MINISTARSTVO POMORSTVA, PROMETA I VEZA

 

 

1701

Na teme­lju članka 72. i članka 237. stavak 1. Zakona o plovidbi unutar­njim vodama (»Narodne novine« br. 19/98) ministar pomorstva, prometa i veza Republike Hrvatske donosi

 

PRAVILNIK O ČAMCIMA

 

I. UVODNE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim Pravilnikom uređuje se način utvrđiva­nja sposobnosti čamaca za plovidbu, grad­nja čamca, upis čamaca i utvrđiva­nje oznake i imena čamaca, oblik i sadržaj dozvole, područje plovidbe, posada čamca, obvezni program obuke, ispitni program, te uvjeti i način polaga­nja ispita za vodite­lja čamca.

(2) Odredbe ovog Pravilnika primje­njuju se na čamce unutar­nje plovidbe (u nastavku teksta »čamci«) i plutajuća tijela koja imaju istisninu ma­nju od 15 t i jednostavne su konstrukcije (kućice na vodi i splavi za osobne potrebe) upisane u domaći očevidnik čamaca.

(3) Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na čamce koji pripadaju brodovima ili drugim plovilima, na veslačke, jedriličarske ili motorne natjecate­ljske čamce, kajake, sandoline ili slična plovila i čamce kraće od 3 metra bez mehaničkog porivnog uređaja, te daske za jedre­nje ukoliko nisu izričito re­gulirane ovim pravilnikom.

Članak 2.

Pojedini izrazi upotreb­ljeni u ovom Pravilniku imaju ova znače­nja:

1. čamac za gospodarske namjene je čamac za obav­lja­nje javnog prijevoza (prijevoz putnika i/ili stvari uz naplatu), za obav­lja­nje re­gistrirane gospodarske djelatnosti (ribolov, vađe­nje š­ljunka, kamena i dr.) ili za više navedenih namjena,

2. čamac za osobne potrebe je čamac za razonodu, šport i druge ne­gospodarske namjene,

3. čamac za javne namjene je čamac u vlasništvu države ili javne ustanove i služi isk­ljučivo u ne­gospodarske namjene,

4. motorni čamac je svaki čamac koji se kreće pomoću mehaničkog porivnog uređaja (ugrađeni ili izvanbrodski),

5. gliser je svaki čamac koji pomoću mehaničkog porivnog uređaja klizi po površini vode,

6. čamac na vodeni mlazni pogon je bilo koji čamac koji upotreb­ljava vlastiti mehanički način propulzije, koji je sposoban nositi jednu ili više osoba i naprav­ljen je ili osposob­ljen za upotrebu za skija­nje na vodi ili za izvođe­nje figura, na primjer: waterbobs, waterscooters, jetbikes, jetski, i druga slična plovila,

7. čamac na jedra je svaki čamac koji kao porivni uređaj ima jedra dovo­ljne površine pomoću kojih se može kretati po vodi, a koji istovremeno ne koristi vlastiti mehanički porivni uređaj,

8. sportska jedrilica je čamac posebne konstrukcije i s posebnom opremom – jedri­ljem, pomoću koje­g se može kretati po vodi, a razvrstan je po klasama sportskih jedriličarskih organizacija ili je izvan klase, a služi isk­ljučivo za sportska takmiče­nja,

9. čamac na vesla je svaki čamac koji kao porivno sredstvo koristi vesla,

10. brodica je čamac kojemu je određeno područje plovidbe u granicama teritorijalnog mora i unutraš­njim morskim vodama,

11. plutajuće tijelo je plovni objekt na vodi, stalno privezan ili usidren na unutar­njim vodama bez pogonskog uređaja i jednostavne konstrukcije, uređaja i ugrađene opreme, čija istisnina ne prelazi 15 t. (splavi, kućice na vodi, pristani i sl.),

12. osobe u čamcu su osobe ukrcane u čamac kao i osobe koje se nalaze na nekom drugom sredstvu privezanom na čamac uk­ljučujući i posadu čamca, s tim da se dvoje djece do 10 godina starosti računaju kao jedna odrasla osoba,

13. putnik je svaka osoba na čamcu osim djece ispod jedne godine života i osoba zaposlenih na čamcu u bilo kojem svojstvu,

14. prijevoz putnika je prijevoz osoba uz naplatu,

15. »odobreni tip« znači odobren od Hrvatskog re­gistra brodova (u nastavku teksta Re­gistar), a za uređaj ili dio opreme proizveden u stranoj zem­lji odobren od nadležne strane državne uprave ili od ­nje ovlaštene organizacije,

16. ministarstvo je ministarstvo nadležno za plovidbu unutar­njim vodama,

17. ministar je ministar nadležan za plovidbu unutar­njim vodama,

18. uprava je uprava nadležna za unutar­nju plovidbu u sastavu ministarstva,

19. kapetanija je kapetanija na unutar­njim vodama,

20.  ispostava je ispostava kapetanije,

21. du­ljina je uda­ljenost između kraj­njih točaka trupa čamca na pramcu i krmi, u visini palube, odnosno razme za čamce bez palube, ne uračunavši izdanak,

22. du­ljina preko sve­ga je uda­ljenost između kraj­njih točaka trupa čamca na pramcu i krmi, u visini palube, odnosno razme za čamce bez palube, uvećana za du­ljinu izdanaka,

23. baždarska du­ljina je 96% ukupne du­ljine čamca na vodnoj liniji, povučenoj na visini od 85% najma­nje visine čamca iznad gor­nje­g ruba kobilice odnosno od dna trupa kod čamaca bez kobilice ili du­ljina od pred­nje­g ruba pramčane statve do osi kormila na istoj vodnoj liniji, ako je ta vrijednost veća. Na čamcima s izvedenom kosom kobilicom, vodna linija na kojoj se mjeri ta du­ljina mora biti paralelna s projektiranom vodnom linijom,

24. tehnički pre­gled je pre­gled kojim se utvrđuje sposobnost čamca za plovidbu u pogledu ­nje­gove konstrukcije, plovnih svojstava, porivnih i drugih uređaja i opreme,

25. očevidnik čamaca je javna k­njiga u koju se upisuju čamci,

26. novoizgrađeni čamac je čamac za koji je prijava o grad­nji podnesena nakon stupa­nja na snagu ovog Pravilnika.

Članak 3.

Čamci koji podliježu obvezi upisa u evidenciju (Očevidnik čamaca) mogu ploviti samo ako je ­njihova sposobnost za plovidbu utvrđena po odredbama ovog Pravilnika, ako posjeduju dozvolu za plovidbu i ako čamcem uprav­lja osposob­ljena osoba.

II. UTVRĐIVANJE SPOSOBNOSTI ČAMCA ZA PLOVIDBU

a) TEHNIČKI PREGLED ČAMCA

Članak 4.

(1) Čamac je sposoban za plovidbu u određenim granicama plovidbe i za određenu namjenu ako ­nje­gova konstrukcija, plovna svojstva, porivni i drugi uređaji i oprema odgovaraju odredbama ovog Pravilnika.

(2) Novoizgrađeni čamci za gospodarske namjene, kao i pos­tojeći čamci koji mije­njaju namjenu radi obav­lja­nja gospodarske djelatnosti, sposobni su za plovidbu ako ­njihova konstrukcija, plovna svojstva, porivni i drugi uređaji i oprema odgovaraju od­red­bama Tehničkih pravila o grad­nji čamaca koje donosi Re­gistar, u dije­lu koji se odnosi na čamce za gospodarske svrhe i ako posjeduje odgovarajuću Svjedo­džbu o grad­nji u skladu s odredbama članka 37. ovog Pravilnika.

Članak 5.

(1) Sposobnost čamca za plovidbu određuje se tehničkim pre­gledom koji obav­lja kapetanija odnosno ispostava.

(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, kapetanija može teh­ni­č­ki pre­gled čamca povjeriti Re­gistru na teret vlasnika čamca.

Članak 6.

(1) Čamci podliježu osnovnom, redovnom i izvanrednom teh­ničkom pre­gledu. Osnovni tehnički pre­gled čamca obav­lja se na suhom i na vodi, a redovni i izvanredni u pravilu na vodi, osim ako tijelo koje obav­lja pre­gled čamca utvrdi da je sta­nje čamca takvo da čamac treba pre­gledati na suhom ili ako se radi o čamcu za gospodarske namjene.

(2) Tehnički pre­gled čamca obav­lja se na zahtjev vlasnika, uz naknadu.

Članak 7.

(1) Osnovnom tehničkom pre­gledu podliježu čamci koji se moraju upisati u Očevidnik čamaca.

(2) Osnovni tehnički pre­gled čamca obav­lja se prije upisa čamca u Očevidnik, kao i nakon svake obnove ili rekonstrukcije čamca ili promjene namjene čamca.

