VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1804
Na temelju članka 21. stavak 2. i članka 236. Zakona o plovidbi unutarnjim vodama ("Narodne novine", broj 19/98), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 7. rujna 2000. godine donijela

UREDBU

O UVJETIMA SIGURNOSTI PLOVIDBE U LUKAMA I PRISTANIŠTIMA UNUTARNJIH VODA

I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.

Ovom Uredbom propisuju se uvjeti sigurnosti plovidbe u lukama i pristaništima unutarnjih voda.

Članak 2.

Pravila ove Uredbe koja se odnose na luke unutarnjih voda odgovarajuće se primjenjuju na pristaništa i tovarišta unutarnjih voda, ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Članak 3.

Pojedini pojmovi upotrijebljeni u ovoj Uredbi imaju sljedeća značenja:
1. tovarište je vodeni i s vodom neposredno povezani kopneni prostor, koji ima dovoljnu dubinu i širinu te siguran privez radi privremenog ukrcavanja i iskrcavanja tereta u plovila ili iz njih,
2. tegljenje je svaka usluga koju brod s vlastitim pogonom pruža drugom brodu, plutajućem objektu ili čamcu vučenjem, potiskivanjem, bočnim premještanjem, zadržavanjem, te pomicanjem ili premještanjem u luci odnosno pristaništu ili izvan njih,
3. motorno plovilo je svako plovilo koje koristi svoj vlastiti mehanički način propulzije, osim onih plovila čiji se motor upotrebljava samo radi obavljanja manjih premještanja takvih plovila (u lukama, pristaništima i utovarno istovarnim mjestima) ili radi povećanja njihove mogućnosti manevriranja ukoliko ih se tegli ili potiskuje.

Članak 4.

(1) Red u lukama, pristaništima i tovarištima (u daljnjem tekstu: lukama) provodi pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom.
(2) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom svojim aktima iz članka 39. stavak 1. točka 7. Zakona o lukama unutarnjih voda kojima utvrđuje red u luci, podrobnije će, sukladno odredbama ove Uredbe, urediti pitanja koja se odnose na sigurnost plovidbe u luci. Za donošenje navedenih akata potrebna je suglasnost nadležne kapetanije.
(3) Aktom iz stavka 2. ovoga članka moraju se propisati, pored ostalog, načini uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, sidrenja i isplovljavanja plovila, te način kontrole nad obavljanjem tih radnji.
(4) Nadzor nad provođenjem reda u lukama Republike Hrvatske provodi nadležna kapetanija.

II. RED U LUCI

Članak 5.

(1) Osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom, voditelj čamca, te odgovorna osoba za tehnički brod koji nema zapovjednika, mora prilikom plovidbe, pristajanja, odvezivanja i sidrenja broda, plutajućeg objekta odnosno čamca i tehničkog broda u luci te na ostalim dijelovima unutarnjih plovnih putova tako postupati da:
1. tim radnjama ne ugrozi ljudske živote,
2. ne onečisti plovne rijeke, jezera i kanale,
3. ne nanese štetu svom brodu, plutajućem objektu, čamcu odnosno tehničkom plovnom objektu, kao i drugim brodovima, plutajućim objektima i čamcima, obali, napravama, uređajima i postrojenjima, sudarom, udarom ili nasukavanjem.
(2) Osoba koja upravlja brodom, odgovorna osoba za tehnički brod i plutajući objekt, kao i voditelj čamca, mora biti osposobljena za upravljanje istim, sukladno posebnim propisima.

Članak 6.

(1) Plovilo koje se nalazi u luci mora biti spremno za manevriranje.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka kapetanija može na zahtjev osobe koja upravlja motornim plovilom izdati odobrenje za popravak stroja u luci i o tom obavijestiti pravnu ili fizičku osobu koja upravlja lukom.

Članak 7.

(1) Kada se plovilo nalazi u luci, na njemu se mora nalaziti onoliko članova posade koliko je potrebno da se u slučaju opasnosti može upravljati plovilom tako da se omogući njegovo spašavanje.
(2) Na brodu sa vlastitim pogonom iz stavka 1. ovoga članka među članovima posade moraju se nalaziti po jedan časnik palube i stroja, a noću i brodska straža, što određuje zapovjednik.

Članak 8.

(1) Na plovilu u raspremi, na popravku ili prepravku, dok se nalazi u luci ili na sidrištu, mora se nalaziti danju i noću određeni broj članova posade na straži.
(2) Broj i sastav stražara iz stavka 1. ovoga članka, te stupanj njihova stručnog obrazovanja određuje kapetanija posebno za svaki slučaj.
(3) U lukama nautičkog turizma, športskim i drugim lukama, kapetanija može odobriti da određeni broj stražara iz stavka 1. ovoga članka čuva više plovila.

Članak 9.

(1) Plovila ne smiju u luci ometati javni promet.
(2) Čamci s brodova privezani ili usidreni u luci mogu se nalaziti na vodi samo ako ne smetaju drugim brodovima i čamcima za vrijeme plovidbe ili manevara u luci.

Članak 10.

(1) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom, uz prethodnu obavijest kapetaniji, određuje plovilu mjesto za privez uz operativnu obalu ili drugi dio obale, odnosno mjesto na lučkom sidrištu.
(2) Kapetanija može plovilu za gospodarske namjene radi sigurnosti plovidbe, uz prethodnu, a iznimno i uz naknadnu obavijest pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom, narediti da se već privezana i usidrena plovila premjeste na drugi vez ili da se premjeste s dodijeljenog im mjesta, te da se djelomično ili potpuno nakrcano plovilo ukloni s operativne obale na određenu lokaciju i da se tamo usidri.

Članak 11.

Kapetanija će uskratiti suglasnost za privez ili sidrenje broda odnosno čamca za gospodarske svrhe na operativnoj obali ili mjestu za sidrenje kada primi prethodnu obavijest pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom da se time ugrožava sigurnost plovidbe, sigurnost ljudskih života i objekata na obali ili na vodi, te ako je brod odnosno čamac u takvom stanju da bi se time onečistile vode.

Članak 12.

