidljivim
sa svih strana označiti svoj dio ispred ili iza kojeg je moguće pristati, a po
potrebi i oba dijela.
(2) Ako je plovilo tako privezano uz operativnu obalu u
luci da su mu krajnji dijelovi izbočeni, isti se moraju označiti prema odredbi
stavka 3. članka 13. ove Uredbe.
Članak 15.
(1) Osoba koja upravlja plovilom, po naredbi kapetanije, dužna je dozvoliti
da se uz njeno plovilo, privežu jedan ili više drugih plovila, te da preko njena
plovila održavaju vezu s obalom.
(2) Način vezivanja plovila iz stavka 1.
ovoga članka određuje kapetanija.
Članak 16.
Prilikom odabiranja mjesta za sidrenje u luci osoba koja upravlja plovilom mora voditi računa o već usidrenim plovilima, a sidrenjem ne smiju ometati plovidbu drugih plovila.
Članak 17.
Ako osoba koja upravlja plovilom primijeti da u luci ima predmeta koji ugrožavaju sigurnost plovidbe ili koji mogu oštetiti druga plovila, lučke objekte, naprave, uređaje i postrojenja ili onečistiti vode, dužna je o tome odmah obavijestiti kapetaniju i pravnu ili fizičku osobu koja upravlja lukom.
Članak 18.
Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je osigurati odvojeno skupljanje, skladištenje, obradu i odlaganje neopasnog i opasnog otpada koji nastaje obavljanjem djelatnosti u luci odnosno pristaništu, sukladno odredbama propisa koji uređuju postupanje s otpadom.
Članak 19.
(1) Plovila hrvatske državne pripadnosti dužna su postupati s otpadom, koji
nastaje u tijeku plovidbe, sukladno odredbama hrvatskih propisa koji uređuju
postupanje s neopasnim i opasnim otpadom.
(2) Plovila strane državne
pripadnosti dužna su postupati s otpadom koji nastaje u tijeku plovidbe na način
koji je siguran za zdravlje putnika i okoliš.
(3) Svako plovilo dužno je
predati u luci otpad koji je nastao prilikom redovnog korištenja tijekom
plovidbe od luke isplovljenja do luke uplovljenja.
Članak 20.
(1) Plovila se u pravilu rastavljaju (kasiraju) samo u brodogradilištima ili
rezalištima.
(2) Iznimno odredbi iz stavka 1. ovoga članka pravna ili fizička
osoba koja upravlja lukom, uz suglasnost kapetanije, može odobriti da se plovilo
rastavi (kasira) u luci.
Članak 21.
(1) Nasukana, neupotrebljiva ili potonula plovila odnosno potonule stvari
smiju se nalaziti u luci samo na osnovi odobrenja pravne ili fizičke osobe koja
upravlja lukom i uz suglasnost kapetanije.
(2) Ako plovila odnosno potonule
stvari iz stavka 1. ovoga članka ugrožavaju sigurnost plovidbe ili postoji
opasnost onečišćenja voda, brodar odnosno vlasnik plovila i potonule stvari
dužni su, na zahtjev kapetanije, premjestiti plovilo odnosno potonulu stvar iz
luke na mjesto koje odredi kapetanija.
(3) Ako brodar odnosno vlasnik plovila
ili potonule stvari ne postupi prema zahtjevu kapetanije iz stavka 2. ovoga
članka kapetanija će narediti pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom da
plovilo odnosno potonulu stvar premjesti iz luke na mjesto koje ona odredi, a na
teret i rizik brodara, vlasnika plovila odnosno potonule stvari.
(4) Plovilo
u raspremi može se držati u luci samo na osnovi odobrenja pravne ili fizičke
osobe koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije, ako se time ne ugrožava
sigurnost plovidbe.
Članak 22.
(1) Pravna ili fizička osoba mora na vrijeme prijaviti kapetaniji izvlačenje,
dokovanje ili spuštanje broda i plutajućeg objekta u vodu. Kapetanije određuje
mjere sigurnosti koje se moraju tom prilikom poduzeti.
(2) Čamci se mogu
izvlačiti i držati na području luke samo na mjestima koje odredi pravna ili
fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.
Članak 23.
O čamcu koji je privezan u luci sukladno članku 22. stavak 2. ove Uredbe brine se njegov vlasnik i on odgovara za svaku štetu koju počini čamac drugim plovilima, obali, uređajima, napravama ili postrojenjima.
Članak 24.
Ako plovilo izgubi dio opreme ili dio tereta u luci, osoba koja upravlja plovilom dužna je o tome bez odlaganja izvijestiti kapetaniju, uz naznačenje pozicije događaja.
Članak 25.
(1) Tegljenje u luci obavlja se samo na zahtjev osobe koja upravlja plovilom
i s brojem tegljača što ih ona zatraži.
(2) Iznimno odredbi iz stavka 1.
ovoga članka, u slučaju nevremena, prenatrpanosti luke, istovremenog
manevriranja više plovila, ili ako plovilo prevozi opasne tvari, te u drugim
opravdanim slučajevima, kapetanija može odrediti broj tegljača koji se moraju
koristiti za izvršenje određenog manevra plovilom.
Članak 26.
(1) Osobe iz članka 25. stavak 1. ove Uredbe dužne su pravovremeno zatražiti
tegljenje.