Članak 8.

(1) Redovni tehnički pre­gled čamca obav­lja se u propisanim rokovima, ovisno o namjeni i to za:

1. gospodarske i javne namjene – svake dvije godine,

2. osobne potrebe – svakih pet godina za čamce du­lje od pet metara ili snage porivnog uređaja veće­g od 15 kW.

(2) Iznimno od stavka 1. točka 1. čamci namije­njeni prije­vo­zu putnika i skija­nju na vodi podliježu redovnom pre­gledu svake godine.

(3) Redovnim tehničkim pre­gledom utvrđuje se sta­nje trupa, porivnih i drugih uređaja i opreme čamca.

Članak 9.

(1) Izvanrednom tehničkom pre­gledu podliježu svi čamci upisani u Očevidnik, a obavezno se obav­lja kada čamac pretrpi nezgodu (nasuka­nje, sudar, potapa­nje, ošteće­nje, požar i sl.) kao i u slučaju kada postoji opravdana sum­nja da čamac ne ispu­njava propisane uvjete o sposobnosti za plovidbu.

(2) Osoba koja uprav­lja čamcem koji je pretprpio nezgodu kao i druga pravna i fizička osoba koja ima pravni interes, odnosno nadležno tijelo, dužni su u roku od tri dana od trenutka nezgode podnijeti o tome prijavu kapetaniji ili ­njenoj ispostavi.

(3) Nezgoda čamca prijav­ljuje se na propisanom obrascu koji je sastavni dio ovog Pravilnika (Obrazac broj 1).

Članak 10.

Ako se prilikom pre­gleda utvrdi da čamac ima nedostataka koji bitno ne ugrožavaju ­nje­govu sposobnost za plovidbu, može za izdati dozvola za plovidbu pod uvjetom da se u određenom roku utvrđeni nedostaci uklone. U takvom slučaju sačinit će se službena zabi­lješka u Očevidnik čamaca.

Članak 11.

Osnovni tehnički pre­gled čamca obuhvaća provjeru:

1. konstrukcije i kvalitete izrade trupa,

2. plovnih svojstava čamca,

3. ispravnosti rada porivnih i drugih uređaja,

4. kvalitete, količine i rasporeda opreme,

5. konstrukcije i kvalitete opreme za zaštitu od onečišće­nja.

Članak 12.

(1) Provjera konstrukcije trupa i kvalitete izrade trupa čamca obav­lja se provjerom i odobre­njem:

1. tehničke dokumentacije na teme­lju koje se gradi čamac za gospodarske namjene,

2. kvalitete materijala ugrađenog u čamac,

3. rasporeda i dimenzije elemenata konstrukcije trupa,

4. načina spaja­nja konstrukcijskih elemenata trupa,

5. kvalitete izrade.

(2) Provjerava­nje konstrukcije i kvalitete izrade trupa čamca izrađenog od stakloplastike obav­lja se po Tehničkim pravilima Re­gistra.

(3) Svi otvori na oplati čamca moraju po svojoj čvrstoći i konstrukciji biti takvi da osiguravaju nepotopivost čamca u slu­čaju ­nje­govog ošteće­nja.

(4) Na pramcu čamca mora biti izvedeno ojača­nje za te­g­lje­nje.

(5) Čamac izrađen od gume mora imati ispravu o grad­nji čamca izdanu od Re­gistra, odnosno čamac od gume izrađen u stranoj zem­lji mora imati ispravu o grad­nji izdanu od ovlaštene organizacije te zem­lje.

Članak 13.

Nakon obav­ljenog pre­gleda i provjere čamca na način kako je to propisano člancima 11. i 12. ovog Pravilnika, kapetanija je duž­na sačiniti zapisnik o obav­ljenom pre­gledu i utvrđenom sta­nju.

Članak 14.

Osnovnim pre­gledom neće se provjeravati konstrukcija, plov­na svojstva i porivni uređaji čamca koji ima ispravu o grad­nji čam­ca izdanu od Re­gistra, odnosno za čamac izrađen u stranoj ze­m­lji ako ima ispravu ovlaštenog stručnog tijela iz te zem­lje.

Članak 15.

Konstrukcija i kvaliteta izrade trupa čamca izrađene od više raz­ličitih materijala provjerava se primjenom jednog ili više na­čina propisanih u članku 12. ovog Pravilnika, ovisno o materijalima iz kojih je izrađen trup čamca.

Članak 16.

(1) Čamac namije­njen za prijevoz putnika mora imati meha­ni­čki porivni uređaj, osim čamca na stajaćim vodama čija relacija prijevoza ne prelazi 500 metara.

(2) Čamac namije­njen prijevozu putnika na putova­njima koja traju neprekidno duže od 3 sata mora imati higijenski uređaj s nuž­ni­kom, kao i dovo­ljnu količinu pitke vode srazmjerno broju osoba koje čamac može prevoziti.

(3) Čamac na jedra i čamac na vesla koji prevozi putnike može ploviti – jedriti samo na području kapetanije kod koje je upi­san u Očevidnik čamaca na relaciji do 500 metara, ovisno o uvjetima plovidbe određenog područja.

Članak 17.

(1) Ako nema palubu, čamac namije­njen prijevozu putnika, mora imati visinu bokova i to računajući od podnice do razme za čamce:

1. do 6 metara dužine – 70 cm,

2. do 10 metara dužine – 80 cm,

3. preko 10 metara dužine – 90 cm,

(2) Čamac čiji su bokovi niži od određenih u stavku 1. ovog članka mora imati ogradu do određene visine.

(3) Čamac koji ima djelomičnu ili potpunu palubu i namije­njen je za prijevoz putnika mora imati ogradu na palubi visoku 80 cm, s tim da razmak između horizontalnih prečaka ne prelazi 20 cm, osim ako postoji odgovarajuća jaka mreža.

Članak 18.

(1) Na motornom čamcu namije­njenom prijevozu putnika koji ima ugrađen mehanički porivni uređaj, prostor za motor mora biti odvojen zaštitnom pre­gradom ili sandukom, od prostora namije­njenog putnicima. Ako je pre­grada ili sanduk drvene građe, isti mora biti sa strane motora obložen limom, a ispušna cijev motora vatrostalnim materijalom.

(2) Podnice čamca u predjelu prostora za motor iz stavka 1. ovog članka moraju biti od rebrastog lima ili drveta obloženog rebrastim limom.

Članak 19.

(1) Pokreta­nje benzinskog motora koji se nalazi smješten u zatvorenom prostoru ili ispod palube mora biti izvedeno na način da se motor ne može pokrenuti, a da prethodno prostor nije provjetren pomoću zračnog ventilatora u sigurnosnoj izvedbi.

(2) Posude pod tlakom ugrađene u čamac moraju imati potvrdu o nadzoru i ispitiva­nju izdanu od Re­gistra ili ako je posuda izrađena u stranoj zem­lji od ovlaštene organizacije iste zem­lje.

Članak 20.

Novoizgrađeni čamac za gospodarske namjene, koji je oprem­ljen higijenskim uređajem sa nužnikom, mora biti oprem­ljen tankom crnih voda.

Članak 21.

(1) Baždare­nje čamca obav­lja se prije ­nje­govog upisa u Očevidnik radi utvrđiva­nja tonaže čamca.

(2) Ukoliko se baždare­njem čamca utvrdi da je ­nje­gova baž­dar­ska du­ljina veća od 15 m i baždarska širina veća od 3 m ili tonaža veća od 15 t, vlasnik je dužan ishodovati odgovarajuće svjedo­džbe od strane Re­gistra, nakon če­ga će kapetanija obaviti upis istog u Upisnik brodova.

(3) Ukoliko se baždare­njem čamca utvrdi da je ­nje­gova baž­dar­ska du­ljina veća od 12 m i tonaža veća od 15 t, čamcu se ne mo­že odrediti područje plovidbe na unutar­njim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske.

Članak 22.

Ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno, na postupak utvrđiva­nja sposobnosti za uporabu plutajućih tijela, na odgova­r­a­jući način primje­njuju se odredbe članaka 4. do 19. ovoga Pravilnika.

b) PLOVNA SVOJSTVA ČAMCA

Članak 23.

(1) Plovnost čamca utvrđuje se proračunava­njem ­nje­gove istisnine i nosivosti i određiva­njem teretne vodne linije i stabiliteta.

(2) Nosivost čamca je razlika istisnine čamca s punim zalihama (gorivo, mazivo, voda i provijant), s posadom, teretom i/ili put­nicima i praznog oprem­ljenog čamca.

(3) Istisnina praznog oprem­ljenog čamca je težina čamca spremnog za plovidbu, bez težine prenosive opreme kao što su alati, rezervni dijelovi, itd.