(1) Plovilo koje se nalazi u luci mora biti privezano odgovarajućim i ispravnim vezovima na napravama za privezivanje (bitve, plutače za vez, alke i sl.).
(2) Prilikom nadolaska nevremena (nagle promjene vodostaja, led, vjetar, valovi i sl.) plovila privezana ili usidrena u luci moraju pojačati svoje vezove odnosno povećati broj sidara, a po naredbi kapetanije i isploviti iz luke ili se skloniti na sigurnije mjesto.
(3) Ako plovilo nema dovoljno vezova ili sidara ili ako vezovi nisu dovoljne jačine i dužine, odnosno nema odgovarajuću opremu, kapetanija će mu narediti da se opskrbi odgovarajućom opremom. Ako se plovilo ne opskrbi odgovarajućom opremom, kapetanija će mu zabraniti pristajanje ili sidrenje u luci.

Članak 13.

(1) Vezovi plovila privezanih u luci ne smiju ometati plovidbu drugih plovila ni kretanja osoba i vozila po obali.
(2) Iznimno, ako ne postoji druga mogućnost, kapetanija može dopustiti privez plovila na način suprotan odredbi iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Ako je plovilo vezano u luci u skladu s odredbama iz stavka 2. ovoga članka plovilo je dužno na mjestu gdje vez izlazi iz broda danju istaknuti crvenu zastavu, a noću staviti crveno svjetlo vidljivo sa svih strana, prema potrebi vezove popustiti ili nategnuti odnosno odvezati, te nakon završenog prolaza ponovo nategnuti ili popustiti odnosno vezati.
(4) Odredbe stavka 1., 2. i 3. ovoga članka odnose se i na sidrenje plovila u luci.

Članak 14.

(1) Ako ispred ili iza plovila privezanog uz operativnu obalu u luci može pristati drugo plovilo, privezano plovilo mora noću bijelim svjetlom vidljivim sa svih strana označiti svoj dio ispred ili iza kojeg je moguće pristati, a po potrebi i oba dijela.
(2) Ako je plovilo tako privezano uz operativnu obalu u luci da su mu krajnji dijelovi izbočeni, isti se moraju označiti prema odredbi stavka 3. članka 13. ove Uredbe.

Članak 15.

(1) Osoba koja upravlja plovilom, po naredbi kapetanije, dužna je dozvoliti da se uz njeno plovilo, privežu jedan ili više drugih plovila, te da preko njena plovila održavaju vezu s obalom.
(2) Način vezivanja plovila iz stavka 1. ovoga članka određuje kapetanija.

Članak 16.

Prilikom odabiranja mjesta za sidrenje u luci osoba koja upravlja plovilom mora voditi računa o već usidrenim plovilima, a sidrenjem ne smiju ometati plovidbu drugih plovila.

Članak 17.

Ako osoba koja upravlja plovilom primijeti da u luci ima predmeta koji ugrožavaju sigurnost plovidbe ili koji mogu oštetiti druga plovila, lučke objekte, naprave, uređaje i postrojenja ili onečistiti vode, dužna je o tome odmah obavijestiti kapetaniju i pravnu ili fizičku osobu koja upravlja lukom.

Članak 18.

Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je osigurati odvojeno skupljanje, skladištenje, obradu i odlaganje neopasnog i opasnog otpada koji nastaje obavljanjem djelatnosti u luci odnosno pristaništu, sukladno odredbama propisa koji uređuju postupanje s otpadom.

Članak 19.

(1) Plovila hrvatske državne pripadnosti dužna su postupati s otpadom, koji nastaje u tijeku plovidbe, sukladno odredbama hrvatskih propisa koji uređuju postupanje s neopasnim i opasnim otpadom.
(2) Plovila strane državne pripadnosti dužna su postupati s otpadom koji nastaje u tijeku plovidbe na način koji je siguran za zdravlje putnika i okoliš.
(3) Svako plovilo dužno je predati u luci otpad koji je nastao prilikom redovnog korištenja tijekom plovidbe od luke isplovljenja do luke uplovljenja.

Članak 20.

(1) Plovila se u pravilu rastavljaju (kasiraju) samo u brodogradilištima ili rezalištima.
(2) Iznimno odredbi iz stavka 1. ovoga članka pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom, uz suglasnost kapetanije, može odobriti da se plovilo rastavi (kasira) u luci.

Članak 21.

(1) Nasukana, neupotrebljiva ili potonula plovila odnosno potonule stvari smiju se nalaziti u luci samo na osnovi odobrenja pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom i uz suglasnost kapetanije.
(2) Ako plovila odnosno potonule stvari iz stavka 1. ovoga članka ugrožavaju sigurnost plovidbe ili postoji opasnost onečišćenja voda, brodar odnosno vlasnik plovila i potonule stvari dužni su, na zahtjev kapetanije, premjestiti plovilo odnosno potonulu stvar iz luke na mjesto koje odredi kapetanija.
(3) Ako brodar odnosno vlasnik plovila ili potonule stvari ne postupi prema zahtjevu kapetanije iz stavka 2. ovoga članka kapetanija će narediti pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom da plovilo odnosno potonulu stvar premjesti iz luke na mjesto koje ona odredi, a na teret i rizik brodara, vlasnika plovila odnosno potonule stvari.
(4) Plovilo u raspremi može se držati u luci samo na osnovi odobrenja pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije, ako se time ne ugrožava sigurnost plovidbe.

Članak 22.

(1) Pravna ili fizička osoba mora na vrijeme prijaviti kapetaniji izvlačenje, dokovanje ili spuštanje broda i plutajućeg objekta u vodu. Kapetanije određuje mjere sigurnosti koje se moraju tom prilikom poduzeti.
(2) Čamci se mogu izvlačiti i držati na području luke samo na mjestima koje odredi pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.

Članak 23.

O čamcu koji je privezan u luci sukladno članku 22. stavak 2. ove Uredbe brine se njegov vlasnik i on odgovara za svaku štetu koju počini čamac drugim plovilima, obali, uređajima, napravama ili postrojenjima.

Članak 24.

Ako plovilo izgubi dio opreme ili dio tereta u luci, osoba koja upravlja plovilom dužna je o tome bez odlaganja izvijestiti kapetaniju, uz naznačenje pozicije događaja.