(2) Kad više plovila istovremeno traži tegljenje, a nema dovoljno
tegljača, ili kad je ugrožena sigurnost plovidbe i ljudski životi ili može doći
do onečišćenja voda, kapetanija određuje red prioritetnog tegljenja.
Članak 27.
Za vrijeme dok se na plutajućem doku nalazi brod, odnosno drugo plovilo, mora se oko istoga postaviti zaštitna plutajuća brana na način da se spriječi otjecanje eventualnog onečišćenja.
Članak 28.
(1) U luci je zabranjeno:
1. onemogućiti pristup napravama za
privez,
2. premještati, mijenjati i uklanjati vezove, sidra i uređaje drugog
plovila osim kad je to potrebno radi sprječavanja neposredne i očite štete ili
kad je potrebno zbog pristajanja plovila,
3. vezivati plovila za plovidbene i
druge oznake, naprave i uređaje koji nisu namijenjeni za privez i kretati se po
njima,
4. neovlašteno postavljati, premještati, mijenjati, uklanjati ili
oštećivati plovidbene i druge oznake ili naprave za privez,
5. oštećivati
operativne obale teškim vozilima, smještanjem teških predmeta preko dopuštenog
opterećenja, zabijati u obalu klinove, grede i sl., te dizati kamenje i sl. s
obalnih zidova ili obavljati bilo koju drugu radnju kojom se nanosi šteta
operativnim obalama,
6. zavarivati, ložiti vatru na otvorenom ognjištu, na
obali ili na plovilu i na napravama za privez,
7. čistiti ili strugati
nadvodni ili podvodni dio oplate plovila,
8. zagađivati zrak ispuštanjem
prašine, dima i drugih plinova iznad dozvoljenih količina utvrđenih posebnim
propisima,
9. držati u pogonu brodski propeler, osim zbog obavljanja
potrebnog manevra broda,
10. kupati se, sunčati se na izgrađenim lučkim
obalama i gatovima, glisirati, jedriti na dasci, vući skijaša ili učiti skijanje
na vodi,
11. na rampama za spuštanje čamaca držati čamac na kojem se ne
obavljaju radovi ili držati bilo kakav materijal,
12. na bilo koji način
ugrožavati sigurnost plovidbe.
(2) Radnje iz točke 2., 6., 7, 9. i 10. stavka
1. ovoga članka mogu se obavljati u luci samo na temelju odobrenja pravne ili
fizičke osobe koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.
Članak 29.
(1) Ribolov, športske i druge aktivnosti mogu se obavljati u luci samo na
temelju odobrenja pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom uz suglasnost
kapetanije.
(2) Zahtjev za izdavanje odobrenja iz stavka 1. ovoga članka
podnosi se pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom najmanje osam dana
prije dana predviđenog za obavljanje ribolova, športske ili druge aktivnosti u
luci.
Članak 30.
Ako u luci postoji pokretni most ispod kojeg ili kroz koji prolazi plovni put, vrijeme otvaranja mosta i vrijeme trajanja plovidbe mora obavljati pravna osoba odnosno tijelo koje upravlja mostom. Režim plovidbe i način označavanja plovnog puta određuje kapetanija.
Članak 31.
(1) Plovila kad dolaze u luku odnosno kad odlaze iz luke, te za vrijeme
plovidbe u luci moraju smanjiti brzinu tako da valovi izazvani njihovom
plovidbom ne nanose štetu drugim plovilima i uređajima u luci.
(2) Na
istaknuti znak za smanjenje brzine plovila su dužna, pored drugih plovila i
objekata koje treba zaštititi od valova, te pored mjesta gdje se obavljaju
obalni ili podvodni radovi, ploviti najmanjom brzinom tako da valovi izazvani
plovidbom ne ometaju radove i ne nanose štetu.
Članak 32.
(1) Osoba koja zapovijeda brodom odnosno voditelj čamca za gospodarske
namjene, dužna je odmah po dolasku u luku, a prije početka ukrcavanja odnosno
iskrcavanja putnika ili tereta, kapetaniji prijaviti svoj dolazak. U slučaju
opravdane spriječenosti prijava dolaska broda odnosno čamca mora se podnijeti
najkasnije u roku od 6 sati od privezivanja uz operativnu obalu, odnosno u roku
od 12 sati od dolaska na lučko sidrište.
(2) Prilikom predaje prijave dolaska
u luku, osoba iz stavka 1. ovoga članka, dužna je prijaviti kapetaniji i svaki
izvanredni događaj koji se dogodio tijekom putovanja, a koji ugrožava sigurnost
plovidbe i ljudske živote, te ako je primjećeno onečišćenje voda.
(3)
Kapetanija na osnovu prijave dolaska u luku izdaje plovilu odobrenje za
pristajanje.
(4) Osoba iz stavka 1. ovoga članka dužna je prije odlaska broda
odnosno čamca iz luke prijaviti odlazak kapetaniji. Prijava odlaska podnosi se
najkasnije jedan sat prije odlaska broda odnosno čamca.
(5) Kapetanija na
temelju prijave odlaska izdaje plovilu odobrenje za odlazak.
Članak 33.
(1) Ako brod odnosno čamac za gospodarske namjene, uplovi u luku u vrijeme
kad kapetanija ne radi, prijava dolaska i odlaska broda odnosno čamca podnosi se
kapetaniji početkom radnog vremena.
