1362
Na
temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
Proglašavam
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji je
donio Hrvatski sabor na sjednici 3. srpnja 2002.
Broj:
01-081-02-2616/2
Zagreb, 8. srpnja 2002.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v.
r.
Članak
1.
U
Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, br. 36/98.), članak 1.
mijenja se i glasi:
»Ovim
se Zakonom uređuju uvjeti i način obavljanja djelatnosti javnoga cestovnog
prijevoza putnika i tereta, prijevoza za vlastite potrebe, pružanje kolodvorskih
usluga i statistika prijevoza, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije
uređeno.«
Članak
2.
U
članku 4. točki 1. riječi: »a obavlja se kao linijski ili kao slobodni prijevoz
u cestovnom prometu« brišu se.
Iza
točke 1. dodaje se nova točka 2. koja glasi:
»2.
Prijevoz za vlastite potrebe putnika i tereta u cestovnom prometu je prijevoz
što ga obavljaju pravne ili fizičke osobe radi zadovoljavanja proizvodnih ili
uslužnih potreba u okviru svojih djelatnosti,«.
Dosadašnje
točke 2., 3. i 4. postaju točke 3., 4. i 5.
U
dosadašnjoj točki 5. koja postaje točka 6. na kraju rečenice umjesto točke
stavlja se zarez i dodaju riječi: »ako međunarodnim ugovorom nije drukčije
određeno.«
Dosadašnje
točke 6. do 28. postaju točke 7. do 29.
Dosadašnja
točka 29. koja postaje točka 30. mijenja se i glasi:
»30.
Teretni list je akt koji prati teret i mora sadržavati: datum i mjesto
izdavanja, ime i prezime ili naziv pošiljatelja, te njegovu adresu, ime i
prezime ili naziv prijevoznika, registarsku oznaku vozila, datum i mjesto
utovara tereta, ime i prezime ili naziv primatelja i mjesto istovara, naznaku
količine i vrste tereta, popis isprava koje se prilažu uz teretni list,
prijevozne i druge troškove.«
Dosadašnje
točke 30. do 37. brišu se.
Članak
3.
Članak
5. mijenja se i glasi:
»Za
početak obavljanja djelatnosti iz ovoga Zakona potrebna su odobrenja, i
to:
1.
u unutarnjem javnom cestovnom prijevozu za:
–
linijski prijevoz putnika,
–
slobodni prijevoz putnika,
–
prijevoz tereta,
–
autotaksi prijevoz,
2.
u međunarodnom javnom cestovnom prijevozu za:
–
linijski prijevoz putnika,
–
slobodni prijevoz putnika,
–
prijevoz tereta,
3.
za kolodvorske usluge.
Prijevoznik
koji ima odobrenje za linijski prijevoz putnika ne treba odobrenje za slobodni
prijevoz putnika.
Iznimno
od stavka 1. ovoga članka odobrenja nisu potrebna:
1.
u unutarnjem javnom cestovnom prijevozu za:
–
trgovačko društvo, javnu ustanovu i službu-vlastiti pogon, koje osniva jedinica
lokalne samouprave za obavljanje komunalnih djelatnosti,
2.
u međunarodnom javnom cestovnom prijevozu, prijevozniku koji ima odobrenje za
unutarnji javni cestovni prijevoz za:
–
prijevoz oštećenih ili neispravnih vozila te vozila za
popravak,
–
prijevoz tereta motornim vozilima čija nosivost zajedno s priključnim vozilom ne
prelazi 600 kg,
–
prijevoz humanitarnih i medicinskih pošiljaka i opreme u izvanrednim
okolnostima, odnosno u slučaju više sile.
Prijevoznik
koji ima odobrenje za međunarodni javni cestovni prijevoz ne treba ishoditi
odobrenje za unutarnji javni cestovni prijevoz.
Odobrenja
iz stavka 1. ovoga članka izdaju se na 5 godina.