Članak 25.

(1) Tegljenje u luci obavlja se samo na zahtjev osobe koja upravlja plovilom i s brojem tegljača što ih ona zatraži.
(2) Iznimno odredbi iz stavka 1. ovoga članka, u slučaju nevremena, prenatrpanosti luke, istovremenog manevriranja više plovila, ili ako plovilo prevozi opasne tvari, te u drugim opravdanim slučajevima, kapetanija može odrediti broj tegljača koji se moraju koristiti za izvršenje određenog manevra plovilom.

Članak 26.

(1) Osobe iz članka 25. stavak 1. ove Uredbe dužne su pravovremeno zatražiti tegljenje.
(2) Kad više plovila istovremeno traži tegljenje, a nema dovoljno tegljača, ili kad je ugrožena sigurnost plovidbe i ljudski životi ili može doći do onečišćenja voda, kapetanija određuje red prioritetnog tegljenja.

Članak 27.

Za vrijeme dok se na plutajućem doku nalazi brod, odnosno drugo plovilo, mora se oko istoga postaviti zaštitna plutajuća brana na način da se spriječi otjecanje eventualnog onečišćenja.

Članak 28.

(1) U luci je zabranjeno:
1. onemogućiti pristup napravama za privez,
2. premještati, mijenjati i uklanjati vezove, sidra i uređaje drugog plovila osim kad je to potrebno radi sprječavanja neposredne i očite štete ili kad je potrebno zbog pristajanja plovila,
3. vezivati plovila za plovidbene i druge oznake, naprave i uređaje koji nisu namijenjeni za privez i kretati se po njima,
4. neovlašteno postavljati, premještati, mijenjati, uklanjati ili oštećivati plovidbene i druge oznake ili naprave za privez,
5. oštećivati operativne obale teškim vozilima, smještanjem teških predmeta preko dopuštenog opterećenja, zabijati u obalu klinove, grede i sl., te dizati kamenje i sl. s obalnih zidova ili obavljati bilo koju drugu radnju kojom se nanosi šteta operativnim obalama,
6. zavarivati, ložiti vatru na otvorenom ognjištu, na obali ili na plovilu i na napravama za privez,
7. čistiti ili strugati nadvodni ili podvodni dio oplate plovila,
8. zagađivati zrak ispuštanjem prašine, dima i drugih plinova iznad dozvoljenih količina utvrđenih posebnim propisima,
9. držati u pogonu brodski propeler, osim zbog obavljanja potrebnog manevra broda,
10. kupati se, sunčati se na izgrađenim lučkim obalama i gatovima, glisirati, jedriti na dasci, vući skijaša ili učiti skijanje na vodi,
11. na rampama za spuštanje čamaca držati čamac na kojem se ne obavljaju radovi ili držati bilo kakav materijal,
12. na bilo koji način ugrožavati sigurnost plovidbe.
(2) Radnje iz točke 2., 6., 7, 9. i 10. stavka 1. ovoga članka mogu se obavljati u luci samo na temelju odobrenja pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.

Članak 29.

(1) Ribolov, športske i druge aktivnosti mogu se obavljati u luci samo na temelju odobrenja pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.
(2) Zahtjev za izdavanje odobrenja iz stavka 1. ovoga članka podnosi se pravnoj ili fizičkoj osobi koja upravlja lukom najmanje osam dana prije dana predviđenog za obavljanje ribolova, športske ili druge aktivnosti u luci.

Članak 30.

Ako u luci postoji pokretni most ispod kojeg ili kroz koji prolazi plovni put, vrijeme otvaranja mosta i vrijeme trajanja plovidbe mora obavljati pravna osoba odnosno tijelo koje upravlja mostom. Režim plovidbe i način označavanja plovnog puta određuje kapetanija.

Članak 31.

(1) Plovila kad dolaze u luku odnosno kad odlaze iz luke, te za vrijeme plovidbe u luci moraju smanjiti brzinu tako da valovi izazvani njihovom plovidbom ne nanose štetu drugim plovilima i uređajima u luci.
(2) Na istaknuti znak za smanjenje brzine plovila su dužna, pored drugih plovila i objekata koje treba zaštititi od valova, te pored mjesta gdje se obavljaju obalni ili podvodni radovi, ploviti najmanjom brzinom tako da valovi izazvani plovidbom ne ometaju radove i ne nanose štetu.

Članak 32.

(1) Osoba koja zapovijeda brodom odnosno voditelj čamca za gospodarske namjene, dužna je odmah po dolasku u luku, a prije početka ukrcavanja odnosno iskrcavanja putnika ili tereta, kapetaniji prijaviti svoj dolazak. U slučaju opravdane spriječenosti prijava dolaska broda odnosno čamca mora se podnijeti najkasnije u roku od 6 sati od privezivanja uz operativnu obalu, odnosno u roku od 12 sati od dolaska na lučko sidrište.
(2) Prilikom predaje prijave dolaska u luku, osoba iz stavka 1. ovoga članka, dužna je prijaviti kapetaniji i svaki izvanredni događaj koji se dogodio tijekom putovanja, a koji ugrožava sigurnost plovidbe i ljudske živote, te ako je primjećeno onečišćenje voda.
(3) Kapetanija na osnovu prijave dolaska u luku izdaje plovilu odobrenje za pristajanje.
(4) Osoba iz stavka 1. ovoga članka dužna je prije odlaska broda odnosno čamca iz luke prijaviti odlazak kapetaniji. Prijava odlaska podnosi se najkasnije jedan sat prije odlaska broda odnosno čamca.
(5) Kapetanija na temelju prijave odlaska izdaje plovilu odobrenje za odlazak.

Članak 33.

(1) Ako brod odnosno čamac za gospodarske namjene, uplovi u luku u vrijeme kad kapetanija ne radi, prijava dolaska i odlaska broda odnosno čamca podnosi se kapetaniji početkom radnog vremena.
(2) Ako brod odnosno čamac iz stavka 1. ovoga članka uplovi u luku u kojoj nema kapetanije, prijava dolaska i odlaska podnosi se nadležnoj kapetaniji putem pošte u roku od 24 sata.