(2) Ako brod odnosno čamac iz stavka 1.
ovoga članka uplovi u luku u kojoj nema kapetanije, prijava dolaska i odlaska
podnosi se nadležnoj kapetaniji putem pošte u roku od 24 sata.
Članak 34.
Brodovi i čamci koji podliježu obvezi pribavljanja odobrenja za pristajanje, moraju prije dolaska u luku danju istaknuti karantenski znak, a noću odgovarajuća svjetla.
Članak 35.
(1) Odobrenje za pristajanje daje nadležna kapetanija.
(2) Odobrenje za
pristajanje moraju tražiti i brodovi odnosno čamci koji dolaze iz domaće luke
ako su tijekom putovanja došli u fizičku vezu s plovilom koje dolazi iz
inozemstva.
(3) Odobrenje za pristajanje sadrži:
1. ime broda,
2.
zastavu pripadnosti,
3. luku upisa,
4. deplasman,
5. ime i prezime
zapovjednika,
6. ime/naziv brodara,
7. ime/naziv agenta,
8. datum
dolaska u luku, prethodnu luku pristajanja,
9. vrstu trereta.
(4)
Odobrenje za odlazak sadrži:
1. ime broda,
2. deplasman broda,
3.
zastavu pripadnosti,
4. luku upisa,
5. ime i prezime zapovjednika,
6.
prvu odredišnu luku.
Članak 36.
Uz brod odnosno čamac koji još nije dobio odobrenje za pristajanje može
pristati:
1. javni brod,
2. brod odnosno čamac radi pružanja pomoći ili
spašavanja, ali samo dok je to potrebno,
3. tegljač radi tegljenja uz
isključenje bilo kakvog dodira s članovima posade tegljenog broda odnosno
čamca,
4. peljarski brod odnosno čamac radi peljarenja uz uvjet da samo
peljar smije stupiti na brod odnosno čamac.
Članak 37.
Kada plovilo doplovi u luku, a postoji sumnja da na plovilu ima osoba koje boluju od karantenske bolesti, kapetanija će o tome obavijestiti nadležno sanitarno tijelo radi pregleda plovila.
Članak 38.
(1) Osoba koja upravlja brodom ili sastavom hrvatske državne pripadnosti koji
dolazi iz inozemstva mora, prilikom prijave dolaska, kapetaniji predati: opću
izjavu, izvadak iz popisa posade i knjigu popisa posade, a ukoliko prevozi
putnike i popis putnika za brod i plovila u sastavu.
(2) Opća izjava sadrži:
ime i vrstu broda, zastavu, podatke o registraciji broda, tonažu, ime i prezime
zapovjednika broda, ime/naziv agenta, kratak opis putovanja, dan i sat dolaska
odnosno odlaska iz luke, luku dolaska/odlaska, mjesto broda u luci. Navedeni
podaci daju se i za sva plovila u sastavu.
(3) Popis posade sadrži: ime i
zastavu broda, ime i prezime člana posade, državljanstvo, datum i mjesto
rođenja, zvanje i dužnost, broj i mjesto izdavanja brodarske knjižnice, luku i
datum dolaska broda.
(4) Popis putnika sadrži: ime i zastavu broda, ime i
prezime putnika, državljanstvo, datum i mjesto rođenja, luku ukrcaja, luku
iskrcaja, datum i luku dolaska broda.
(5) Osoba koja upravlja brodom hrvatske
državne pripadnosti, koji obavlja promet između domaćih luka, mora kapetaniji
predati samo opću izjavu.
(6) Odredbe stavka 1. i 2. ovoga članka odnose se i
na voditelje čamca namijenjenog za gospodarske svrhe.
Članak 39.
(1) Brodovi koji plove na redovnoj liniji između hrvatskih luka i luka u
inozemstvu mogu umjesto popisa putnika priložiti ukrcajne karte.
(2) Ukrcajna
karta sadrži sljedeće podatke: ime i prezime putnika, datum i mjesto rođenja,
spol, državljanstvo, broj i mjesto izdavanja putovnice i potpis putnika.
Članak 40.
(1) Osoba koja upravlja brodom hrvatske državne pripadnosti, kojim se obavlja
međunarodno putovanje, mora prilikom prijave odlaska u stranu luku predati
kapetaniji opću izjavu, iskaz tereta i izvadak iz popisa posade, a ukoliko
prevozi i putnike i popis putnika.
(2) Osoba koja upravlja brodom hrvatske
državne pripadnosti, koji obavlja promet između domaćih luka, mora prije odlaska
broda podnijeti kapetaniji samo opću izjavu.
(3) Odredbe iz stavka 1. i 2.
ovoga članka odnose se i na voditelja čamca namijenjenog za gospodarske
svrhe.
Članak 41.
(1) Ako kapetanija utvrdi da se na brodu odnosno čamcu za gospodarske
namjene, koji namjerava isploviti iz luke nalaze osobe koje nisu unesene u popis
posade odnosno popis putnika, ili da brojno stanje putnika na putničkom brodu ne
odgovara iskazu brojnog stanja putnika, zabranit će brodu da isplovi iz
luke.
(2) Kapetanija će zabraniti brodu odnosno čamcu za gospodarske namjene,
da isplovi iz luke i u slučaju kad utvrdi da izvadak iz popisa posade ne
odgovara stanju prikazanom u popisu posade.