Prijevoznik
mora podnijeti zahtjev za produžetak važenja odobrenja dva mjeseca prije isteka
roka iz stavka 5. ovoga članka. Uz zahtjev prijevoznik je dužan priložiti dokaze
o ispunjavanju uvjeta iz članka 13. ovoga Zakona.
Ako
za vrijeme važenja odobrenja iz stavka 5. ovoga članka prijevoznik, pravna ili
fizička osoba koja obavlja kolodvorske usluge prestane ispunjavati bilo koji od
uvjeta iz članka 13. i 81. ovoga Zakona, prestaje važenje izdanog
odobrenja.
Rješenje
o prestanku važenja izdanog odobrenja donosi, po zahtjevu prijevoznika, pravne
ili fizičke osobe koja obavlja kolodvorske usluge ili po službenoj dužnosti,
tijelo koje je izdalo odobrenje.«
Članak
4.
U
članku 6. riječi: »županijski ured, odnosno ured Grada Zagreba« zamjenjuju se
riječima: »ured državne uprave u županiji, odnosno upravno tijelo Grada
Zagreba«, a iza riječi: »veza« briše se zarez i riječi: »u sjedištu i područnim
jedinicama«.
Članak
5.
U
članku 8. stavku 1. iza riječi: »ispunjavati i« dodaje se riječ:
»posebne«.
Stavak
2. briše se.
Dosadašnji
stavak 3. postaje stavak 2.
Članak
6.
U
članku 10. stavku 1. iza riječi: »motornog vozila« dodaju se riječi: »koji ima
završenu srednju stručnu spremu u zanimanju vozač motornog
vozila«.
Iza
stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
»Ako
je prijevoznik istovremeno i vozač, ne smije upravljati vozilom u javnom
cestovnom prometu nakon navršenih 65 godina života.«
Dosadašnji
stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Članak
7.
U
članku 11. stavku 3. riječi: »na rok ne dulji od 60 dana« zamjenjuju se
riječima: »u skladu s kriterijima koje propisuje
ministar«.
Članak
8.
U
članku 12. stavci 2. i 3. brišu se.
Članak
9.
Članak
13. mijenja se i glasi:
»Za
obavljanje djelatnosti javnoga cestovnog prijevoza, prijevoznik mora ispunjavati
uvjete:
1.
da ima odgovarajuću stručnu osposobljenost,
2.
da ima u vlasništvu ili zakupu:
–
za unutarnji slobodni prijevoz putnika najmanje jedan
autobus,
–
za međunarodni slobodni prijevoz putnika najmanje jedan
autobus,
–
za unutarnji linijski prijevoz putnika najmanje tri
autobusa,
–
za međunarodni linijski prijevoz putnika najmanje tri
autobusa,
–
za unutarnji slobodni prijevoz tereta najmanje jedno teretno
vozilo,
–
za međunarodni slobodni prijevoz tereta najmanje jedno teretno
vozilo,
3.
da ima u vlasništvu ili zakupu odgovarajući prostor prema posebnim uvjetima za
parkiranje vozila,
4.
da je financijski sposoban,
5.
da mu nije pravomoćnom sudskom presudom, rješenjem o prekršaju ili mjerom suda
časti izrečena sigurnosna mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja
djelatnosti javnoga cestovnog prijevoza.
Za
obavljanje autotaksi prijevoza, prijevoznik ne mora ispunjavati uvjet iz stavka
1. točke 3. i 4. ovoga članka.
Ministar
uz suglasnost ministra prostornog uređenja i zaštite okoliša propisuje uvjete iz
stavka 1. točke 3. ovoga članka.
Članak
10.
Članak
14. mijenja se i glasi:
»Uvjet
iz članka 13. stavka 1. točke 3. ovoga Zakona dokazuje se valjanim ugovorom o
zakupu, odnosno izvatkom iz zemljišne knjige ne starijem od 30
dana.«
Članak
11.