Članak 34.

Brodovi i čamci koji podliježu obvezi pribavljanja odobrenja za pristajanje, moraju prije dolaska u luku danju istaknuti karantenski znak, a noću odgovarajuća svjetla.

Članak 35.

(1) Odobrenje za pristajanje daje nadležna kapetanija.
(2) Odobrenje za pristajanje moraju tražiti i brodovi odnosno čamci koji dolaze iz domaće luke ako su tijekom putovanja došli u fizičku vezu s plovilom koje dolazi iz inozemstva.
(3) Odobrenje za pristajanje sadrži:
1. ime broda,
2. zastavu pripadnosti,
3. luku upisa,
4. deplasman,
5. ime i prezime zapovjednika,
6. ime/naziv brodara,
7. ime/naziv agenta,
8. datum dolaska u luku, prethodnu luku pristajanja,
9. vrstu trereta.
(4) Odobrenje za odlazak sadrži:
1. ime broda,
2. deplasman broda,
3. zastavu pripadnosti,
4. luku upisa,
5. ime i prezime zapovjednika,
6. prvu odredišnu luku.

Članak 36.

Uz brod odnosno čamac koji još nije dobio odobrenje za pristajanje može pristati:
1. javni brod,
2. brod odnosno čamac radi pružanja pomoći ili spašavanja, ali samo dok je to potrebno,
3. tegljač radi tegljenja uz isključenje bilo kakvog dodira s članovima posade tegljenog broda odnosno čamca,
4. peljarski brod odnosno čamac radi peljarenja uz uvjet da samo peljar smije stupiti na brod odnosno čamac.

Članak 37.

Kada plovilo doplovi u luku, a postoji sumnja da na plovilu ima osoba koje boluju od karantenske bolesti, kapetanija će o tome obavijestiti nadležno sanitarno tijelo radi pregleda plovila.

Članak 38.

(1) Osoba koja upravlja brodom ili sastavom hrvatske državne pripadnosti koji dolazi iz inozemstva mora, prilikom prijave dolaska, kapetaniji predati: opću izjavu, izvadak iz popisa posade i knjigu popisa posade, a ukoliko prevozi putnike i popis putnika za brod i plovila u sastavu.
(2) Opća izjava sadrži: ime i vrstu broda, zastavu, podatke o registraciji broda, tonažu, ime i prezime zapovjednika broda, ime/naziv agenta, kratak opis putovanja, dan i sat dolaska odnosno odlaska iz luke, luku dolaska/odlaska, mjesto broda u luci. Navedeni podaci daju se i za sva plovila u sastavu.
(3) Popis posade sadrži: ime i zastavu broda, ime i prezime člana posade, državljanstvo, datum i mjesto rođenja, zvanje i dužnost, broj i mjesto izdavanja brodarske knjižnice, luku i datum dolaska broda.
(4) Popis putnika sadrži: ime i zastavu broda, ime i prezime putnika, državljanstvo, datum i mjesto rođenja, luku ukrcaja, luku iskrcaja, datum i luku dolaska broda.
(5) Osoba koja upravlja brodom hrvatske državne pripadnosti, koji obavlja promet između domaćih luka, mora kapetaniji predati samo opću izjavu.
(6) Odredbe stavka 1. i 2. ovoga članka odnose se i na voditelje čamca namijenjenog za gospodarske svrhe.

Članak 39.

(1) Brodovi koji plove na redovnoj liniji između hrvatskih luka i luka u inozemstvu mogu umjesto popisa putnika priložiti ukrcajne karte.
(2) Ukrcajna karta sadrži sljedeće podatke: ime i prezime putnika, datum i mjesto rođenja, spol, državljanstvo, broj i mjesto izdavanja putovnice i potpis putnika.

Članak 40.

(1) Osoba koja upravlja brodom hrvatske državne pripadnosti, kojim se obavlja međunarodno putovanje, mora prilikom prijave odlaska u stranu luku predati kapetaniji opću izjavu, iskaz tereta i izvadak iz popisa posade, a ukoliko prevozi i putnike i popis putnika.
(2) Osoba koja upravlja brodom hrvatske državne pripadnosti, koji obavlja promet između domaćih luka, mora prije odlaska broda podnijeti kapetaniji samo opću izjavu.
(3) Odredbe iz stavka 1. i 2. ovoga članka odnose se i na voditelja čamca namijenjenog za gospodarske svrhe.

Članak 41.

(1) Ako kapetanija utvrdi da se na brodu odnosno čamcu za gospodarske namjene, koji namjerava isploviti iz luke nalaze osobe koje nisu unesene u popis posade odnosno popis putnika, ili da brojno stanje putnika na putničkom brodu ne odgovara iskazu brojnog stanja putnika, zabranit će brodu da isplovi iz luke.
(2) Kapetanija će zabraniti brodu odnosno čamcu za gospodarske namjene, da isplovi iz luke i u slučaju kad utvrdi da izvadak iz popisa posade ne odgovara stanju prikazanom u popisu posade.
(3) Zabrana iz stavka 1. i 2. ovoga članka traje dok se knjiga popisa posade odnosno popis putnika, ne uskladi sa stvarnim stanjem posade odnosno putnika na brodu ili čamcu.

Članak 42.

(1) Kapetanija će zabraniti brodu odnosno čamcu za gospodarske namjene isplovljenje iz luke ako utvrdi da su ukrcali veći broj putnika ili veću količinu tereta nego što je dozvoljeno, ili da je teret smješten tako da ugrožava sigurnost broda ili čamca i osoba na njima.
(2) Zabrana iz stavka 1. ovoga članka traje dok se ne iskrcaju prekobrojni putnici odnosno dok se ne iskrca količina tereta iznad dozvoljene ili dok se teret ne smjesti na propisani način.

Članak 43.

Kapetanija će zabraniti da plovilo uplovi u luku odnosno isplovi iz luke, ako zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta može biti ugrožena sigurnost plovila, odnosno osoba i tereta na njima.

Članak 44.