(3) Zabrana iz stavka 1. i 2.
ovoga članka traje dok se knjiga popisa posade odnosno popis putnika, ne uskladi
sa stvarnim stanjem posade odnosno putnika na brodu ili čamcu.
Članak 42.
(1) Kapetanija će zabraniti brodu odnosno čamcu za gospodarske namjene
isplovljenje iz luke ako utvrdi da su ukrcali veći broj putnika ili veću
količinu tereta nego što je dozvoljeno, ili da je teret smješten tako da
ugrožava sigurnost broda ili čamca i osoba na njima.
(2) Zabrana iz stavka 1.
ovoga članka traje dok se ne iskrcaju prekobrojni putnici odnosno dok se ne
iskrca količina tereta iznad dozvoljene ili dok se teret ne smjesti na propisani
način.
Članak 43.
Kapetanija će zabraniti da plovilo uplovi u luku odnosno isplovi iz luke, ako zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta može biti ugrožena sigurnost plovila, odnosno osoba i tereta na njima.
Članak 44.
(1) Nakon završenog ukrcaja odnosno iskrcaja tereta ili putnika svaki brod
odnosno čamac za gospodarske namjene u luci mora biti spreman isploviti po
isteku vremena potrebnog za pripremu broda odnosno čamca za plovidbu. Na zahtjev
pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom, brod odnosno čamac mora isploviti
ili se premjestiti po isteku vremena potrebnog za pripremu broda odnosno čamca
za plovidbu.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na traženje osobe
koja upravlja brodom odnosno voditelja čamca kapetanija može odobriti i dulje
vrijeme za pripremu broda, odnosno čamca za plovidbu na istom ili drugom vezu
odnosno sidrištu kojeg odredi pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom, ako
se radi o radnjama vezanim za sigurnost plovidbe.
Članak 45.
(1) Osoba koja upravlja brodom, voditelj čamca za gospodarske namjene i osoba
pod čijim se nadzorom nalazi plutajući objekt koji mora imati posadu dužni su
prijaviti kapetaniji nestanak ili samovoljno udaljavanje člana posade broda
odnosno čamca, te svaku drugu promjenu u sastavu posade.
(2) Osoba koja
upravlja brodom strane zastave i voditelj čamca strane zastave dužni su
kapetaniji prijaviti svaku promjenu posade i svaku promjenu podatka o brodu
odnosno čamcu nastalu u luci.
Članak 46.
Plovilo koje se opskrbljuje pogonskim gorivom u luci dužno je na vidnom mjestu danju istaknuti plavu zastavu, a noću staviti plavo svjetlo vidljivo sa svih strana, te držati palubne otvore zatvorene. Posada i sredstva za gašenje požara moraju biti u stanju pripravnosti.
Članak 47.
(1) Na plovilu koje boravi u luci zabranjeno je obavljati radnje koje mogu
ugroziti ljudske živote, prouzročiti požar, onečistiti vode i nanijeti štetu
drugim plovilima, obali, lučkim napravama, uređajima i postrojenjima.
(2)
Brodska zviždaljka i zastavni nakit smiju se koristiti u luci samo po prethodnom
odobrenju kapetanije. Iznimno u slučaju nužde i opasnosti, brodska zviždaljka
može se koristiti i bez prethodnog odobrenja kapetanije.
(3) Brod koji
obavlja međunarodno putovanje ne smije se vezati u luci bez postavljanja naprava
za zaštitu od glodavaca.
Članak 48.
(1) Čišćenje plovila za gospodarske namjene od opasnih plinova (degazacija) i
od glodavaca (deratizacija, te fumigacija tereta) u luci se može prema odluci
pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom, i uz prethodnu suglasnost
kapetanije, obavljati samo na za to određenim mjestima, na određeni način i u
određeno vrijeme.
(2) Ostala čišćenja plovila, pri kojima nema opasnosti od
nezgoda i onečišćenja voda (dezinfekcija, dezinsekcija i sl.) mogu se na
uobičajen način obavljati na svakom mjestu u luci u svako vrijeme.
(3) Pravna
ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je osigurati prihvat neopasnog i
opasnog otpada koji je nastao prilikom uporabe plovila i prilikom čišćenja nakon
iskrcavanja, ukrcavanja i prekrcavanja tereta.
(4) Kapetanija će zabraniti
isplovljenje plovila koja na palubi imaju ostatke tereta i krutog ili tekućeg
otpada.
(5) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom smije dopustiti
ukrcavanje otpada za izvoz iz Republike Hrvatske odnosno iskrcavanje otpada za
uvoz u Republiku Hrvatsku samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o
ispunjavanju uvjeta za izvoz odnosno uvoz.
(6) Pravna ili fizička osoba koja
upravlja lukom smije dopustiti prekrcavanje otpada koji se uvozi u Republiku
Hrvatsku, samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o ispunjavanja
uvjeta za uvoz.
(7) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom smije
dopustiti iskrcavanje ili prekrcavanje otpada koji se provozi preko područja
Republike Hrvatske, samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o
ispunjavanju uvjeta za provoz preko područja Republike Hrvatske.
Članak 49.
(1) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je omogućiti plovilu
prvenstvo priveza u luci kada su ugroženi ljudski životi ili sigurnost
plovidbe.