Članak
15. mijenja se i glasi:
»Uvjet
financijske sposobnosti iz članka 13. stavka 1. točke 4. ovoga Zakona
prijevoznik ispunjava ako raspolaže imovinom u iznosu:
–
u unutarnjem prijevozu 4500 EUR za prvo vozilo te 2500 EUR za svako sljedeće
vozilo (u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne
banke), na dan podnošenja zahtjeva za odobrenje,
–
u međunarodnom prijevozu 9000 EUR za prvo vozilo te 5000 EUR za svako sljedeće
vozilo (u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne
banke), na dan podnošenja zahtjeva za odobrenje.
Financijska
sposobnost iz stavka 1. ovoga članka dokazuje se jednom od sljedećih
isprava:
–
garancijom banke ili druge financijske institucije,
–
izvatkom iz zemljišnih knjiga ne starijim od 30 dana iz kojeg je vidljivo da
nekretnina nije opterećena pravom tereta u iznosu iz stavka 1. ovoga
članka,
–
potvrdom osiguravajućeg društva o osiguranju sredstava najmanje u iznosu iz
stavka 1. ovoga članka.«
Članak
12.
U
članku 16. stavku 1. riječ: »komora« zamjenjuje se riječima: »Hrvatske
gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore (u daljnjem tekstu:
komore)«.
Stavak
2. mijenja se i glasi:
»Ispit
o stručnoj osposobljenosti nisu dužne polagati osobe koje
imaju:
–
za obavljanje unutarnjega cestovnog prijevoza najmanje srednju stručnu spremu
prometnoga, strojarskoga, ekonomskog ili upravnog smjera i dvije godine radnog
iskustva u djelatnosti javnoga cestovnog prijevoza,
–
za obavljanje međunarodnoga cestovnog prijevoza najmanje višu stručnu
spremu prometnoga, strojarskoga, ekonomskog ili upravnog smjera i dvije godine
radnog iskustva ili osobe kojima je priznata stručna osposobljenost u skladu s
međunarodnim ugovorom.«
Članak
13.
U
članku 17. iza riječi: »osobu« dodaju se riječi: »za organizaciju
prijevoza«.
Članak
14.
Članak
18. mijenja se i glasi:
»Ispit
o stručnoj osposobljenosti polaže se pred komisijom koju osniva ministar na
prijedlog komora, a sastoji se od najmanje tri člana: predstavnika Ministarstva
i komora.
Program
ispita o stručnoj osposobljenosti donosi ministar na prijedlog
komora.
Nakon
položenog ispita o stručnoj osposobljenosti izdaje se uvjerenje čiji sadržaj i
oblik propisuje ministar.
Komore
vode evidenciju o položenim ispitima o stručnoj osposobljenosti, a
oblik i način vođenja evidencije propisuje ministar.
Troškove
polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti snosi polaznik. Visinu troškova
utvrđuje ministar na prijedlog komora.
Način
i postupak polaganja ispita o stručnoj osposobljenosti propisuju
komore.
Nadzor
nad zakonitošću organiziranja i provođenja ispita o stručnoj osposobljenosti te
stručni nadzor provodi Ministarstvo.«
Članak
15.
U
članku 20. stavku 1. iza riječi: »obavlja se« dodaje se riječ:
»autobusima«.
Članak
16.
U
članku 21. stavak 3. briše se.
Članak
17.
U
članku 23. stavku 2. i stavku 4. podstavku 5. riječ: »vađenja« zamjenjuje se
riječju: »važenja«, a u stavku 4. podstavku 6. riječ: »tarifu« zamjenjuje
se riječju: »cjenik«.
Stavci
5. i 6. mijenjaju se i glase:
»Ministar
propisuje postupak i način za dobivanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka,
obrazac dozvole te visinu naknade za njezino izdavanje.
Naknade
iz stavka 5. ovoga članka prihod su državnog proračuna, odnosno proračuna
županije.«
Članak
18.
U
članku 24. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Upisnik
izdanih dozvola za međunarodne i međužupanijske linije vodi Ministarstvo, a za
županijske linije vodi upravno tijelo županije nadležno za poslove
prometa.«
Članak
19.