(1) Nakon završenog ukrcaja odnosno iskrcaja tereta ili putnika svaki brod odnosno čamac za gospodarske namjene u luci mora biti spreman isploviti po isteku vremena potrebnog za pripremu broda odnosno čamca za plovidbu. Na zahtjev pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom, brod odnosno čamac mora isploviti ili se premjestiti po isteku vremena potrebnog za pripremu broda odnosno čamca za plovidbu.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na traženje osobe koja upravlja brodom odnosno voditelja čamca kapetanija može odobriti i dulje vrijeme za pripremu broda, odnosno čamca za plovidbu na istom ili drugom vezu odnosno sidrištu kojeg odredi pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom, ako se radi o radnjama vezanim za sigurnost plovidbe.

Članak 45.

(1) Osoba koja upravlja brodom, voditelj čamca za gospodarske namjene i osoba pod čijim se nadzorom nalazi plutajući objekt koji mora imati posadu dužni su prijaviti kapetaniji nestanak ili samovoljno udaljavanje člana posade broda odnosno čamca, te svaku drugu promjenu u sastavu posade.
(2) Osoba koja upravlja brodom strane zastave i voditelj čamca strane zastave dužni su kapetaniji prijaviti svaku promjenu posade i svaku promjenu podatka o brodu odnosno čamcu nastalu u luci.

Članak 46.

Plovilo koje se opskrbljuje pogonskim gorivom u luci dužno je na vidnom mjestu danju istaknuti plavu zastavu, a noću staviti plavo svjetlo vidljivo sa svih strana, te držati palubne otvore zatvorene. Posada i sredstva za gašenje požara moraju biti u stanju pripravnosti.

Članak 47.

(1) Na plovilu koje boravi u luci zabranjeno je obavljati radnje koje mogu ugroziti ljudske živote, prouzročiti požar, onečistiti vode i nanijeti štetu drugim plovilima, obali, lučkim napravama, uređajima i postrojenjima.
(2) Brodska zviždaljka i zastavni nakit smiju se koristiti u luci samo po prethodnom odobrenju kapetanije. Iznimno u slučaju nužde i opasnosti, brodska zviždaljka može se koristiti i bez prethodnog odobrenja kapetanije.
(3) Brod koji obavlja međunarodno putovanje ne smije se vezati u luci bez postavljanja naprava za zaštitu od glodavaca.

Članak 48.

(1) Čišćenje plovila za gospodarske namjene od opasnih plinova (degazacija) i od glodavaca (deratizacija, te fumigacija tereta) u luci se može prema odluci pravne ili fizičke osobe koja upravlja lukom, i uz prethodnu suglasnost kapetanije, obavljati samo na za to određenim mjestima, na određeni način i u određeno vrijeme.
(2) Ostala čišćenja plovila, pri kojima nema opasnosti od nezgoda i onečišćenja voda (dezinfekcija, dezinsekcija i sl.) mogu se na uobičajen način obavljati na svakom mjestu u luci u svako vrijeme.
(3) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je osigurati prihvat neopasnog i opasnog otpada koji je nastao prilikom uporabe plovila i prilikom čišćenja nakon iskrcavanja, ukrcavanja i prekrcavanja tereta.
(4) Kapetanija će zabraniti isplovljenje plovila koja na palubi imaju ostatke tereta i krutog ili tekućeg otpada.
(5) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom smije dopustiti ukrcavanje otpada za izvoz iz Republike Hrvatske odnosno iskrcavanje otpada za uvoz u Republiku Hrvatsku samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o ispunjavanju uvjeta za izvoz odnosno uvoz.
(6) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom smije dopustiti prekrcavanje otpada koji se uvozi u Republiku Hrvatsku, samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o ispunjavanja uvjeta za uvoz.
(7) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom smije dopustiti iskrcavanje ili prekrcavanje otpada koji se provozi preko područja Republike Hrvatske, samo ako je izdano rješenje nadležnog ministarstva o ispunjavanju uvjeta za provoz preko područja Republike Hrvatske.

Članak 49.

(1) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je omogućiti plovilu prvenstvo priveza u luci kada su ugroženi ljudski životi ili sigurnost plovidbe.
(2) Prvenstvo priveza uz operativnu obalu u luci imaju brodovi odnosno čamci, koji prevoze putnike i brodovi redovnih linija s objavljenim redom plovidbe.
(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, ako određeni brod odnosno čamac zbog posebnih razloga mora dobiti prednost (lako pokvarljivi teret, havarija broda/čamca, raspoloživi lučki kapaciteti i sl.) može se odrediti drugačiji red prvenstva priveza brodova i čamaca. Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je obavijestiti kapetaniju o razlozima zbog kojih je izmijenjen red priveza brodova odnosno čamaca.

Članak 50.

Brod odnosno čamac za gospodarske namjene nakon iskrcavanja opasnih tvari u tekućem ili plinovitom stanju mora ishoditi svjedodžbu o izvršenoj degazaciji ukoliko ukrcava teret druge vrste ili ide na popravak.

Članak 51.

(1) Iskrcavanje tereta ili opskrba plovila pogonskim gorivom ili drugim materijalom u luci ne smije započeti prije nego se iskrcaju putnici.
(2) Ukrcavanje putnika na plovilo može započeti nakon što je završeno ukrcavanje tereta i pošto se plovilo opskrbilo pogonskim gorivom ili drugim potrebnim materijalom.
(3) Putnici i njihova prtljaga ne smiju se ukrcavati ni iskrcavati preko ograde plovila.

Članak 52.

(1) Rubni obalni prostor u luci mora biti stalno slobodan, a u dijelu luke gdje se obavlja ukrcaj ili iskrcaj putnika mora biti i posebno ograđen ili vidljivo obilježen.
(2) Širinu rubnog obalnog prostora određuje pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije.

Članak 53.