(2) Prvenstvo priveza uz operativnu obalu u luci imaju brodovi
odnosno čamci, koji prevoze putnike i brodovi redovnih linija s objavljenim
redom plovidbe.
(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, ako određeni
brod odnosno čamac zbog posebnih razloga mora dobiti prednost (lako pokvarljivi
teret, havarija broda/čamca, raspoloživi lučki kapaciteti i sl.) može se
odrediti drugačiji red prvenstva priveza brodova i čamaca. Pravna ili fizička
osoba koja upravlja lukom dužna je obavijestiti kapetaniju o razlozima zbog
kojih je izmijenjen red priveza brodova odnosno čamaca.
Članak 50.
Brod odnosno čamac za gospodarske namjene nakon iskrcavanja opasnih tvari u tekućem ili plinovitom stanju mora ishoditi svjedodžbu o izvršenoj degazaciji ukoliko ukrcava teret druge vrste ili ide na popravak.
Članak 51.
(1) Iskrcavanje tereta ili opskrba plovila pogonskim gorivom ili drugim
materijalom u luci ne smije započeti prije nego se iskrcaju putnici.
(2)
Ukrcavanje putnika na plovilo može započeti nakon što je završeno ukrcavanje
tereta i pošto se plovilo opskrbilo pogonskim gorivom ili drugim potrebnim
materijalom.
(3) Putnici i njihova prtljaga ne smiju se ukrcavati ni
iskrcavati preko ograde plovila.
Članak 52.
(1) Rubni obalni prostor u luci mora biti stalno slobodan, a u dijelu luke
gdje se obavlja ukrcaj ili iskrcaj putnika mora biti i posebno ograđen ili
vidljivo obilježen.
(2) Širinu rubnog obalnog prostora određuje pravna ili
fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.
Članak 53.
(1) Pravna ili fizička osoba koja obavlja lučku djelatnost, osoba koja
upravlja plovilom, prilikom ukrcavanja, iskrcavanja i prekrcavanja tereta i
putnika mora poduzeti potrebne mjere u cilju otklanjanja bilo kakve opasnosti za
sigurnost ljudi i imovine, te zaštitu voda od onečišćenja.
(2) Prilikom
rukovanja suhim rasutim teretom (pijesak, žitarice, rudača i sl.) mora se
postaviti platno ili odgovarajuće zaštitno sredstvo između plovila i obale,
između dva plovila ili na drugi način spriječiti rasipanje tereta.
(3)
Prilikom ukrcavanja, iskrcavanja ili prekrcavanja tekućeg tereta mora se
postaviti zaštitna plutajuća brana na način da se spriječi otjecanje eventualnog
onečišćenja.
(4) Nakon završenog ukrcavanja, iskrcavanja ili prekrcavanja
tereta ili obavljanja bilo koje druge radnje, pravna ili fizička osoba koja je
izvršila naprijed navedene radnje dužna je očistiti korišteni dio obalnog
prostora.
Članak 54.
(1) Ukrcavanje putnika s operativne obale u luci na plovilo namijenjeno za
gospodarske svrhe, odnosno iskrcavanje putnika s plovila, obavlja se na dijelu
obale koji je za to određen i to preko propisanih mostova ili stepenica koje
osigurava plovilo.
(2) Na dijelu obale koji je određen za ukrcavanje i
iskrcavanje putnika pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je
osigurati mjesto za privez broda odnosno čamca te slobodan prostor za pristup
putnika. Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je taj dio obale
noću osvijetliti.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ukrcavanje i
iskrcavanje putnika može se obavljati i čamcem koji se ne smije približiti
plovilu prije završetka njegova manevra.
(4) Kapetanija određuje uvjete koje
mora ispunjavati čamac iz stavka 3. ovoga članka.
Članak 55.
Plovilo za gospodarske namjene, mora prigodom ukrcavanja odnosno iskrcavanja
putnika i tereta poduzeti ove mjere:
1. Otvor ograde ne smije se otvoriti
prije privezivanja plovila uz obalu odnosno prije nego se brod ili čamac
odveže,
2. Most za ukrcavanje odnosno iskrcavanje putnika i tereta mora biti
sigurno i čvrsto postavljen i mora imati dovoljno jake bočne ograde, a na podu
pričvršćene poprečne letvice. Noću mora biti dobro osvijetljen,
3. Grotla
skladišta i svi palubni otvori moraju biti ograđeni i tako zatvoreni da se pored
ili preko njih može sigurno prolaziti,
4. Na mostu za vrijeme ukrcavanja
odnosno iskrcavanja putnika mora biti prisutan najmanje jedan član posade iz
službe palube kojemu mora biti na dohvatu kolut za spašavanje s odgovarajućim
konopom.
Članak 56.
(1) Čamci i skele koje uz naplatu prevoze putnike u luci moraju se nalaziti
na određenim mjestima u luci i moraju imati cjenik prijevoznih usluga, a
voditelj čamca odnosno upravljač skelom dužan ga je pokazati na zahtjev putnika
ili ovlaštene osobe.
(2) Kapetanija može odrediti da se na određenim mjestima
u luci na vidnom mjestu istakne vozni red prijevoza putnika i cjenik prijevoznih
usluga.