U
članku 29. stavku 1. riječi: »i prijevozni pravac« brišu
se.
U
stavku 2. riječi: »i prijevozni pravac« brišu se.
Članak
20.
U
članku 30. stavku 2. iza riječi: »državne uprave« dodaju se riječi: »odnosno
upravnom tijelu županije nadležnom za poslove prometa (u daljnjem tekstu:
nadležno tijelo)«.
Članak
21.
Članak
31. mijenja se i glasi:
»Ako
prijevoznik iz opravdanih razloga ne može obavljati prijevoz prema odobrenom
voznom redu, po pojedinom polasku, režimu ili dijelu polaska za čije održavanje
je dobio dozvolu, dužan je nadležnom tijelu koje mu je izdalo dozvolu podnijeti
zahtjev za odobrenje privremenog prekida ili trajne obustave
prijevoza.
Prijevoz
se može privremeno prekinuti na rok do šest mjeseci, najviše jedanput za vrijeme
važenja dozvole.
Na
novoj liniji prijevozniku se ne može odobriti privremena obustava u roku jedne
godine od dana izdavanja dozvole.«
Članak
22.
U
članku 36. stavku 1. riječ: »međuđupanijski« zamjenjuje se riječju:
»međužupanijski«.
Iza
stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
»Lokalni
linijski prijevoz putnika kao prijevoz putnika u javnom cestovnom prometu
uređuje se propisima o komunalnom gospodarstvu.«
Dosadašnji
stavak 2. postaje stavak 3.
Članak
23.
U
članku 37. stavak 1. i 4. brišu se.
Dosadašnji
stavci 2. i 3. postaju stavci 1. i 2., a u stavku 5., koji postaje stavak 3.,
brojka: »2.« zamjenjuje se brojkom: »1.«.
Članak
24.
U
članku 38. stavak 1. briše se.
Dosadašnji
stavci 2. i 3. postaju stavci 1. i 2.
Članak
25.
Članak
40. mijenja se i glasi:
»Posebni
linijski prijevoz je prijevoz određene skupine putnika, uz isključenje ostalih
putnika, ako se takav prijevoz obavlja na temelju dozvole i na određenoj
relaciji.
Posebnim
linijskim prijevozom putnika obavlja se prijevoz:
–
učenika obaveznoga osnovnog obrazovanja od mjesta stanovanja do škole i
natrag,
–
radnika od mjesta stanovanja do mjesta rada i natrag.
Dozvole
za prijevoz iz stavka 1. ovoga članka izdaju se na temelju ugovora koji mora
sadržavati relaciju, popis putnika, cijenu prijevoza, mjesto ulaska i izlaska
putnika te razdoblje u kojem se obavlja prijevoz.
Ugovor
o prijevozu putnika sklapa prijevoznik s naručiteljem prijevoza za cijelu
skupinu putnika pri čemu je naručitelj istovremeno platitelj
prijevoza.«
Članak
26.
U
članku 41. riječ: »Dopusnicu« zamjenjuje se riječju: »Dozvolu«, i dodaje stavak
2. koji glasi:
»Dozvola
iz stavka 1. ovoga članka ne sadrži vozni red i cjenik propisan u članku 23.
stavku 4. ovoga Zakona.«
Članak
27.
Članak
42. briše se.
Članak
28.
Članak
43. mijenja se i glasi:
»Prijevoznik
je dužan izdati identifikacijsku iskaznicu putniku koji se prevozi na liniji iz
članka 40. ovoga Zakona.«
Članak
29.
U
članku 54. stavku 2. iza riječi: »koncesije« dodaju se riječi: »te utvrditi broj
sjedala u osobnom vozilu kojim se obavlja autotaksi
prijevoz.«
Članak
30.
U
članku 58. riječi: »kao linijski ili kao slobodni prijevoz«, brišu
se.
Članak
31.