(4) Nosivost se može približno odrediti kao umnožak pov­r­šina vodne linije i razlike gazova na teretnoj vodnoj liniji pom­no­žen s 1.007 za slatku odnosno 1.025 za slanu vodu.

(5) Korisna nosivost čamca je dio ukupne nosivosti čamca, a čini je najveći broj putnika ili najveća količina tereta koju čamac prevozi.

(6) Čamcem se ne smije prevoziti veći broj osoba ili veća količina tereta ne­go što dopušta ­nje­gova nosivost.

Članak 24.

(1) Nadvođe čamca (slobodni bok) je okomita uda­ljenost od teretne vodne linije do gor­nje­g ruba palube kod čamca s palubom, odnosno gor­nje­g ruba čvrstog boka (razme) kod čamaca bez palube ili s djelomičnom palubom.

(2) Nadvođe čamaca koji nisu za gospodarske namjene bez obzira na broj osoba, određuje se kako slijedi:

1. kod čamaca s palubom ili efikasno zatvorenim nadgrađem 3 cm za svaki metar du­ljine čamca mjerene preko sve­ga,

2. kod čamaca bez palube ili s djelomičnom palubom 5 cm po metru du­ljine čamca mjerene preko sve­ga,

3. kod otvorenih čamaca kojima je područje plovidbe isk­ljučivo na unutar­njim plovnim putovima 3 cm po metru du­ljine mjereno preko sve­ga.

(3) Nadvođe čamaca namije­njenih za gospodarske namjene odre­đuje se prema Pravilima Hrvatskog re­gistra za grad­nju čamaca.

(4) Čamci namije­njeni za gospodarske namjene moraju imati na bokovima s va­njske strane čamca obi­lježenu oznaku vodne linije dimenzija 150 x 15 mm.

Članak 25.

(1) Prilikom utvrđiva­nja stabiliteta čamca isti se nakrca opremom i posadom tako da se:

1. čamac s palubom ili efikasno zatvorenim nadgrađem optereti uzduž jednog boka težinom 4 osobe normalne težine na 1 m˛ (ali ne više od dozvo­ljenog broja osoba koje čamac smije prevoziti),

2. čamac bez palube ili s djelomičnom palubom optereti uz­duž jednog boka težinom koja odgovara polovini broja osoba koje čamac može prevoziti.

(2) Pri ispitiva­nju stabiliteta u smislu stavka 1. ovog članka čamac se ne smije nagnuti više od 120 s tim da u slučaju iz točke 1. stavak 1. ovog članka linija ruba palube mora ostati iznad razine vode, a u slučaju iz točke 2. najniža točka čvrstog boka mora ostati najma­nje 1 cm iznad razine vode za svaki metar dužine čamca.

(3) Proračun stabiliteta čamaca za prijevoz putnika, tereta te čama­ca za druge gospodarske namjene odobrava Re­gistar u skladu sa zahtjevima Pravila za grad­nju čamaca, odnosno ovlašteno tijelo strane države priznato od Re­gistra.

(4) Proračun stabiliteta čamca obvezan je za svaki novo­izgra­đeni čamac za gospodarsku namjenu, u skladu s odredbama iz članka 37. ovog Pravilnika.

Članak 26.

(1) Najveći dopušteni broj osoba koji se čamcem smije prevoziti utvrđuje kapetanija odnosno Re­gistar, a određuje se na s­lje­deći način:

1. kod čamca s palubom ili efikasno zatvorenim nadgrađem, najveći broj osoba određuje se tako da se raspoloživa površina palube izražena u m˛ za smještaj osoba podijeli sa koeficijentom 0,5,

2. kod čamaca bez palube ta površina se podijeli s koeficijentom 0,4.

(2) Kod određiva­nja najveće­g dopuštenog broja putnika iz stavka 1. ovog članka mora se osigurati da svaki putnik ima sjedeće mjesto dužine sjedišta 50 cm.

(3) Čamcem kraćim od 3 metra mogu se istovremeno prevoziti najviše 2 osobe.

Članak 27.

Ukoliko čamac kod ukrcaja dopuštenog broja osoba uroni preko oznake teretne vodne linije, dopušteni broj osoba sma­njit će se za toliki broj osoba koliko je potrebno da oznaka teretne vodne linije bude iznad površine vode.

Članak 28.

Na čamcu namije­njenom za prijevoz putnika mora uvijek na vid­ljivom mjestu biti ispisan najveći dopušteni broj putnika koji se čamcem smije prevoziti.

Članak 29.

Na zahtjev vlasnika čamca da se promijeni namjena ili područje plovidbe čamca, kapetanija može radi zaštite sigurnosti plovidbe sma­njiti ili povećati broj osoba odnosno putnika ili količinu tereta koju čamac smije prevoziti ili ograničiti odnosno proširiti područje plovidbe čamca.

Članak 30.

Ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno, na postupak utvrđiva­nja plovnih svojstava plutajućih tijela, na odgovarajući način primje­njuju se odredbe članaka 21. do 28.

c) OPREMA ČAMCA

Članak 31.

(1) Čamci namije­njeni za gospodarske i javne namjene, kojima je dozvo­ljena plovidba u granicama unutar­njih voda moraju imati:

1. sidro propisane težine u skladu s Pravilima o grad­nji čamca Re­­gistra, te sidreni konop i tri užeta za vez odgovarajuće du­ljine i prekidne čvrstoće.

2. bitve ili neke druge uređaje za privez,

3. rezervno ručno rudo ako se kormilari pomoću kormilarskog uređaja,

4. sisa­ljku i kablić s ispolcem,

5.  dva vesla odgovarajuće dužine s četiri palca ili raš­lje i jednu čak­lju,

6. propisana svjetla odobrenog tipa,

7. sredstvo za zvučno oglašava­nje,

8. sjekiru i najma­nje jedan prijenosni protupožarni aparat odobrenog tipa,

9. ormarić ili kutiju prve pomoći s odgovarajućim sadržajem,

10. jedan kolut za spašava­nje odobrenog tipa s oznakom čam­ca (sa 25 m užete promjera 6 mm), postav­ljen na pristupač­nom mjestu,

11. prsluke za spašava­nje odobrenog tipa za sve osobe za koje je čamac re­gistriran i dodatno 10% prsluka za djecu,

12. komplet alata za održava­nje mehaničkog porivnog ili drugog uređaja, kao i odgovarajuću količinu rezervnih djelova koji osiguravaju rad uređaja,

13. sigurnosnu narukvicu na gliseru i konveksni retrovizor na gliseru koji obav­lja vuću skijaša,

14. baterijsku lampu,

15. brodsku UKV radijsku postaju odobrenog tipa za pos­to­jeće i nove čamce te rezervnu bateriju za radijsku postaju,

16. odgovarajuću posudu za prikup­lja­nje otpadnih u­lja i krutih tvari, te sredstvo za upija­nje u­lja kod čamaca s ugrađenim mehaničkim porivnim uređajem.

(2) Vesla iz stavka 1. točke 5. ovog članka mogu biti zamije­njena rezervnim brodskim motorom, pomoćnim čamcem ili prema miš­lje­nju kapetanije nepotrebna.

(3) Opremu navedenu u stavku 1. točka 14. ovog članka ne moraju imati čamci za gospodarske namjene du­ljine do 7 metara osim čamaca namije­njenih za prijevoz putnika.

Članak 32.

(1) Čamci namije­njeni za osobne potrebe, kojima je dozvo­ljena plovidba u granicama unutar­njih voda moraju imati:

1. sidro propisane težine u skladu s Pravilima o grad­nji čamca Re­gistra, te sidreni konop i tri užeta za privez odgovarajuće du­lji­ne i prekidne čvrstoće,

2. bitve ili neke druge uređaje za privez,

3. rezervno ručno rudo ako se kormilari pomoću kormilarskog uređaja,

4. sisa­ljku i kablić s ispolcem,

5.  dva vesla odgovarajuće dužine s četiri palca ili rašlje i jednu čak­lju,

6. propisana svjetla odobrenog tipa,

7. sredstvo za zvučno oglašava­nje,

8. sjekiru i najma­nje jedan prijenosni protupožarni aparat odobrenog tipa,

9. ormarić ili kutiju prve pomoći s odgovarajućim sadržajem,

10. dovo­ljan broj prsluka za spašava­nje prema broju osoba koje se nalaze u čamcu za vrijeme plovidbe,

11. komplet alata za održava­nje mehaničkog porivnog ili drugog uređaja, kao i odgovarajuću količinu rezervnih djelova koji osiguravaju rad uređaja,

12. sigurnosnu narukvicu na gliseru i konveksni retrovizor na gliseru koji obav­lja vuču skijaša,

13. baterijsku lampu,

14. odgovarajuću posudu za prikup­lja­nje otpadnih u­lja.