(3) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost
kapetanije određuje dnevni broj čamaca odnosno skela koje u luci mogu obavljati
prijevoz putnika, redoslijed i vrijeme njihova rada, te mjesto i način
ukrcavanja i iskrcavanja putnika.
Članak 57.
(1) Prigodom ukrcavanja i iskrcavanja vozila s broda ili skele u vozilu se
smije nalaziti samo vozač.
(2) Vozila ukrcana na brod ili skelu moraju se
smjestiti tako da je između njih osiguran prolaz za posadu i putnike te da su
odgovarajućim sredstvima (papuče, klinovi i sl.) osigurani od pomicanja.
(3)
Prije nego što plovilo isplovi iz luke i za vrijeme plovidbe vrata za ulaz
odnosno izlaz vozila moraju biti potpuno zatvorena i osigurana od otvaranja, a
na skeli ulazno-izlazne rampe moraju biti izdignute iznad razine vode i
osigurane od spuštanja u vrijeme vožnje.
(4) Prije nego što skela isplovi, na
otvorima ograde za ukrcajno-iskrcajne rampe mora biti postavljena brklja ili
zaštitni lanac.
III. RED U TOVARIŠTU I SPORTSKOJ LUCI
Članak 58.
(1) Radi ukrcavanja i iskrcavanja tereta plovila za gospodarske namjene, mogu
privremeno pristajati i izvan luke na određenim mjestima uz obalu (tovarišta) na
kojima postoji siguran privez, a vodeni prostor ima dubinu i širinu koja je
potrebna za manevar plovila.
(2) Kapetanija utvrđuje da li postoje uvjeti iz
stavka 1. ovoga članka te određuje način i vrijeme podnošenja opće izjave
plovila.
Članak 59.
Uvjete pod kojima brodovi, čamci i druga plovila namijenjeni za sport i razonodu mogu boraviti u sportskim lukama utvrđuje korisnik te luke uz suglasnost kapetanije.
IV. KAZNENE ODREDBE
Članak 60.
(1) Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
unutarnje plovidbe pravna ili fizička osoba:
1. ako ne donese akte iz članka
4. stavka 2. ove Uredbe,
2. ako i pored uskraćene suglasnosti kapetanije
dozvoli da se brod odnosno čamac priveže na operativnoj obali u luci ili usidri
na sidrištu (članak 11.),
3. ako ne osigura odvojeno skupljanje,
skladištenje, obradu i odlaganje neopasnog i opasnog otpada koji nastaje
obavljanjem djelatnosti u luci odnosno pristaništu, sukladno odredbama propisa
koji uređuju postupanje s otpadom (članak 18.),
4. ako bez suglasnosti
kapetanije rastavlja (kasira) plovila u luci (članak 20.),
5. ako nasukano,
neupotrebljivo ili potonulo plovilo drži bez odobrenja u luci ili ako isto na
zahtjev kapetanije ne premjesti iz luke (članak 21. stavak 1, 2. i 3.),
6.
ako uskrati obaviti tegljenje plovila u luci ili se ne pridržava reda tegljenja
kojeg odredi kapetanija (članak 25. i članak 26.),
7. ako ne postavi zaštitnu
plutajuću branu oko doka na način da se spriječi otjecanje eventualnog zagađenja
(članak 27.),
8. ako u luci uči skijanje na vodi (članak 28. stavak 1. točka
10.),
9. ako u luci obavlja ribolov, športske i druge aktivnosti bez
odobrenja (članak 29.),
10. ako ne osigura prihvat neopasnog i opasnog otpada
koji je nastao prilikom uporabe plovila i prilikom čišćenja nakon iskrcavanja,
ukrcavanja i prekrcavanja tereta (članak 48. stavak 3.),
11. ako postupa
suprotno odredbama članka 48. stavaka 5., 6. i 7. ove Uredbe,
12. ako
onemogući privez plovila u luci kada su ugroženi ljudski životi ili sigurnost
plovidbe (članak 49. stavak 1.),
13. ako postupa suprotno odredbama članka
53. ove Uredbe.
(2) Za prekršaj unutarnje plovidbe iz stavka 1. ovoga članka
kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 500,00 do
2.000,00 kuna.
Članak 61.
(1) Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
unutarnje plovidbe pravna ili fizička osoba:
1. ako postupi suprotno
odredbama članka 8. stavci 1. i 3. ove Uredbe,
2. ako plovilo u raspremi drži
u luci bez odobrenja (članak 21. stavak 4.),
3. ako ne prijavi kapetaniji
izvlačenje, dokovanje ili spuštanje broda ili plutajućeg objekta u vodu ili ako
čamac izvlači i drži na mjestima na području luke koja nisu za to određena
(članak 22. stavak 1. i 2.),
4. ako čamac u luci počini štetu drugim čamcima,
plutajućim objektima, brodovima, obali, uređajima, napravama ili postrojenjima
(članak 23.),
5. ako postupi suprotno odredbama članka 28. stavak 1. točke
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 11. i 12. ove Uredbe,
6. ako ne objavi
vrijeme otvaranja i vrijeme trajanja plovidbe ispod pokretnog mosta u luci
(članak 30.),
7. ako se ne pridržava prvenstva priveza brodova odnosno čamaca
uz operativnu obalu u luci ili ne obavijesti kapetaniju o razlozima izmijenjenog
reda priveza brodova (članak 49. stavak 2. i 3.),
8. ako iskrcavanje tereta
ili opskrbu plovila pogonskim gorivom ili drugim materijalom započne prije nego
se iskrcaju putnici (članak 51. stavak 1.),
9. ako rubni obalni prostor u
luci ne drži stalno slobodan ili ako ga posebno ne ogradi ili vidno ne obilježi
u dijelu luke gdje se obavlja ukrcaj ili iskrcaj putnika (članak 52. stavak
1.),
10. ako ne osigura brodu ili čamcu mjesto za privezivanje, slobodan
prostor za pristup putnika ili noću ne rasvijetli obalu u luci (članak 54.