Iza
članka 59. podnaslov »1. Linijski prijevoz tereta« i članci 60., 61., 62., 63.,
64., 65. i 66. te podnaslov »2. Slobodni prijevoz tereta« brišu
se.
Članak
32.
U
članku 68. stavak 3. mijenja se i glasi:
»Raspodjelu
stranih dozvola domaćim prijevoznicima obavljaju komore, osim onih koje su
razmijenjene u broju manjem od iskazanih potreba čiju raspodjelu obavlja
Ministarstvo«.
Iza
stavka 3. dodaje se novi stavak 4. koji glasi:
»Za
raspodjelu stranih dozvola koje se razmjenjuju u broju manjem od iskazanih
potreba, ministar imenuje Povjerenstvo.«
Dosadašnji
stavak 4., koji postaje stavak 5. mijenja se i glasi:
»Mjerila,
postupak i način raspodjele stranih dozvola domaćim prijevoznicima
propisuje ministar«.
Članak
33.
Iza
članka 68. dodaju se članci 68.a i 68.b koji glase:
»Članak
68.a
Komore
su dužne pisano izvještavati Ministarstvo o broju iskorištenih stranih dozvola
po pojedinim zemljama i prijevoznicima.
Ministar
propisuje postupak, način i rokove za izvješćivanje iz stavka 1. ovoga
članka.
Članak
68.b
Za
raspodjelu stranih dozvola prijevoznik plaća naknadu.
Visinu
naknade iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje ministar.
Komore
imaju pravo na naknadu troškova postupka raspodjele stranih dozvola iz članka
68. stavka 3. ovoga Zakona. Visinu naknade troškova utvrđuju komore uz prethodnu
suglasnost ministra.«
Članak
34.
U
članku 73. stavak 1. briše se.
U
dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 1., riječi: »iz stavka 1. ovoga
članka« brišu se.
Iza
stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
»Vozila
koja se koriste za prijevoz za vlastite potrebe moraju biti u vlasništvu ili
zakupu pravne ili fizičke osobe koja obavlja prijevoz za vlastite
potrebe.«
Članak
35.
U
članku 74. stavku 1. i 2. riječi: »identifikacijske iskaznice« u određenom
padežu zamjenjuju se riječima: »identifikacijske isprave« u odgovarajućem
padežu.
Članak
36.
U
članku 82. stavku 1. riječi: »prema odobrenom cjeniku« brišu
se.
Iza
stavka 3. dodaju se stavci 4. i 5. koji glase:
»Autobusni
kolodvor donosi cjenik kolodvorskih usluga u skladu s utvrđenom kategorijom
autobusnog kolodvora. Cjenici se usklađuju u Hrvatskoj gospodarskoj komori koja
o tome izvješćuje Ministarstvo.
Autobusni
kolodvor dužan je pridržavati se usklađenog cjenika iz stavka 4. ovoga
članka.«
Članak
37.
U
članku 86. stavku 2. riječi: »jedanput tjedno« zamjenjuju se riječima: »do 5. u
mjesecu za protekli mjesec«.
Članak
38.
Glava
VIII. i članak 92. brišu se.
Članak
39.
Glava
IX. i članci 93. do 172. brišu se.
Članak
40.
U
članku 175. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Nadležno
tijelo uprave koje je izdalo dozvolu može donijeti odluku o stavljanju izvan
snage dozvole, ako prijevoznik ne obavlja prijevoz u skladu s ovim
Zakonom.«
Članak
41.
U
članku 176. stavku 1. riječi: »teških ili« brišu se, a iza riječi: »prekršaja
iz« dodaju se riječi: »članka 180. i 180.a«.
Članak
42.
U
članku 179. dodaju se stavci 2., 3. i 4. koji glase:
»Inspekcijski
nadzor nad primjenom odredaba ovoga Zakona koje se odnose na odobrenje za
početak obavljanja djelatnosti navedenih u članku 5. ovoga Zakona, nad odredbama
o tarifi prijevoznika (članak 27.), prodaji voznih karata (članak 34.), te
članaka 53., 55. i 56. ovoga Zakona, pored Inspekcije cestovnog prometa obavlja
i Državni inspektorat.