(2) Vesla iz stavka 1. točke 5. ovog članka mogu biti zamije­njena rezervnim brodskim motorom, pomoćnim čamcem ili prema miš­lje­nju kapetanije nepotrebna.

(3) Čamci iz stavka 1. ovog članka du­ljne do 5 metara ne moraju imati opremu iz točke 7., 8., 9., 10. i 14. prethodnog stav­ka.

(4) Čamci iz stavka 1. ovog članka du­ljine 5 – 7 metara ne moraju imati opremu iz točke 7. i 10. stavka 1. ovog članka.

Članak 33.

Vrstu i broj opreme na plutajućim tijelima, ovisno o karakteristikama, plovnim svojstvima i mjestu veza određuje kapetanija.

Članak 34.

Čamac koji ima skladište za prijevoz tereta mora imati pokrov ili nepropusno platno za pokriva­nje skladišta.

Članak 35.

(1) Čamac na vodeni mlazni pogon od obavezne opreme mora imati sigurnosnu narukvicu, a čamci na vodeni mlazni pogon namije­njeni za gospodarske namjene moraju imati mogućnost da­ljinskog zaustav­lja­nja s obale.

(2) Osobe koje se nalaze na čamcima na vodeni mlazni pogon, daskama za jedre­nje i ostalim plovilima tog tipa moraju imati na sebi prsluk za spašava­nje.

Članak 36.

(1)   Kutija odnosno ormarić prve pomoći na čamcu sadržava:

Redni broj                 Naziv                                                Količina

1.                           Aspirin tbl. 20 ¤ 500 mg                       2

2.                           Alkohol 70% a 200 g                           1

3.                           Analgin tbl. 10 ¤ 0,5 mg                        1

4.                           Baralgin a 20 tbl.                                  1

5.                           Dimidril tbl. 30 ¤ 25 mg                        1

6.                           Chloramphenicol 1% ung                      1

7.                           Panadon a 10 tbl.                                 2

8.                           Nelit plv. sacc.                                     3

9.                           Jecoris Olei a 25 g                                1

10.                         Geokorton spray a 5 ml                        1

11.                         Vata a 50 g                                          1

12.                         Komprese ster. a 10                             1

13.                         Gaza ster. a 1 m                                   1

14.                         Gaza ster. a ˝ m                                    1

15.                         Zavoj kaliko 5 ¤ 5                                5

16.                         Zavoj kaliko 10 ¤ 5                              3

17.                         Zavoj PP tip 2                                      2

18.                         Elastični zavoj 8 ¤ 5                              1

19.                         Virplast 5 ¤ 2                                       1

20.                         Hansaplast 10 ¤ 8                                 2

21.                         Hansaplast strips a X                            2

22.                         Trokutasta marama s kopčama             2

23.                       Škare manje                                           1

 

(2) Pojedini medikamenti mogu biti zamije­njeni odgova­raju­ćim medikamentima drugih proizvođača, a različitih naziva.

III. GRADNJA ČAMCA

Članak 37.

(1) Pravna ili fizička osoba koja namjerava započeti grad­nju čamca za osobne potrebe dužna je prije početka grad­nje čamca podnijeti prijavu o grad­nji čamca nadležnoj kapetaniji ili ­njenoj ispostavi radi odobre­nja.

(2) Prijava o grad­nji čamca sadrži sljedeću dokumentaciju:

1. opći plan,

2. građevni plan s presjecima i plan glavnog rebra,

3. smještaj opreme i osoba,

4. opis grad­nje.

(3) Neposredni nadzor nad grad­njom čamca obav­lja kapetanija ili njezina ispostava koja nakon obav­ljenih pre­gleda, po završetku grad­nje, izdaje Svjedo­džbu o grad­nji.

(4) Kapetanija može nadzor nad grad­njom čamca povjeriti Hrvatskom re­gistru brodova.

(5) Troškove nadzora snosi pravna ili fizička osoba koja gradi čamac.

(6) Svjedo­džba o grad­nji čamca izdaje se na posebnom obras­cu koji je prilog ovog Pravilnika i čini ­nje­gov sastavni dio (Obrazac br. 2).

Članak 38.

(1) Pravna ili fizička osoba koja namjerava započeti grad­nju čamca za gospodarske i javne namjene istu mora izgraditi po Pravilima o grad­nji čamaca koju izdaje Re­gistar, u dijelu koji se odnosi na čamce za gospodarske namjene, te pod nadzorom Re­gistra.

(2) Po završetku grad­nje Re­gistar će izdati Svjedo­džbu o grad­nji koja sadrži podatke iz članka 37. stavak 4. ovog Pravilnika i ovjeriti Proračun stabiliteta.

(3) Vlasnik čamca za gospodarske namjene dužan je u slu­ča­ju rekonstrukcije ishodovati Proračun stabiliteta ovjeren od Re­gi­stra.

(4) Vlasnik čamca za osobne potrebe du­ljine veće od 7 m dužan je u slučaju prenamjene radi obav­lja­nja gospodarske djelatnosti ishodovati Proračun stabiliteta ovjeren od strane Re­gistra.

IV. PLOVIDBA ČAMCA

Članak 39.

(1) Čamac može ploviti u granicama unutar­njih voda Republike Hrvatske.

(2) Čamac može ploviti i u granicama teritorijalnog mora i unutraš­njih morskih voda ako prilikom pre­gleda i upisa udovo­ljava odredbama Pravilnika o brodicama. (»Narodne novine« br. 81/94).

(3) Izuzetno od odredbe stavka 1. i 2. ovog članka kapetanija može s obzirom na konstrukciju, plovna svojstva, porivne i druge uređaje i opremu čamca ograničiti plovidbu na određenu uda­ljenost od obale ili na određeno područje.

(4) Čamac koji se ne upisuje u Očevidnik čamaca može ploviti unutar­njim vodama na uda­ljujući se od obale više od 1000 metara.

(5) Kapetanija može na zahtjev stranke izdati neupisanom čamcu privremeno odobre­nje za plovidbu u traja­nju do 30 dana radi obav­lja­nja probnih vož­nji ili doplov­lje­nja u luku upisa.

V. POSADA ČAMCA

Članak 40.

(1) Osoba koja uprav­lja čamcem mora biti zdravstveno sposobna naročito glede vida i sluha, osposob­ljena i ovlaštena kao:

1. mornar motorist, te mora imati najma­nje 18 godina starosti ako uprav­lja motornim čamcem namije­njenim za gospodarske i javne namjene i svjedo­džbu o osposob­ljenosti za službu radiotelefoniste na unutar­njim vodama.

2. vodite­lj čamca, te mora imati najma­nje 18 godina starosti ako:

a) uprav­lja gliserom, čamcem na vodeni mlazni pogon bez obzira na namjenu i snagu porivnog uređaja,

b) rukuje plutajućim tijelom za gospodarske i javne namjene,

c) uprav­lja motornim čamcem za gospodarske i javne na­mje­ne, kojima je plovidba ograničena u smislu članka 37. stav­ka 3. ovog Pravilnika, osim prijevoza putnika, bez obzira na snagu porivnog uređaja.

3. vodite­lj čamca, te mora imati najma­nje 18 godina starosti i zdravstvenu sposobnost glede vida, sluha i raspoznava­nja boja ako uprav­lja čamcem kojim se obav­lja prijevoz osoba na određenom području u smislu članka 37. stavak 3. ovog Pravilnika,

4. vodite­lj čamca, te najma­nje 15 godina starosti ako uprav­lja čamcem za osobne potrebe ili rukuje plutajućim tijelom za osobne potrebe, osim glisera i čamca na vodeni mlazni pogon.

(2) Iznimno od odredbe točke 4. ovog članka osoba starija od 13 godina koja uprav­lja motornim čamcem do 5 metara dužine za osobne potrebe koji ima izvanbrodski motor jačine do 5 kW ne mora biti osposob­ljena za vodite­lja čamca, ali mora biti osposob­ljena za uprav­lja­nje čamcem.

(3) Čamcem na vesla namije­njenom za osobne potrebe može uprav­ljati osoba starija od 12 godina.

Članak 41.

(1) Na motornom čamcu namije­njenom za gospodarske i jav­ne namjene koji može ploviti unutar­njim vodama Republike Hr­vat­ske mora biti ukrcan pored mornara motorista i jedan član posade.

(2) Na čamcu gliseru kojim se obav­lja vuča skijaša na vodi, odnosno koji vuče padobranca pored osobe osposob­ljene za upra­v­lja­nje, mora biti ukrcana još jedna osoba koja nadzire skijaša, od­nos­no padobranca i daje mu naputke.

Članak 42.

(1) Osposob­ljenost za vodite­lja čamca dokazuje se Uvjere­njem o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca.

(2) Osposob­ljenost za uprav­lja­nje čamcem dokazuje se uvje­re­njem o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem.