stavak 2.),
11. ako se čamci i skele koji prevoze putnike ne nalaze na
određenim mjestima u luci, nemaju cjenik prijevoznih usluga ili ako se ne
pridržavaju redoslijeda i vremena rada (članak 56. stavak 1. i 3.).
(2) Za
prekršaj unutarnje plovidbe iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna
osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 500,00 do 1.500,00 kuna.
Članak 62.
Novčanom kaznom od 800,00 do 4.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje
plovidbe osoba koja upravlja brodom, voditelj čamca i odgovorna osoba za
tehnički plovni objekt i plutajući objekt odnosno osobe koje ih
zamjenjuju:
1. ako postupa suprotno odredbama članka 5. ove Uredbe,
2. ako
plovilo koje se nalazi u luci nije spremno za manevriranje ili ako obavlja
popravak stroja bez odobrenja kapetanije (članak 6.),
3. ako posada na
plovilu u luci nije sastavljena na način kako je to određeno u članku 7. ove
Uredbe,
4. ako postupa suprotno odredbama članka 10. ove Uredbe,
5. ako i
pored zabrane kapetanije pristane ili usidri brod ili čamac u luci (članak
11.),
6. ako ne označi plovilo prema odredbama članka 14. ove Uredbe,
7.
ako postupa s otpadom koji nastaje u tijeku plovidbe suprotno odredbama članka
19. ove Uredbe.
8. ako odbije naređenje kapetanije da koristi tegljače za
izvršenje određenog manevra u luci (članak 25. stavak 2),
9. ako postupi
suprotno odredbama članka 28. stavak 1. točke 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
i 12. ove Uredbe,
10. ako u luci plovilom ne plovi na način i pod uvjetima
određenim u članku 31. ove Uredbe,
11. ako ne postupi u skladu sa člankom 32.
ove Uredbe,
12. ako ne postupi u skladu s odredbama članka 34. ove
Uredbe,
13. ako postupi suprotno odredbi članka 35. stavak 2. ove
Uredbe,
14. ako postupi suprotno odredbama članka 38. stavak 1. i 5. ove
Uredbe,
15. ako postupi suprotno odredbama članka 40. ove Uredbe,
16. ako
i pored zabrane kapetanije isplovi odnosno uplovi plovilom u luku (članak 41.,
42. i 43.),
17. ako ne postupi u skladu s odredbama članka 45. ove
Uredbe,
18. ako postupa suprotno odredbama članka 53. ove Uredbe,
19. ako
ne poduzme mjere u skladu sa člankom 55. ove Uredbe,
20. ako radi ukrcavanja
i iskrcavanja tereta plovilo za gospodarske namjene pristaje uz obalu izvan luke
bez odobrenja kapetanije na mjestima na kojima ne postoji siguran privez i
vodeni prostor nema dubinu ili širinu koja je potrebna za manevar plovila
(članak 58.).
Članak 63.
Novčanom kaznom od 500,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje
plovidbe osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom i voditelj čamca,
odnosno osobe koje ih zamjenjuju:
1. ako plovilom postupa suprotno odredbama
članka 9. ove Uredbe,
2. ako plovilo u luci nije privezano na način i pod
uvjetom kako je to propisano u članku 12. stavak 1. i 2. ove Uredbe,
3. ako
ne postupi po naređenju kapetanije iz članka 10. stavka 2. ove Uredbe,
4. ako
postupi suprotno odredbama članka 13. ove Uredbe,
5. ako i pored naređenja
kapetanije ne dozvoli da se uz bok njegova plovila priveže jedno ili više drugih
plovila ili ne dozvoli održavanje veze s obalom preko njegova plovila (članak
15.),
6. ako sidrenjem plovila u luci ometa plovidbu drugih plovila (članak
16.),
7. ako prilikom izvlačenja, dokovanja ili spuštanja broda ili
plutajućeg objekta u vodu na području luke ne poduzme mjere sigurnosti koje
odredi kapetanija ili ako izvlači ili drži čamac na području luke na mjestu koje
nije odredila pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom (članak 22.),
8.