(1) Pravna ili fizička osoba koja obavlja lučku djelatnost, osoba koja upravlja plovilom, prilikom ukrcavanja, iskrcavanja i prekrcavanja tereta i putnika mora poduzeti potrebne mjere u cilju otklanjanja bilo kakve opasnosti za sigurnost ljudi i imovine, te zaštitu voda od onečišćenja.
(2) Prilikom rukovanja suhim rasutim teretom (pijesak, žitarice, rudača i sl.) mora se postaviti platno ili odgovarajuće zaštitno sredstvo između plovila i obale, između dva plovila ili na drugi način spriječiti rasipanje tereta.
(3) Prilikom ukrcavanja, iskrcavanja ili prekrcavanja tekućeg tereta mora se postaviti zaštitna plutajuća brana na način da se spriječi otjecanje eventualnog onečišćenja.
(4) Nakon završenog ukrcavanja, iskrcavanja ili prekrcavanja tereta ili obavljanja bilo koje druge radnje, pravna ili fizička osoba koja je izvršila naprijed navedene radnje dužna je očistiti korišteni dio obalnog prostora.

Članak 54.

(1) Ukrcavanje putnika s operativne obale u luci na plovilo namijenjeno za gospodarske svrhe, odnosno iskrcavanje putnika s plovila, obavlja se na dijelu obale koji je za to određen i to preko propisanih mostova ili stepenica koje osigurava plovilo.
(2) Na dijelu obale koji je određen za ukrcavanje i iskrcavanje putnika pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je osigurati mjesto za privez broda odnosno čamca te slobodan prostor za pristup putnika. Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom dužna je taj dio obale noću osvijetliti.
(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ukrcavanje i iskrcavanje putnika može se obavljati i čamcem koji se ne smije približiti plovilu prije završetka njegova manevra.
(4) Kapetanija određuje uvjete koje mora ispunjavati čamac iz stavka 3. ovoga članka.

Članak 55.

Plovilo za gospodarske namjene, mora prigodom ukrcavanja odnosno iskrcavanja putnika i tereta poduzeti ove mjere:
1. Otvor ograde ne smije se otvoriti prije privezivanja plovila uz obalu odnosno prije nego se brod ili čamac odveže,
2. Most za ukrcavanje odnosno iskrcavanje putnika i tereta mora biti sigurno i čvrsto postavljen i mora imati dovoljno jake bočne ograde, a na podu pričvršćene poprečne letvice. Noću mora biti dobro osvijetljen,
3. Grotla skladišta i svi palubni otvori moraju biti ograđeni i tako zatvoreni da se pored ili preko njih može sigurno prolaziti,
4. Na mostu za vrijeme ukrcavanja odnosno iskrcavanja putnika mora biti prisutan najmanje jedan član posade iz službe palube kojemu mora biti na dohvatu kolut za spašavanje s odgovarajućim konopom.

Članak 56.

(1) Čamci i skele koje uz naplatu prevoze putnike u luci moraju se nalaziti na određenim mjestima u luci i moraju imati cjenik prijevoznih usluga, a voditelj čamca odnosno upravljač skelom dužan ga je pokazati na zahtjev putnika ili ovlaštene osobe.
(2) Kapetanija može odrediti da se na određenim mjestima u luci na vidnom mjestu istakne vozni red prijevoza putnika i cjenik prijevoznih usluga.
(3) Pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom uz suglasnost kapetanije određuje dnevni broj čamaca odnosno skela koje u luci mogu obavljati prijevoz putnika, redoslijed i vrijeme njihova rada, te mjesto i način ukrcavanja i iskrcavanja putnika.

Članak 57.

(1) Prigodom ukrcavanja i iskrcavanja vozila s broda ili skele u vozilu se smije nalaziti samo vozač.
(2) Vozila ukrcana na brod ili skelu moraju se smjestiti tako da je između njih osiguran prolaz za posadu i putnike te da su odgovarajućim sredstvima (papuče, klinovi i sl.) osigurani od pomicanja.
(3) Prije nego što plovilo isplovi iz luke i za vrijeme plovidbe vrata za ulaz odnosno izlaz vozila moraju biti potpuno zatvorena i osigurana od otvaranja, a na skeli ulazno-izlazne rampe moraju biti izdignute iznad razine vode i osigurane od spuštanja u vrijeme vožnje.
(4) Prije nego što skela isplovi, na otvorima ograde za ukrcajno-iskrcajne rampe mora biti postavljena brklja ili zaštitni lanac.

III. RED U TOVARIŠTU I SPORTSKOJ LUCI

Članak 58.

(1) Radi ukrcavanja i iskrcavanja tereta plovila za gospodarske namjene, mogu privremeno pristajati i izvan luke na određenim mjestima uz obalu (tovarišta) na kojima postoji siguran privez, a vodeni prostor ima dubinu i širinu koja je potrebna za manevar plovila.
(2) Kapetanija utvrđuje da li postoje uvjeti iz stavka 1. ovoga članka te određuje način i vrijeme podnošenja opće izjave plovila.

Članak 59.

Uvjete pod kojima brodovi, čamci i druga plovila namijenjeni za sport i razonodu mogu boraviti u sportskim lukama utvrđuje korisnik te luke uz suglasnost kapetanije.

IV. KAZNENE ODREDBE

Članak 60.

(1) Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe pravna ili fizička osoba:
1. ako ne donese akte iz članka 4. stavka 2. ove Uredbe,
2. ako i pored uskraćene suglasnosti kapetanije dozvoli da se brod odnosno čamac priveže na operativnoj obali u luci ili usidri na sidrištu (članak 11.),
3. ako ne osigura odvojeno skupljanje, skladištenje, obradu i odlaganje neopasnog i opasnog otpada koji nastaje obavljanjem djelatnosti u luci odnosno pristaništu, sukladno odredbama propisa koji uređuju postupanje s otpadom (članak 18.),
4. ako bez suglasnosti kapetanije rastavlja (kasira) plovila u luci (članak 20.),
5. ako nasukano, neupotrebljivo ili potonulo plovilo drži bez odobrenja u luci ili ako isto na zahtjev kapetanije ne premjesti iz luke (članak 21. stavak 1, 2. i 3.),
6. ako uskrati obaviti tegljenje plovila u luci ili se ne pridržava reda tegljenja kojeg odredi kapetanija (članak 25. i članak 26.),
7. ako ne postavi zaštitnu plutajuću branu oko doka na način da se spriječi otjecanje eventualnog zagađenja (članak 27.),
8. ako u luci uči skijanje na vodi (članak 28. stavak 1. točka 10.),
9. ako u luci obavlja ribolov, športske i druge aktivnosti bez odobrenja (članak 29.),
10. ako ne osigura prihvat neopasnog i opasnog otpada koji je nastao prilikom uporabe plovila i prilikom čišćenja nakon iskrcavanja, ukrcavanja i prekrcavanja tereta (članak 48. stavak 3.),
11. ako postupa suprotno odredbama članka 48. stavaka 5., 6. i 7. ove Uredbe,
12. ako onemogući privez plovila u luci kada su ugroženi ljudski životi ili sigurnost plovidbe (članak 49. stavak 1.),
13. ako postupa suprotno odredbama članka 53. ove Uredbe.
(2) Za prekršaj unutarnje plovidbe iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 500,00 do 2.000,00 kuna.