(3) Obrazac uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca i obrazac uvjere­nja o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem prilozi su ovog Pravilnika i čine ­nje­gov sastavni dio (Obrazac br. 3 i 4).

Članak 43.

Uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca sadrži:

1. ime vodite­lja,

2. prezime vodite­lja,

3. mjesto i datum rođe­nja vodite­lja,

4. datum izdava­nja,

5. klasa i broj uvjere­nja,

6. fotografija 3x2,5 cm,

7. vlastoručni potpis vodite­lja,

8. prebivalište i adresa stanova­nja,

9. držav­ljanstvo,

10. vrijedi za: U (unutar­nje vode), P (teritorijalno more i unutraš­nje morske vode), M (motorni čamac), J (čamac na jedra),

11. ovlašten uprav­ljati čamcem do (du­ljina, širina, istisnina),

12. vrijedi do,

13. naziv tijela koje je izdalo uvjere­nje,

14. potpis ovlaštene osobe i pečat,

15. izdano na teme­lju.

Članak 44.

(1) Vodite­lj čamca ne smije svojim ponaša­njem ugroziti sigurnost plovidbe čamca, posade, tereta i trećih osoba ili onečistiti vodu i okoliš.

(2) Vodite­lj čamca ne smije zanemariti svoje dužnosti i time ugrožavati sigurnost plovidbe čamca, posade, tereta i trećih osoba ili okoliša.

Članak 45.

(1) Ako hrvatski ili strani držav­ljanin zakupi čamac dužine do 5 m i sa mehaničkim porivnim uređajem snage do 5 kW u svrhu športa ili razonode, te ako ­njime sam uprav­lja, mora posjedovati najma­nje uvjere­nje o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem.

(2) Ako hrvatski ili strani držav­ljanin zakupi čamac dužine veće od 5 m i sa mehaničkim porivnim uređajem snage veće od 5 kW u svrhu športa ili razonode, te ako ­njime sam uprav­lja, mora posjedovati najma­nje uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca.

(3) Pravna ili fizička osoba koja daje u zakup čamac, ne smije dati u zakup čamac ukoliko zakupac ne posjeduje uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili uvjere­nje osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem ili odgovarajuću važeću dozvolu izdanu od ovlaštenog tijela strane zem­lje.

VI. UPIS ČAMCA

Članak 46.

(1) U Očevidnik čamaca mora se upisati čamac preko 3 m dužine ili kraći ako ima vlastiti porivni uređaj, a koji je u vlasništvu domaće ili strane pravne ili fizičke osobe sa sjedištem odnosno prebivalištem na području nadležnog tijela koje vodi Očevidnik čamaca.

(2) Tijelo nadležno za vođe­nje Očevidnika čamaca je kapetanija odnosno ispostava.

Članak 47.

U Očevidniku čamaca može biti upisan i čamac koji je u cjelini ili dijelom u vlasništvu stranog držav­ljanina ili osobe bez držav­ljanstva koja nema prebivalište u Republici Hrvatskoj, na ­njihov zahtjev, ako čamac nije upisan u inozemni Očevidnik čamaca i ako pretežno boravi u vodama Republike Hrvatske.

Članak 48.

Očevidnik čamaca je javna k­njiga, a izvod iz Očevidnika čamaca ima dokaznu snagu javne isprave.

Članak 49.

(1) Očevidnik čamaca sastoji se od k­njige čamaca i od imenika vlasnika čamaca upisanih u k­njigu čamaca.

(2) K­njiga čamaca sastoji se od uložaka i zbirke isprava koja je sastavni dio svakog uloška.

(3) K­njiga čamaca može biti vođena u obliku k­njige ili na elektroničkom računalu.

(4) Svaki čamac upisuje se u posebni uložak.

Članak 50.

(1) Uložak ima dva lista u koje se upisuje: oznaka i ime čamca; kapetanija upisa, materijal od koje­g je čamac sagrađen, dužina, širina i visina čamca u metrima, GT, istisnina, nosivost čamca, vrsta i snaga porivnog uređaja u kW, datum upisa, naziv odnosno ime i prezime vlasnika čamca, podaci o obav­ljenom pre­gledu, podaci o promjeni vlasništva čamca ili motora, podaci rješe­nja o obav­lja­nju djelatnosti za čamce za gospodarske potrebe, podaci tereta (zalog, hipoteka) i bi­lješke.

(2) Uložak k­njige čamaca vodi se na obrascu koji je prilog ovog Pravilnika i čini ­nje­gov sastavni dio (Obrazac br. 5).

Članak 51.

Zbirka isprava sadrži isprave na teme­lju kojih je obav­ljen upis čamca u Očevidnik, Svjedo­džbu o grad­nji čamca, Zapisnik o pre­gledima, Svjedo­džbu o baždare­nju i druge isprave u vezi sa čam­cem.

Članak 52.

Imenik vlasnika čamaca sadrži naziv i sjedište odnosno prezime, ime i prebivalište vlasnika i oznaku čamca i vodi se po abecednom redu.

Članak 53.

(1) Čamac se upisuje u Očevidnik koji vodi kapetanija odnosno ispostava na čijem se području nalazi sjedište odnosno prebi­valište vlasnika čamca.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka čamac se može upisati i kod one kapetanije na čijem se području čamac pretežno zadržava i koristi bez obzira na sjedište odnosno prebivalište vlasnika čamca.

Članak 54.

(1) Zahtjev za upis čamca u Očevidnik čamaca, za upis pro­mjena ili za brisa­nje čamca iz Očevidnika podnosi vlasnik čamca nadležnoj kapetaniji odnosno ispostavi.

(2) Zahtjev za upis nastalih promjena i brisa­nje podnosi se u roku od 15 dana od dana nastanka promjene.

Članak 55.

Zahtjevu za prvi upis čamca u Očevidnik čamaca mora se priložiti:

1. isprava kojom se dokazuje vlasništvo čamca (kupoprodajni ugovor, račun, carinska deklaracija, izjava o samograd­nji i sl.),

2. isprava kojom se dokazuje sposobnost čamca za plovidbu (zapisnik o obav­ljenom pre­gledu, svjedo­džba o grad­nji čamca i dr.),

3. isprava kojom se dokazuje tonaža odnosno istisnina i nosivost čamca kada se radi o upisu čamca za obav­lja­nje gospodarske djelatnosti,

4. rješe­nje o obav­lja­nju djelatnosti kada se radi o čamcu za gospodarske potrebe,

5. preslik Police osigura­nja obvezne odgovornosti za nematerijalne štete vlasnika čamca ukoliko snaga porivnog uređaja čamca prelazi 15 kW,

6. preslik Police o obveznom osigura­nju putnika za čamce re­gistrirane za prijevoz putnika,

7. potvrda o brisa­nju iz stranog Očevidnika čamaca (za postojeće čamce nabav­ljene u inozemstvu).

Članak 56.

Kapetanija može odobriti upis čamaca i porivnih uređaja u Očevidnik čamaca iznimno od članka 55. točke 1. ako se teme­ljem pozitivnih propisa i naputaka ispune uvjeti za upis.

Članak 57.

Zahtjev za upis promjene podataka u Očevidniku čamaca podnosi se u nekom od sljedećih slučajeva:

1. promjenom podataka o vlasniku ili vlasničkim udjelima,

2. promjenom tehničkih svojstava čamca,

3. promjenom namjene čamca,

4. promjenom konstrukcijskih podataka,

5. istekom roka va­ljanosti dozvole za plovidbu čamca,

6. promjenom drugih podataka koji se vode u očevidniku čamaca.

Članak 58.

(1) Ukoliko vlasnik čamca upisanog u Očevidnik čamaca promijeni sjedište odnosno prebivalište ili promijeni područje na ko­jem se čamac pretežno zadržava i koristi i time promijeni kapetaniju nadležnu za upis čamaca, dužan je takvu promjenu prijaviti kapetaniji na čijem području ima novo sjedište odnosno prebi­v­a­lište ili na čijem području se čamac pretežno zadržava i to u roku od 30 dana od dana nastanka promjene.

(2) Kapetanija odnosno ispostava kojoj je vlasnik čamca prijavio promjene iz stavka 1. ovog članka upisat će čamac i izdati novu dozvolu za plovidbu čamca.

(3) Kapetanija odnosno ispostava koja je upisala čamac u smislu stavka 2. ovog članka obavijestit će o obav­ljenom upisu ka­petaniju kod koje je čamac bio upisan, radi brisa­nja iz Očevidnika.

(4) Kapetanija odnosno ispostava kod koje je čamac brisan iz Očevidnika, dužna je kapetaniji odnosno ispostavi kod koje je čamac upisan dostaviti zbirku isprava.

Članak 59.