ako čamcem počini štetu drugim plovilima, obali, uređajima, napravama ili
postrojenjima u luci (članak 23.),
9. ako čamcem počini neku od radnji iz
članka 28. stavak 1., točaka 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11. i 12. ove
Uredbe,
10. ako voditelj čamca ne postupi prema odredbama članka 31. ove
Uredbe,
11. ako voditelj čamca namijenjenog za gospodarske svrhe ne postupi u
skladu sa člankom 33. ove Uredbe,
12. ako brod odnosno čamac koji dolazi iz
inozemstva danju ne istakne karantenski znak, a noću odgovarajuće svjetlo
(članak 34.),
13. ako čamcem postupa suprotno odredbama članka 35. ove
Uredbe,
14. ako voditelj čamca ne postupa u smislu odredbi članaka 41., 42. i
43. ove Uredbe,
15. ako postupi suprotno odredbi članka 44. stavak 1. ove
Uredbe,
16. ako plovilo koje se opskrbljuje pogonskim gorivom u luci ne
poduzme mjere propisane u članku 46. ove Uredbe,
17. ako postupi suprotno
odredbi članka 48. stavak 1. ove Uredbe,
18. ako se na plovilu u luci
obavljaju radnje koje mogu ugroziti ljudske živote, prouzročiti požar,
onečistiti vode ili nanijeti štetu drugim plovilima, obali, lučkim napravama,
uređajima i postrojenjima (članak 47. stavak 1.),
19. ako brod odnosno čamac
namijenjen za gospodarske svrhe nema svjedodžbu o izvršenoj degazaciji (članak
50.),
20. ako iskrcavanje tereta ili plovila u luci započne prije nego što se
iskrcaju putnici ili ako ukrcavanje putnika na plovilo započne prije nego što se
je plovilo opskrbilo pogonskim gorivom i drugim materijalom ili ako dozvoli da
se putnici i njihova prtljaga ukrcaju ili iskrcaju preko ograde plovila (članak
51.),
21. ako ukrcavanje odnosno iskrcavanje putnika s plovila u luci ne
obavlja pod uvjetima i na način propisan odredbama članka 54. stavak 1. ove
Uredbe,
22. ako voditelj čamca ne poduzme mjere u skladu sa člankom 55. ove
Uredbe,
23. ako čamac ili skela koja prevozi putnike u luci ne postupi u
smislu odredbi članka 56. stavak 1. ove Uredbe,
24. ako postupi suprotno
odredbama članka 57. ove Uredbe,
25. ako se ne pridržava uvjeta pod kojima
brodovi, čamci i drugi plovni objekti mogu boraviti u športskim lukama (članak
59.).
Članak 64.
Novčanom kaznom od 200,00 do 500,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje
plovidbe osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom odnosno voditelj
čamca:
1. ako ne obavijesti kapetaniju ili tijelo koje upravlja lukom da u
luci ima predmeta koji ugrožavaju sigurnost plovidbe ili koji mogu oštetiti
brodove, plutajuće objekte, čamce, lučke objekte, naprave, uređaje i postrojenja
ili onečistiti vode (članak 17.),
2. ako postupa suprotno odredbi članka 19.
ove Uredbe,
3. ako ne prijavi kapetaniji gubitak opreme ili tereta s plovila
u luci (članak 24.),
4. ako postupa suprotno odredbama članka 38. stavak 1. i
5. i članka 39. stavak 1. ove Uredbe,
5. ako se u vozilu koje se ukrcava ili
iskrcava s broda - trajekta i skele pored vozača nalazi i druga osoba (članak
57. stavak 1.).
Članak 65.
Novčanom kaznom od 200,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe
fizička osoba:
1. ako se penje na plovidbene i druge oznake, na naprave i
uređaje ili se kupa i sunča u luci (članak 28. stavak 1. točke 3. i 10.),
2.
ako u luci obavlja ribolov ili športske aktivnosti bez odobrenja (članak 29.
stavak 1.),
3. ako se ukrcava ili iskrcava ili ako ukrcava ili iskrcava svoju
prtljagu preko ograde plovila (članak 51. stavak 3.).
Članak 66.
(1) Novčanom kaznom od 100,00 kuna kaznit će se na mjestu izvršenja prekršaja
unutarnje plovidbe osoba koja postupi suprotno odredbama članka 8. stavak 1. i
3., članka 9. stavak 1., članka 12., stavak 1., članka 13. stavak 1. i 3.,
članka 14., članka 22. stavak 2., članka 23., članka 28. stavak 1. točke 1., 3.,
6., 7., 10., 11. i 12., članka 29. stavak 1., članka 31., članka 34., članka
46., članka 47., stavak 3., članka 51., članka 55., članka 56. stavak 1. i
članka 57. stavak 1. i 4. ove Uredbe.
(2) Počinitelju prekršaja unutarnje
plovidbe koji ne plati kaznu na mjestu izvršenja prekršaja, ovlaštena osoba
izdat će uplatnicu kojom isti može platiti kaznu u roku od 8 dana.
(3)
Ovlaštena osoba dužna je počinitelju prekršaja izdati potvrdu o naplaćenoj kazni
iz stavka 1. ovoga članka na propisanom obrascu.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 67.
U roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove Uredbe pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom mora posebnim aktom propisati red u luci odnosno pristaništu sukladno odredbama ove Uredbe.
Članak 68.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Pravilnik o održavanju reda u lukama i pristaništima, te na ostalim dijelovima obalnog mora i unutrašnjim plovnim putovima ("Narodne novine", br. 23/75, 31/84, 10/89 i 18/90) u dijelu koji se odnosi na luke unutarnje plovidbe.
Članak 69.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 342-25/00-01/01
Urbroj: 5030115-00-2
Zagreb, 7. rujna 2000.
Potpredsjednik,
zamjenik predsjednika
dr. sc. Goran
Granić, v. r.