1724
Na temelju članka 238.
stavak 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, br. 105/04) ministar mora, turizma, prometa i razvitka u
suglasnosti s ministrom gospodarstva, rada i poduzetništva
donosi
Članak
1.
Ovim Pravilnikom
utvrđuju se uvjeti i kriteriji za određivanje i praćenje ukupnog vremena
upravljanja vozilom i odmora vozača u svezi upravljanja vozilom u prometu na
cestama, u opsegu koji utječe na sigurnost upravljanja vozilom, kao i obrazac
individualne kontrolne knjižice.
Članak
2.
Odredbe ovoga Pravilnika
primjenjuju se na vozača koji upravlja autobusom, teretnim motornim vozilom ili
skupom vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500
kg.
Odredba stavka 1. ovoga
članka ne primjenjuje se na vozača motornih vozila oružanih snaga Republike
Hrvatske, unutarnjih poslova, službe hitne pomoći, vatrogasne službe, javnog
gradskog i prigradskog prijevoza putnika, vozila hitne intervencije na cestama i
održavanja cesta u zimskom razdoblju.
Članak
3.
U smislu ovog Pravilnika
pojedini izrazi imaju slijedeće značenje:
– »neprekidno
upravljanje vozilom« je vrijeme u kojem vozač nije imao prekid od najmanje 45
minuta;
– »prekid vožnje« je
vrijeme u kojem vozač prestane upravljati motornim vozilom dulje od 15 minuta, a
obuhvaća vrijeme pripremnih i završnih radova na vozilu vrijeme utovara i
istovara stvari, vrijeme ulazaka i izlazaka putnika, popravka vozila ili stvari
na vozilu, vrijeme čekanja na utovar i istovar stvari, vrijeme čekanja na
graničnom prijelazu te prekid ili zabranu prometa zbog vremenskih prilika i
drugih uvjeta na cestama;
– »ukupno trajanje
upravljanja« je zbroj vremena neprekidnog upravljanja vozilom u toku 24
sata;
– »odmor« je neprekidno
vrijeme dulje od 45 minuta kad vozač ne obavlja aktivnosti u svezi s radom
motornog vozila;
– »dnevni odmor« je
prekid radnog vremena vozača radi spavanja i odmora.
Članak
4.
Vozač autobusa, teretnog
motornog vozila ili skupa vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 20 tona,
nakon prijeđenih 500 km tijekom 24 sata, mora biti zamijenjen drugim vozačem, i
u slučajevima kad tu relaciju prijeđe za manje od devet sati upravljanja
vozilom.
Članak
5.
Ako vozač tijekom 24
sata upravlja s većim brojem motornih vozila, ukupno vrijeme upravljanja je
zbroj vremena upravljanja svim tim vozilima.
Članak
6.
Evidenciju svog radnog
vremena, prekida vožnje i odmora vozač motornog vozila iz članka 2. ovog
Pravilnika vodi pomoću nadzornog uređaja na zapisnom
listu.
Iznimno stavku 1. ovog
članka, vozači motornih vozila koja su drugim propisima izuzeta od obveze
ugradnje nadzornog uređaja, evidenciju svog radnog vremena vode koristeći
individualnu kontrolnu knjižicu.
Članak
7.
Vozač motornog vozila
mora na prednjoj strani zapisnog lista popuniti
tražene podatke.
Samo ispravno popunjeni
zapisni list se može koristiti u nadzornom
uređaju.
Najduže vrijeme zapisa
na zapisnom listu smije biti 24
sata.
Članak
8.
Kada vozač motornog
vozila mijenja vozilo kojim upravlja, mora u za to predviđeno mjesto na zapisnom listu unijeti podatke predviđene za unos kod
zamjene vozila.
Članak
9.
U slučaju kvara
nadzornog uređaja ili kada iz bilo kojeg drugog razloga nije moguće da nadzorni
uređaj ispravno zapisuje na zapisnom listu, vozač
motornog vozila dužan je rukom unijeti na poleđini zapisnog lista na predviđeno mjesto i na predviđen način
evidenciju radnog vremena, prekida vožnje i odmora.
Vozač mora u najkraćem
mogućem vremenu popraviti kvar na nadzornom uređaju u ovlaštenom
servisu.
Članak
10.
U individualnu kontrolnu
knjižicu vozač motornog vozila iz članka 2. stavak 2. ovog Pravilnika upisuje
pregled svoje aktivnosti, sate odmora i prekide vožnje tijekom radnog
dana.
Članak
11.
Vozač i drugi vozač
(udvojena posada) upisuju u individualnu kontrolnu knjižicu vrijeme odmora u
rubrike s predviđenim simbolima odmora i to tijekom i na kraju svakog razdoblja
na koje se odmor odnosi (dnevni odmor, ukupno trajanje dnevnog odmora prije
početka i tijekom radnog dana).
Podaci iz individualne
kontrolne knjižice moraju se slagati s podacima koji su registrirani na zapisnom listu.
Članak
12.
Vlasnik, odnosno
korisnik vozila dužan je voditi evidenciju putem mjesečnih izvješća o vremenima
rada i odmora vozača vozila temeljem očitanja listića, odnosno individualne
nadzorne knjižice, te ih čuvati tri godine.