(1) Isprave kojima se dokazuju či­njenice iz članka 55. ovog Pravilnika prilažu se zahtjevu u originalu, ovjerenom prijepisu ili ovjerenoj fotokopiji. Ovjeru isprava može obav­ljati i kapetanija odnosno ispostava.

(2) Ako je isprava napisana na stranom jeziku, zahtjevu se mora priložiti ovjereni prijevod isprave.

Članak 60.

(1) Upis odnosno brisa­nje iz Očevidnika čamaca obav­lja se na teme­lju rješe­nja kapetanije odnosno ispostave koja vodi Očevi­d­nik čamaca.

(2) Brisa­nje čamca iz Očevidnika po službenoj dužnosti obavit će se ispu­nje­njem uvjeta propisanih u članku 131. Zakona o plovidbi unutar­njim vodama.

Članak 61.

(1) Čamcu se nakon obav­ljenog upisa izdaje Dozvola za plovidbu, a plutajućem tijelu Rješe­nje o upisu.

(2) Obrazac Dozvole za plovidbu čamca prilog je ovog Pravilnika i čini ­nje­gov sastavni dio (Obrazac br. 6)

Članak 62.

Dozvola za plovidbu čamca sadrži:

1. naziv tijela koje izdaje dozvolu,

2. klasu, uru­džbeni broj, datum i mjesto izdava­nja dozvole,

3. oznaku i ime, ako čamac ima ime, luku upisa, mjesto i godinu grad­nje,

4. karakteristike čamca, materijal grad­nje, dimenzije, GT, odnosno istisninu i nosivost i visinu teretne vodene linije,

5. karakteristike porivnog uređaja, marku, ugrađeni-vanbrod­ski, tip, snagu, serijski broj glavnog i rezervnog porivnog uređaja,

6. ime, prezime, JMBG i adresu odnosno naziv i sjedište vlasnika,

7. namjenu,

8. opremu,

9. broj članova posade i ­njihove kvalifikacije,

10. dozvo­ljen broj osoba ili tereta koje čamac smije prevoziti,

11. područje plovidbe,

12. datum i ovjeru obav­ljenog pre­gleda s rokom traja­nja,

13. radio oprema,

14. potpis vlasnika.

Članak 63.

(1) Dozvola za plovidbu čamca mora se uvijek nalaziti na čamcu koji plovi, a osoba koja uprav­lja čamcem mora imati odgovarajuće ovlašte­nje.

(2) Ako se na čamcu koji nije obavezan imati radijsku postaju nalazi brodska radijska postaja, osoba koja rukuje radijskom postajom mora imati odgovarajuće ovlašte­nje.

VII. ODREĐIVANJE OZNAKE I IMENA ČAMCA

Članak 64.

(1) Čamac upisan u Očevidnik čamaca mora imati oznaku, a može imati i ime.

(2) Ime čamca određuje vlasnik čamca, uz odobre­nje kapetanije.

(3) Zabra­njena je plovidba čamca upisanog u Očevidnik čamaca ako nema oznake.

Članak 65.

(1) Oznaku čamca čine dva slova koja se uzimaju iz imena luke u kojoj je sjedište kapetanije odnosno ispostave kod koje­ je čamac upisan i broj koji označava redni broj pod kojim je čamac upisan u Očevidnik čamaca.

(2) Na čamcima za gospodarske i javne namjene oznaka čamca se ispisuje tako da se prvo ispiše redni broj iz Očevidnika čamaca, a nakon toga slova iz imena luke u kojoj je sjedište kapetanije odnosno ispostave.

(3) Na čamcima za ostale svrhe oznaka čamca se ispisuje tako da se prvo ispišu slova iz imena luke u kojoj je sjedište kapetanije, a nakon toga redni broj iz Očevidnika čamaca.

(4) Slova za oznake čamaca su:

Sjedište kapetanije         Oznaka

    Osijek                           OK

    Slavonski Brod               SB

    Sisak                              SK

    Vukovar                        VK

Članak 66.

(1) Oznaka čamca mora biti ispisana na obje strane slobodnog boka pramčanog dijela čamca ili na obje strane nadgrađa čamca.

(2) Ako čamac ima ime ono može biti ispisano na krmi ili na oba krmena boka čamca.

(3) Oznaka športskog čamca-jedrilice mora biti ispisana na unutraš­njoj strani valobrana i to u pravilu kod glavnog rebra, a ako nema valobrana – na najvid­ljivijem mjestu unutar­nje strane oplate čamca.

Članak 67.

(1) Oznaka i ime čamca moraju biti uredno ispisani neizbrisivom bojom vidno različitom od boje kojom je obojen čamac.

(2) Veličina slova i brojeva iz oznake čamca moraju biti u razmjeru s veličinom čamca i ispisani tako da se mogu pročitati s veće uda­ljenosti. Veličina slova i brojeva mora iznositi najma­nje 10 cm, odnosno 20 cm za glisere i čamce na vodeni mlazni pogon.

Članak 68.

Čamac za javne svrhe može na oba boka ili nadgrađa imati ispisan naziv tijela koje je vlasnik čamca odnosno skraćeni ili uobičajeni naziv tog tijela (kapetanija, carina, policija i sl.).

Članak 69.

(1) Čamac za javne svrhe mora na krmenom kop­lju ili drugom pogodnom mjestu u tijeku dana (od izlaska do zalaska sunca) istaknuti zastavu Republike Hrvatske.

(2) I ostali čamci mogu, isticati zastavu, a obvezni su je isticati za vrijeme plovidbe na međunarodnim i međudržavnim gra­nič­nim unutar­njim vodama.

(3) Zastava Republike Hrvatske na čamcima ima izgled i oblik zastave Republike Hrvatske, uz uvjet da je ­njezina širina prema dužini u odnosu 1:1.5.

(4) Veličina zastave na čamcima za javne svrhe je 0,50¤0,75 metara.

(5) Veličinu zastave na ostalim čamcima treba prilagoditi veličini čamca.

(6) Zastava mora biti u urednom sta­nju.

Članak 70.

(1) Čamci tijela nadležnih za sigurnost unutar­nje plovidbe moraju imati znak za raspoznava­nje na obje strane pramca ili na nadgrad­nji.

(2) Znak za raspoznava­nje iz stavka 1. ovog članka ima oblik romba, bijele je boje i ima plave rubove. U sredini romba nalazi se oznaka čamca ispisana crnom bojom. Vodoravna dijagonala romba iznosi 0,80 metara, a okomita dijagonala – 0,65 metara. Širina rubova romba iznosi 0,10 metara, a visina broja u rombu – 0,20 metara. Dimenzije znaka mogu se, ovisno o veličini čamca, razmjerno povećati ili sma­njiti.

(3) Čamci iz stavka 1. ovog članka tijekom dana viju i jedan plamenac bijele boje, oblika istokračnog trokuta, čije su strane duge 1 metar, a osnovica 0,50 metara. S obiju strana u sredini plamenca nalazi se znak za raspoznava­nje propisan u stavku 2. ovog članka.

(4) Grafičko rješe­nje znaka za raspoznava­nje i plamenca određeni su Pravilnikom o istica­nju i vija­nju zastave trgovačke mornarice Republike Hrvatske i istica­nju znakova na brodovima trgovačke mornarice Republike Hrvatske na unutar­njim plovnim putevima (»Narodne novine« br. 56/2000).

VIII. IZOBRAZBA U CILJU STJECANJA UVJERENJA O OSPOSOBLJENOSTI ZA VODITELJA ČAMCA

Članak 71.

(1) Izobrazbu u ci­lju stjeca­nja uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca obav­ljaju domaće pravne ili fizičke osobe koje su ovlaštene od strane Ministarstva.

(2) Fizička ili pravna osoba iz stavka 1. ovog članka plaća godiš­nju naknadu unaprijed računajući mjesec u kojem je izdano Ovlašte­nje.

(3) Visinu naknade propisat će ministar.

(4) Izobrazba iz stavka 1. ovog članka sadrži najma­nje prak­tič­nu izobrazbu iz vesla­nja, odveziva­nja i priveziva­nja čamca, upo­rabe prsluka za spašava­nje u traja­nju od najma­nje 4 sata.

(5) Pravna ili fizička osoba iz stavka 1. ovog članka dužna je svakom polazniku osigurati pohađa­nje obaveznog ispitnog programa iz stavka 4. ovog članka, te utvrditi da isti ispu­njava zdravstvene uvjete posebno glede vida i sluha.

Članak 72.

(1) Nakon završene izobrazbe pravna ili fizička osoba iz članka 69. stavak 1. ovog Pravilnika izdat će polazniku Potvrdu o pohađa­nju izobrazbe za stjeca­nje Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca.