Inspektori
Državnog inspektorata u obavljanju inspekcijskog nadzora iz stavka 2. ovoga
članka imaju ovlasti inspektora cestovnog prometa i cesta sukladno posebnom
zakonu.
Državni
inspektorat je dužan izvješćivati jedanput mjesečno Ministarstvo o izvršenom
nadzoru, utvrđenim nepravilnostima i poduzetim mjerama.«
Članak
43.
U
članku 180. stavku 1. točka 2. mijenja se i glasi:
»2.
obavlja javni prijevoz i kolodvorske usluge bez odobrenja (članak 5. i
81.),«.
Točke
4., 5. i 6. brišu se.
Dosadašnja
točka 7. postaje točka 4.
Dosadašnja
točka 8., koja postaje točka 5., mijenja se i glasi:
»5.
ne donese, ne uskladi i ne primjenjuje usklađeni cjenik kolodvorskih usluga
(članak 82.)«.
Stavak
2. briše se.
Dosadašnji
stavci 3. i 4. postaju stavci 2. i 3.
Članak
44.
Iza
članka 180. dodaje se članak 180.a koji glasi:
»Članak
180.a
Novčanom
kaznom od 15.000,00 do 70.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj prijevoznik,
odnosno druga pravna osoba, ako:
1.
povjeri upravljanje motornim vozilom vozaču suprotno odredbi članka 10. ovoga
Zakona,
2.
koristi strano vozilo suprotno odredbi članka 11. ovoga
Zakona,
3.
obavlja javni prijevoz osoba suprotno odredbi članka 21. ovoga
Zakona,
4.
ne održava liniju u skladu s izdanom dozvolom ili u vozilu nema dozvolu (članak
25. stavak 1. i 2.),
5.
izmijeni vozni red ili prijevozni pravac, privremeno obustavi ili ukine vozni
red bez odobrenja odnosno ako ne prijavi obustavu prijevoza (članak 30. stavak
2., članak 31. i članak 33. stavak 1.),
6.
ne obavlja posebni linijski prijevoz sukladno članku 40. i članku 41. stavku 1.
ovoga Zakona,
7.
nema dozvolu iz članka 44. stavka 2. ovoga Zakona,
8.
nema dozvolu iz članka 51. ovoga Zakona,
9.
nema dozvolu iz članka 70. stavka 1. ovoga Zakona,
10.
nema dozvolu iz članka 72. stavka 2. ovoga Zakona.
Za
prekršaje iz stavka 1. ovoga članka izriče se, uz novčanu kaznu, i zaštitna
mjera oduzimanja imovinske koristi ostvarene prekršajem.
Za
istovjetne prekršaje iz stavka 1. ovoga članka, počinjene po drugi put, domaćem
prijevozniku i drugoj pravnoj i fizičkoj osobi koja obavlja djelatnost iz ovoga
Zakona, pored novčane kazne, izreći će se i zaštitna mjera zabrane obavljanja
djelatnosti u trajanju od šest do dvanaest mjeseci.
Za
prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba prijevoznika,
odnosno druge pravne osobe ili vozač stranog vozila, novčanom kaznom od 7.000,00
do 22.000,00 kuna.«
Članak
45.
U
članku 181. stavku 1. točka 2. mijenja se i glasi:
»2.
ne koristi autobusni kolodvor (članak 83. stavak 2.)«.
Točke
3., 4., 5. i 8. brišu se.
U
stavku 2. brojka: »4.,« briše se.
Članak
46.
U
članku 182. stavku 1. točke 1. do 15. mijenjaju se i
glase:
»1.
koristi vozilo koje ne ispunjava posebne uvjete (članak 8. stavak
1.),
2.
koristi strano vozilo bez dozvole (članak 11. stavak 3.),
3.
ne utvrdi daljinar, minimalno vozno vrijeme i tarifu, te ako tarifu ne dostavi
autobusnim kolodvorima (članak 26. stavak 1. i članak 27.)