Članak 61.

(1) Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe pravna ili fizička osoba:
1. ako postupi suprotno odredbama članka 8. stavci 1. i 3. ove Uredbe,
2. ako plovilo u raspremi drži u luci bez odobrenja (članak 21. stavak 4.),
3. ako ne prijavi kapetaniji izvlačenje, dokovanje ili spuštanje broda ili plutajućeg objekta u vodu ili ako čamac izvlači i drži na mjestima na području luke koja nisu za to određena (članak 22. stavak 1. i 2.),
4. ako čamac u luci počini štetu drugim čamcima, plutajućim objektima, brodovima, obali, uređajima, napravama ili postrojenjima (članak 23.),
5. ako postupi suprotno odredbama članka 28. stavak 1. točke 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 11. i 12. ove Uredbe,
6. ako ne objavi vrijeme otvaranja i vrijeme trajanja plovidbe ispod pokretnog mosta u luci (članak 30.),
7. ako se ne pridržava prvenstva priveza brodova odnosno čamaca uz operativnu obalu u luci ili ne obavijesti kapetaniju o razlozima izmijenjenog reda priveza brodova (članak 49. stavak 2. i 3.),
8. ako iskrcavanje tereta ili opskrbu plovila pogonskim gorivom ili drugim materijalom započne prije nego se iskrcaju putnici (članak 51. stavak 1.),
9. ako rubni obalni prostor u luci ne drži stalno slobodan ili ako ga posebno ne ogradi ili vidno ne obilježi u dijelu luke gdje se obavlja ukrcaj ili iskrcaj putnika (članak 52. stavak 1.),
10. ako ne osigura brodu ili čamcu mjesto za privezivanje, slobodan prostor za pristup putnika ili noću ne rasvijetli obalu u luci (članak 54. stavak 2.),
11. ako se čamci i skele koji prevoze putnike ne nalaze na određenim mjestima u luci, nemaju cjenik prijevoznih usluga ili ako se ne pridržavaju redoslijeda i vremena rada (članak 56. stavak 1. i 3.).
(2) Za prekršaj unutarnje plovidbe iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 500,00 do 1.500,00 kuna.

Članak 62.

Novčanom kaznom od 800,00 do 4.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe osoba koja upravlja brodom, voditelj čamca i odgovorna osoba za tehnički plovni objekt i plutajući objekt odnosno osobe koje ih zamjenjuju:
1. ako postupa suprotno odredbama članka 5. ove Uredbe,
2. ako plovilo koje se nalazi u luci nije spremno za manevriranje ili ako obavlja popravak stroja bez odobrenja kapetanije (članak 6.),
3. ako posada na plovilu u luci nije sastavljena na način kako je to određeno u članku 7. ove Uredbe,
4. ako postupa suprotno odredbama članka 10. ove Uredbe,
5. ako i pored zabrane kapetanije pristane ili usidri brod ili čamac u luci (članak 11.),
6. ako ne označi plovilo prema odredbama članka 14. ove Uredbe,
7. ako postupa s otpadom koji nastaje u tijeku plovidbe suprotno odredbama članka 19. ove Uredbe.
8. ako odbije naređenje kapetanije da koristi tegljače za izvršenje određenog manevra u luci (članak 25. stavak 2),
9. ako postupi suprotno odredbama članka 28. stavak 1. točke 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. i 12. ove Uredbe,
10. ako u luci plovilom ne plovi na način i pod uvjetima određenim u članku 31. ove Uredbe,
11. ako ne postupi u skladu sa člankom 32. ove Uredbe,
12. ako ne postupi u skladu s odredbama članka 34. ove Uredbe,
13. ako postupi suprotno odredbi članka 35. stavak 2. ove Uredbe,
14. ako postupi suprotno odredbama članka 38. stavak 1. i 5. ove Uredbe,
15. ako postupi suprotno odredbama članka 40. ove Uredbe,
16. ako i pored zabrane kapetanije isplovi odnosno uplovi plovilom u luku (članak 41., 42. i 43.),
17. ako ne postupi u skladu s odredbama članka 45. ove Uredbe,
18. ako postupa suprotno odredbama članka 53. ove Uredbe,
19. ako ne poduzme mjere u skladu sa člankom 55. ove Uredbe,
20. ako radi ukrcavanja i iskrcavanja tereta plovilo za gospodarske namjene pristaje uz obalu izvan luke bez odobrenja kapetanije na mjestima na kojima ne postoji siguran privez i vodeni prostor nema dubinu ili širinu koja je potrebna za manevar plovila (članak 58.).

Članak 63.