(2) Potvrda iz stavka 1. ovog članka prilog je ovog Pravilnika i čini ­nje­gov sastavni dio (Obrazac br. 7).

Članak 73.

Ministarstvo donosi Odobre­nje za obav­lja­nje izobrazbe ukoliko pravna ili fizička osoba iz članka 69. stavak 1. ovog Pravilnika ima:

1. predavača sa odgovarajućim zva­njem,

2. odgovarajući prostor,

3. odgovarajući čamac minimalno oprem­ljen s propisanom opremom,

4. ostalu opremu za obav­lja­nje izobrazbe.

IX. NAČIN STJECANJA UVJERENJA O OSPOSOBLJAVANJU ZA VODITELJA ČAMCA

Članak 74.

(1) U Upravi i kapetanijama osnivaju se komisije za polaga­nje ispita za vodite­lja čamca.

(2) Komisiju za polaga­nje ispita za vodite­lja čamca (u nastav­ku teksta »ispitna komisija«) imenuje ministar na prijedlog po­moć­nika ministra.

(3) Ispitna komisija imenuje se na godinu dana.

(4) Ispitna komisija sastoji se od predsjednika i tri člana, koji su i ispitivači iz pojedinih predmeta i tajnika.

(5) Predsjednik i član ispitne komisije mora imati najma­nje zva­nje poručnika ili strojara unutar­nje plovidbe, odnosno kao državni službenik mora imati najma­nje VSS i tri godine radnog iskustva na poslovima sigurnosti unutar­nje plovidbe.

(6) Ako kandidat polaže i dio ispita po programu koji se odnosi na pomorstvo, najma­nje jedan član ispitne komisije mora imati najma­nje zva­nje pomorskog časnika u službi palube ili u službi stroja ili u službi veze, odnosno kao državni službenik mora imati najma­nje VSS i tri godine radnog iskustva na poslovima sigurnosti pomorske plovidbe.

(7) Osoba koja sudjeluje u izobrazbi pojedinog pristupnika ne može biti član ispitne komisije za tog polaznika.

(8) Rokove za polaga­nje ispita za vodite­lja čamca određuje ispitna komisija i mora ih javno oglasiti na uobičajeni način.

(9) Kandidat koji želi polagati ispit za vodite­lja čamca dužan je nadležnoj kapetaniji podnijeti pismeni zahtjev, potvrdu o završenoj izobrazbi i zdravstvenoj sposobnosti. Za područje nadležnosti kapetanije Sisak zahtjev se može podnijeti i u sjedištu Uprave.

(10) Ispit iz pruža­nja prve pomoći nisu dužni polagati kandidati koji su položili ispit iz pruža­nja prve pomoći kod nekog drugog tijela i o tome ispitnoj komisiji predoče pismeni dokaz.

(11) Usmeni dio ispita kandidati polažu pojedinačno. Predmeti se polažu onim redoslijedom kojim su navedeni u ispitnom programu.

(12) Praktični dio ispita održava se na čamcu, a obvezno obuhvaća i plovidbu čamcem.

(13) Kandidat koji neopravdano odustane od započetog polaga­nja ispita ili popravnog dijela ispita, smatra se da nije položio ispit.

(14) Kandidat koji ne pokaže dovo­ljno zna­nja iz dva predmeta smatra se da nije položio ispit.

(15) Kandidat koji nije pokazao dovo­ljno zna­nja iz jednog predmeta može polagati popravni ispit iz tog predmeta u prvom idućem roku, ali ne kraćem od 7 dana.

(16) Po završetku ispita, ispitna komisija ocje­njuje kandidata većinom glasova. Na teme­lju postignutih ocjena ispitna komisija utvrđuje za svakog kandidata da li je ispit položio ili ga nije položio.

(17) Predsjednik ispitne komisije u prisustvu svih članova ispitne komisije priopćuje kandidatima uspjeh na ispitu.

(18) Kandidatu koji je položio ispit Uprava odnosno kapetanija izdaje Uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca.

Članak 75.

(1) Administrativne poslove u svezi s organizacijom i održa­va­njem ispita obav­lja Uprava odnosno kapetanija kod koje je osno­vana ispitna komisija za što im pripada naknada za obrasce i naknada za unaprjeđe­nje službe.

(2) O tijeku polaga­nja ispita vodi se zapisnik za svakog kan­di­data posebno u koji se unose svi podaci od znače­nja za tijek ispita, kao i ocjena da li je kandidat ispit položio ili ga nije polo­žio.

(3) Zapisnik vodi tajnik ispitne komisije. Zapisnik potpisuje predsjednik i tajnik ispitne komisije.

Članak 76.

Ispite za uprav­lja­nje čamcem, koji se sastoji od provjere zna­nja o poznava­nju pravila o plovidbi na unutar­njim vodama i pravila o izbje­gava­nju sudara na moru, a prema ispitnom programu koji je propisan člankom 78. ovog Pravilnika, provodi ispitna komisija iz članka 74. stavka 1. ovog Pravilnika. Provjeru zna­nja obav­lja jedan član ispitne komisije koje­ga određuje predsjednik ispitne komisije. Administrativne poslove u svezi ispita za uprav­lja­nje čamcem obav­lja tajnik ispitne komisije.

Članak 77.

Kandidat koji u pismenom zahtjevu za polaga­nje ispita za vo­dite­lja čamca navede da namjerava ploviti samo unutar­njim vodama, nije dužan polagati dio programa koji se odnosi na pomorstvo.

Članak 78.

Program ispita za vodite­lja čamca:

1. PLOVIDBENI PROPISI I OSNOVE PLOVIDBE: pozna­va­­nje propisa o plovidbi u lukama, tjesnacima, unutraš­njim morskim vodama i teritorijalnom moru; propisi o ispravama čamca; nadležnosti kapetanija u odnosu na čamac i posadu čamca; svjetla; dnevni znakovi; zvučni signali za manevar pri sma­njenoj vid­ljivosti za sve vrste brodova i čamaca; međusobno izbje­gava­nje brodova i čamaca uz praktičan prikaz s modelima; signali opasnosti; plovidba u lukama, prevodnicama i pojedinim dijelovima teritorijalnog mora, unutraš­njim morskim vodama i unutar­njim vodama na kojima je plovidba otežana; poznava­nje pomorskih i plovidbenih karata na unutar­njim vodama i ­njihovo čita­nje; određiva­nje kursa; mjere­nje uda­ljenosti i vađe­nje koordinata; priručnici za plovidbu; svjetla i oznake na plovnom putu; kompas i ­nje­gova upotreba; izvješće o vremenu; vjetrovi i ­njihova svojstva; morski i riječni utjecaj na plovidbu; plovidba u magli, nevremenu, po niskom i visokom vodostaju i drugim otežanim prigodama (usmeno i praktično),

2. MOTORISTIKA I ZAŠTITNE MJERE: podjela motora; osnovni pojmovi o radu motora; priprema motora za pogon; pok­reta­nje i zaustav­lja­nje motora; način pokreta­nja motora; podma­ziva­nje i hlađe­nje motora; kontrola rada motora; instrumenti za kontrolu; dijagnosticira­nje kvarova na motoru i ­njihovo otkla­nja­nje; akumulatori; gorivo i mjere predostrožnosti kod krca­nja goriva; sredstva za gaše­nje požara; zaštita voda od onečišće­nja (usmeno i praktično),

3. PLOVIDBENE VJEŠTINE I PRUŽANJE PRVE PO­MOĆI; vrste čamaca po tipu, materijalu, namjeni i načinu izgra­d­nje; dimenzije čamaca; gaz i nadvođe; održava­nje i oprema čamaca; konopi, uzlovi i jedra; stabilnost čamca s obzirom na raz­mje­štaj težina; postupak u slučaju nezgode – sudara, nasuka­nja, prodora vode, požara i pada osobe u vodu; propisi o prijavi nezgode; praktično uprav­lja­nje čamcem u plovidbi; pristaja­nju, sidre­nju i veziva­nju; pruža­nje prve pomoći kod raznih vrsta povreda; mehanički, toplotni i električni izvori povreda na čamcu; umjetno disa­nje; sredstva i način pruža­nja prve pomoći (usmeno i prak­tično),

4. RADIOTELEFONSKA SLUŽBA: isprave brodske radijske telefonske postaje; slžba bdije­nja; rad u luci; nadzor i inspekcija; smještaj radijske postaje; dijelovi radijske postaje; mjere protiv smet­nji; identifikacija i pozivni znakovi; opći postupak za uspostav­lja­nje veze; signal za pogibe­lj; poziv i poruka o pogibe­lji; signali i poruke o hitnosti i signali i poruke o sigurnosti; red prvenstva u radio-prometu; radio tele­gram; upotreba međunarodne tablice za srica­nje slova i brojeva; provjera radijske postaje prije pušta­nja u rad; praktično rukova­nje radiotelefonskom postajom (usmeno i praktično).