4.
ne objavi vozni red ili njegovu izmjenu te privremenu i trajnu obustavu u skladu
sa člankom 28. i 32. ovoga Zakona,
5.
ne izda i ne ovjeri identifikacijsku iskaznicu ( članak
43.),
6.
ne dostavi Ministarstvu podatke u skladu sa člankom 46. stavkom 3. ovoga
Zakona,
7.
u vozilu nema putni list u skladu sa člankom 50. stavkom 1. i 2. i člankom 52.
stavkom 1. ovoga Zakona,
8.
nema dozvolu ovjerenu od Carinske uprave (članak 52. stavak
2.),
9.
obavlja taksi prijevoz suprotno odredbi članka 55. ovoga
Zakona,
10.
u vozilu nema teretnog lista (članak 59.),
11.
ako dozvola za prijevoz tereta nije ispravno popunjena, ovjerena ili ako je nema
u vozilu (članak 70. stavak 2.),
12.
obavlja prijevoz za vlastite potrebe suprotno odredbama članka 73.,74. i 75.
ovoga Zakona,
13.
nije uskladio radno vrijeme prema članku 85. ovoga Zakona,
14.
ne vodi očevidnik o dolascima i polascima autobusa te ne izvijesti nadležno
tijelo o neobavljanju linijskog prijevoza (članak 86.),
15.
ne obavijesti autobusni kolodvor o nemogućnosti održavanja polaska linije,
odnosno o zakašnjenju dužem od 30 minuta (članak 87. stavak
1.),
16.
ne izvijesti sljedeći autobusni kolodvor o nemogućnosti održavanja polaska
linije ili o zakašnjenju (članak 87. stavak 2.).«
Članak
47.
U
članku 183. stavku 1. točki 3. iza riječi: »članka« dodaje se brojka:
»73«.
Članak
48.
U
cijelom tekstu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, br.
36/98.) riječi: »dopusnica« i »Uprava carine« u određenom broju i padežu
zamjenjuju se riječima: »dozvola« i »Carinska uprava« u odgovarajućem broju i
padežu.
Članak
49.
Propisi
na temelju ovlaštenja iz ovoga Zakona donijet će se u roku od jedne godine od
dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak
50.
Pravne
i fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti iz članka 1. ovoga Zakona uskladit će
svoje poslovanje s odredbama ovoga Zakona u roku od dvije godine od dana
stupanja na snagu ovoga Zakona.
Pravne
i fizičke osobe koje ne usklade svoje poslovanje sukladno stavku 1. ovoga članka
prestaju s obavljanjem djelatnosti, što će rješenjem utvrditi Ministarstvo,
odnosno ured državne uprave u županiji, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba
nadležni za poslove prometa.
Prijevoznici
koji na dan stupanja na snagu ovoga Zakona obavljaju najmanje pet godina
djelatnosti javnog cestovnog prijevoza, ne moraju ispunjavati uvjet iz
članka 13. stavka 1. točke 1. ovoga Zakona.
Članak
51.
Međusobne
odnose u provođenju ovlasti iz ovoga Zakona, komore će urediti sklapanjem
sporazuma.
Sporazum
iz stavka 1. ovoga članka komore će sklopiti u roku od 60 dana od dana stupanja
na snagu ovoga Zakona.
Do
sklapanja sporazuma iz stavka 1. ovoga članka, raspodjelu stranih dozvola, osim
onih koje su razmijenjene u broju manjem od iskazanih potreba, obavljat će
Hrvatska gospodarska komora.
Članak
52.
Ovlašćuje
se Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora da utvrdi i izda pročišćeni tekst
Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Članak
53.
Ovaj
Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa:
340-01/01-02/01
Zagreb, 3. srpnja 2002.
HRVATSKI
SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Zlatko Tomčić, v.
r.