Članak
13.
Individualna kontrolna
knjižica izrađuje se prema obrascu što je otiskan u ovaj Pravilnik i njegov je
sastavni dio.
Dimenzije individualne
kontrolne knjižice su 210 mm x 148 mm.
Članak
14.
Danom stupanja na snagu
ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o ukupnom trajanju upravljanja
vozilom, o radu udvojenih posada, o odmorima vozača i o vođenju evidencije rada
i odmora vozača, i o individualnoj kontrolnoj knjižici (»Narodne novine«, br. 18/93).
Članak
15.
Ovaj Pravilnik stupa na
snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
011-01/05-02/36
Urbroj:
530-07-05-6
Zagreb, 5. srpnja
2005.
Ministar
Božidar Kalmeta, v. r.
Stranica
3.
UPUTSTVO ZA POPUNU
KNJIŽICE
PRAVNA ILI FIZIČKA
OSOBA
– izdaje kontrolnu
knjižicu i daje potrebne upute za popunu i čuvanje kontrolne
knjižice;
– popunjava rubrike V. i
VI. na naslovnoj stranici kontrolne knjižice;
-vodi registar
kontrolnih knjižica koji sadrži: redni broj registra, ime i prezime vozača kojem
je izdana knjižica, datum uručivanja knjižice vozaču, datum početka upotrebe
knjižice i posljednji datum (posljednjega) dnevnog lista, seriju i redni broj
knjižice
– pregledava dnevno
izvješće – svakog dana;
-čuva uporabljenu
kontrolnu knjižicu najmanje 36 mjeseci nakon datuma posljednjeg upisa kontrole
te registar izdanih knjižica.
Na naslovnoj
stranici:
– provjera upisane
podatke;
– u rubriku III. upisuje
dan prve upotrebe kontrolne knjižice;
– u rubriku IV. upisuje
dan posljednje upotrebe kontrolne knjižice.
Vozač (član
posade):
– upisuje u kontrolnu
knjižicu svaki radni dan proveden na poslovima cestovnog prijevoza
razvrstavajući radno vrijeme po vrstama aktivnosti i vrijeme odmora u tijeku 24
sata.
U dnevnom
listu:
– popunjava dnevni list
za svaki dan, kao član posade;
– u rubriku 2. upisuje
registarski broj svakog vozlla uporabljenog u toku
dana:
– rubrika 4 – simbol
predstavlja »vremena prekida rada i dnevni odmor«
– rubrika 5 – simbol
predstavlja »vrijeme efektivnog upravljanja vozilom, uključujući prekide vožnje
ne kraće od petnaest minuta«;
– rubrika 6 – simbol
predstavlja vremena pripravnosti, vrijeme čekanja, tj.
vrijeme u kojem vozač mora ostati na svom radnom mjestu čekajući poziv da krene,
da započne novu vožnju ili da obavi drugi zadatak, vrijeme tijekom vožnje
provedeno uz vozača, vrijeme tijekom vožnje provedeno u kabini za
spavanje;
– rubrika 7 – simbol
predstavlja vremena ostalih vrsta radova (popravak vozila na cesti, promjena
guma, osiguranje stvari na vozilu nakon završenog utovara i dr.), osim efektivnog vremena upravljanja
vozilom;
– razdoblja u rubrikama
4, 5, 6 i 7. obilježavaju se povlačenjem vodoravne crte ispod odgovarajućeg
broja sati nasuprot odgovarajućim znakovima, tako da se vodoravne crte povezuju
s okomitim crtama da bi se po cijeloj duljini dobila neprekinuta
crta;
– u rubriku 12. upisuje
se, da li se vozač odmara u hotelu ili u vozilu;
– u rubriku 13. upisuje
početnu, završnu i ukupnu kilometražu za pojedino
putovanje;
– u rubrIku 14. upisuje
vrijeme neprekidnog odmora što prethodi preuzimanju dužnosti, a ako se razdoblje
proteže na dva dana – broj znači ukupno vrijeme odmora;
– u rubriku 15. upisuje
vrijeme efektivnog upravljanja vozilom;
– u rubriku 16. upisuje
vrijeme kad je vozač na raspolaganju u tijeku 24 sata
poduzeću;
– u rubriku 17. upisuje
vrijeme rada u svezi s upravljanjem vozilom, osim efektivnog vremena upravljanja
vozilom;
– u rubriku 18. upisuje
ukupni broj sati u svezi s upravljanjem vozilom odnosno zbroj sati iz rubrika
15, 16. i 17;
– u rubriku OPASKA:
upisuje se ime drugog vozača i eventualne pogreške u
podacima.
PRIMJEDBA: Kontrolnu
knjižicu vozač mora imati kod sebe i pokazuje je na zahtjev ovlaštene
osobe.
Podaci se ne smiju
unositi grafitnom olovkom.
Upisani podaci ne smiju
se ispravljati ni križati niti se na već upisane podatke smiju dodavati novi
podaci. Jedan član posade ne može istovremeno rabiti dvije kontrolne
knjižice.