Novčanom kaznom od 500,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom i voditelj čamca, odnosno osobe koje ih zamjenjuju:
1. ako plovilom postupa suprotno odredbama članka 9. ove Uredbe,
2. ako plovilo u luci nije privezano na način i pod uvjetom kako je to propisano u članku 12. stavak 1. i 2. ove Uredbe,
3. ako ne postupi po naređenju kapetanije iz članka 10. stavka 2. ove Uredbe,
4. ako postupi suprotno odredbama članka 13. ove Uredbe,
5. ako i pored naređenja kapetanije ne dozvoli da se uz bok njegova plovila priveže jedno ili više drugih plovila ili ne dozvoli održavanje veze s obalom preko njegova plovila (članak 15.),
6. ako sidrenjem plovila u luci ometa plovidbu drugih plovila (članak 16.),
7. ako prilikom izvlačenja, dokovanja ili spuštanja broda ili plutajućeg objekta u vodu na području luke ne poduzme mjere sigurnosti koje odredi kapetanija ili ako izvlači ili drži čamac na području luke na mjestu koje nije odredila pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom (članak 22.),
8. ako čamcem počini štetu drugim plovilima, obali, uređajima, napravama ili postrojenjima u luci (članak 23.),
9. ako čamcem počini neku od radnji iz članka 28. stavak 1., točaka 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 10., 11. i 12. ove Uredbe,
10. ako voditelj čamca ne postupi prema odredbama članka 31. ove Uredbe,
11. ako voditelj čamca namijenjenog za gospodarske svrhe ne postupi u skladu sa člankom 33. ove Uredbe,
12. ako brod odnosno čamac koji dolazi iz inozemstva danju ne istakne karantenski znak, a noću odgovarajuće svjetlo (članak 34.),
13. ako čamcem postupa suprotno odredbama članka 35. ove Uredbe,
14. ako voditelj čamca ne postupa u smislu odredbi članaka 41., 42. i 43. ove Uredbe,
15. ako postupi suprotno odredbi članka 44. stavak 1. ove Uredbe,
16. ako plovilo koje se opskrbljuje pogonskim gorivom u luci ne poduzme mjere propisane u članku 46. ove Uredbe,
17. ako postupi suprotno odredbi članka 48. stavak 1. ove Uredbe,
18. ako se na plovilu u luci obavljaju radnje koje mogu ugroziti ljudske živote, prouzročiti požar, onečistiti vode ili nanijeti štetu drugim plovilima, obali, lučkim napravama, uređajima i postrojenjima (članak 47. stavak 1.),
19. ako brod odnosno čamac namijenjen za gospodarske svrhe nema svjedodžbu o izvršenoj degazaciji (članak 50.),
20. ako iskrcavanje tereta ili plovila u luci započne prije nego što se iskrcaju putnici ili ako ukrcavanje putnika na plovilo započne prije nego što se je plovilo opskrbilo pogonskim gorivom i drugim materijalom ili ako dozvoli da se putnici i njihova prtljaga ukrcaju ili iskrcaju preko ograde plovila (članak 51.),
21. ako ukrcavanje odnosno iskrcavanje putnika s plovila u luci ne obavlja pod uvjetima i na način propisan odredbama članka 54. stavak 1. ove Uredbe,
22. ako voditelj čamca ne poduzme mjere u skladu sa člankom 55. ove Uredbe,
23. ako čamac ili skela koja prevozi putnike u luci ne postupi u smislu odredbi članka 56. stavak 1. ove Uredbe,
24. ako postupi suprotno odredbama članka 57. ove Uredbe,
25. ako se ne pridržava uvjeta pod kojima brodovi, čamci i drugi plovni objekti mogu boraviti u športskim lukama (članak 59.).

Članak 64.

Novčanom kaznom od 200,00 do 500,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe osoba koja upravlja brodom, plutajućim objektom odnosno voditelj čamca:
1. ako ne obavijesti kapetaniju ili tijelo koje upravlja lukom da u luci ima predmeta koji ugrožavaju sigurnost plovidbe ili koji mogu oštetiti brodove, plutajuće objekte, čamce, lučke objekte, naprave, uređaje i postrojenja ili onečistiti vode (članak 17.),
2. ako postupa suprotno odredbi članka 19. ove Uredbe,
3. ako ne prijavi kapetaniji gubitak opreme ili tereta s plovila u luci (članak 24.),
4. ako postupa suprotno odredbama članka 38. stavak 1. i 5. i članka 39. stavak 1. ove Uredbe,
5. ako se u vozilu koje se ukrcava ili iskrcava s broda - trajekta i skele pored vozača nalazi i druga osoba (članak 57. stavak 1.).

Članak 65.

Novčanom kaznom od 200,00 kuna kaznit će se za prekršaj unutarnje plovidbe fizička osoba:
1. ako se penje na plovidbene i druge oznake, na naprave i uređaje ili se kupa i sunča u luci (članak 28. stavak 1. točke 3. i 10.),
2. ako u luci obavlja ribolov ili športske aktivnosti bez odobrenja (članak 29. stavak 1.),
3. ako se ukrcava ili iskrcava ili ako ukrcava ili iskrcava svoju prtljagu preko ograde plovila (članak 51. stavak 3.).

Članak 66.

(1) Novčanom kaznom od 100,00 kuna kaznit će se na mjestu izvršenja prekršaja unutarnje plovidbe osoba koja postupi suprotno odredbama članka 8. stavak 1. i 3., članka 9. stavak 1., članka 12., stavak 1., članka 13. stavak 1. i 3., članka 14., članka 22. stavak 2., članka 23., članka 28. stavak 1. točke 1., 3., 6., 7., 10., 11. i 12., članka 29. stavak 1., članka 31., članka 34., članka 46., članka 47., stavak 3., članka 51., članka 55., članka 56. stavak 1. i članka 57. stavak 1. i 4. ove Uredbe.
(2) Počinitelju prekršaja unutarnje plovidbe koji ne plati kaznu na mjestu izvršenja prekršaja, ovlaštena osoba izdat će uplatnicu kojom isti može platiti kaznu u roku od 8 dana.
(3) Ovlaštena osoba dužna je počinitelju prekršaja izdati potvrdu o naplaćenoj kazni iz stavka 1. ovoga članka na propisanom obrascu.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 67.

U roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove Uredbe pravna ili fizička osoba koja upravlja lukom mora posebnim aktom propisati red u luci odnosno pristaništu sukladno odredbama ove Uredbe.

Članak 68.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Pravilnik o održavanju reda u lukama i pristaništima, te na ostalim dijelovima obalnog mora i unutrašnjim plovnim putovima ("Narodne novine", br. 23/75, 31/84, 10/89 i 18/90) u dijelu koji se odnosi na luke unutarnje plovidbe.

Članak 69.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 342-25/00-01/01
Urbroj: 5030115-00-2
Zagreb, 7. rujna 2000.

Potpredsjednik,
zamjenik predsjednika
dr. sc. Goran Granić, v. r.