IX. NADZOR

Članak 79.

(1) Nadzor nad provođe­njem odredaba ovog Pravilnika obav­ljaju inspektori sigurnosti plovidbe Uprave i kapetanija.

(2) Poslove inspekcijskog nadzora iz stavka 1. ovog članka mogu obav­ljati i stručni djelatnici Uprave i kapetanija u okviru posebnog Ovlašte­nja koje izdaje ministar.

(3) Ako inspektor odnosno drugi ovlašteni službenik u obav­lja­nju nadzora utvrdi da čamac ima nedostataka koji ugrožavaju sigurnost plovidbe, zabranit će da­lj­nju plovidbu čamcu, oduzeti plovidbenu dozvolu i o tome izvijestiti kapetaniju odnosno ispostavu koja je izdala dozvolu za plovidbu čamca.

(4) Ako inspektor odnosno drugi ovlašteni službenik u obav­lja­­nju nadzora utvrdi da čamac ima nedostataka koji bitno ne ugrožavaju sigurnost plovidbe, naredit će vlasniku čamca da ih ukloni u određenom roku, ali ne du­ljem od 30 dana.

(5) Ukoliko se u roku iz stavka 4. ovog članka ne otklone ne­dostaci, inspektor sigurnosti plovidbe, odnosno ovlašteni djelatnik Uprave i/ili kapetanije donijet će rješe­nje o zabrani isplov­lje­nja čamca, te vlasniku čamca oduzeti dozvolu za plovidbu čamca i o to­me izvijestiti kapetaniju koja je izdala dozvolu za plovidbu čamca.

(6) Uprava odnosno kapetanija oduzet će Ovlašte­nje mornar motorista, Uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili Uvje­re­nje o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem, ako utvrdi da je vo­dite­lj čamca odnosno osoba koja uprav­lja čamcem svojim po­naša­njem teško ugrozio sigurnost plovidbe čamca, ­ljudske živote posade, trećih osoba i tereta ili onečistio vodu.

(7) Zaštitna mjera oduzima­nja Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca i Uvjere­nja o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem može se izreći u traja­nju od tri mjeseca do jedne godine.

X. KAZNENE ODREDBE

Članak 80.

(1) Novčanom kaznom od 3.000,00 do 15.000,00 kn kaznit će se pravna osoba koja obav­lja izobrazbu radi stjeca­nja uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca, ako:

1. izobrazba ne sadrži obavezni ispitni program sukladno ovom Pravilniku (članak 78.),

2. ne osigura svakom polazniku pohađa­nje obaveznog ispitnog programa, te ne utvrdi da isti ispu­njava zdravstvene uvjete posebno glede vida i sluha (članak 71. stavak 5.),

3. nakon završene izobrazbe ne izda polazniku Potvrdu o pohađa­nju izobrazbe za stjeca­nje Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca (članak 72.),

4. obav­lja izobrazbu bez odobre­nja Ministarstva (članak 73.).

(2) Novčanom kaznom od 500,00 do 3.000,00 kn za prekršaj iz stavka 1. ovog članka kaznit će se fizička osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi.

Članak 81.

(1) Novčanom kaznom od 2.000,00 do 5.000,00 kn kaznit će se za prekršaj pravna osoba vlasnik čamca, ako:

1. čamac ne podvrgne osnovnom, redovnom i izvanrednom pre­gledu kada je to propisano (članak 6. stavak 1.),

2. čamcem bez mehaničkog porivnog uređaja obav­lja prije­voz putnika na relacijama du­ljim od 500 metara (članak 16. stavak 1. i 3.),

3. dopusti plovidbu čamca za gospodarske namjene kojem nije obi­lježena teretna vodna linija (članak 24. stavak 4.),

4. dopusti plovidbu čamca namije­njenog za gospodarske i javne namjene bez propisane opreme (članak 31.),

5. ne podnese prijavu o grad­nji čamca s tehničkom dokumentacijom kapetaniji na odobre­nje (članak 37. st. 1.),

6. ne osigura nadzor nad grad­njom čamca (članak 37. stavak 3.),

7. čamcem za gospodarske i javne potrebe uprav­lja osoba koja nije osposob­ljena za uprav­lja­nje (članak 40. stavak 1. točka 1., 2. i 3.),

8. čamcem namije­njenim za gospodarske i javne namjene plovi u unutar­njim vodama Republike Hrvatske bez dodatnog člana posade ili ako gliser kojim se obav­lja vuča skijaša odnosno padobranca, nema osobu koja nadzire skijaša odnosno padobranca (članak 41. stavak 1. i 2.),

9. daje u zakup čamac hrvatskom ili stranom držav­ljaninu protivno odredbama ovog Pravilnika (članak 45. stavak 2.),

10. dozvoli plovidbu čamca ili zadržava­nje na vodi čamca koji nije upisan u Očevidnik čamaca (članak 46. st. 1.),

11. ne podnese kapetaniji zahtjev za upis, brisa­nje ili upis nastalih promjena u roku 15 dana (članak 54.),

12. u roku od 30 dana od dana nastale promjene ne prijavi promjenu sjedišta odnosno prebivališta ili područje na kojem se čamac pretežno zadržava ili koristi (članak 58. stavak 1.),

13. čamcem plovi, a nema oznaku ili nema propisano ispisanu oznaku, ili oznaka i ime nisu ispisani na propisanom mjestu (članka 64., članak 66. i članak 67.).

(2) Novčanom kaznom od 350,00 do 750,00 kn za prekršaje iz stavka 1. ovog članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi, ako je čamac u vlasništvu pravne osobe.

Članak 82.

Novčanom kaznom od 350,00 do 750,00 kn kaznit će se za prekršaj osoba koja uprav­lja čamcem ako:

1. uprav­lja čamcem kojem je istekao rok za redovni pre­gled (članak 8.),

2. ne prijavi nezgodu čamca (članak 9. stavak 2.),

3. uprav­lja čamcem za prijevoz putnika koji ne ispu­njava uvjete iz članka 16. stavak 2. ovog Pravilnika,

4. uprav­lja motornim čamcem namije­njenim za prijevoz putnika koji ne ispu­njava uvjete iz članka 18. ovog Pravilnika,

5. uprav­lja motornim čamcem koji ne udovo­ljava uvjetima iz članka 19. ovog Pravilnika,

6. uprav­lja čamcem kojim prevozi veći broj osoba ili veću količinu tereta ne­go što dopušta ­nje­gova nosivost (članak 23. stavak 6.),

7. uprav­lja čamcem namije­njenim za prijevoz putnika bez oznake najveće­g dozvo­ljenog broja putnika koje smije prevoziti (članak 28.),

8. čamcem za osobne potrebe plovi bez propisane opreme (članak 32.),

9. na plutajućem tijelu nema propisanu opremu (članak 33.),

10. uprav­lja čamcem, a nema kutiju odnosno ormarić prve pomoći, te ako ista nema propisani sadržaj lijekova i sanitetskog materijala (članak 36.),

11. uprav­lja čamcem izvan odobrenog područja plovidbe (članak 39. stavak 1., 2. i 3.),

12. uprav­lja čamcem ili rukuje plutujućim tijelom, a nije propisano osposob­ljena (članak 40. stavak 1. točka 4. i stavak 2.),

13. svojim ponaša­njem u plovidbi ugrozi sigurnost plovidbe čamca, posade, tereta i trećih osoba ili onečisti vodu i okoliš (članak 44. stavak 1.),

14. zanemari svoje dužnosti i time ugrožava sigurnost plovid­be čamca, posade, tereta i trećih osoba ili okoliša (članak 44. stavak 2.)

Članak 83.

Novčanom kaznom od 200,00 do 400,00 kn kaznit će se za prekršaj osoba koja uprav­lja čamcem, ako:

1. čamac za prijevoz tereta u plovidbi nema pokrov i nepropusno platno za pokriva­nje skladišta (članak 34.),

2. plovi čamcem na vodeni mlazni pogon, daskama za jedre­nje i ostalim plovilima tog tipa, a da nema prsluk za spašava­nje (članak 35.),

3. plovi čamcem koji se ne upisuje u Očevidnik čamaca na uda­ljenosti većoj od 1000 metara od obale (članak 39. stavak 4.),

4. uprav­lja zakup­ljenim čamcem, a nije osposob­ljena za uprav­lja­nje čamcem u smislu članka 45. stavak 1. ovog Pravilnika,

5. u plovidbi nema plovidbenu dozvolu za čamac i uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili uvjere­nje za uprav­lja­nje čamcem (članak 63.),

6. uprav­lja čamcem za javne namjene, ili uprav­lja čamcem na međunarodnim i međudržavnim graničnim unutar­njim vodama, a ne vije zastavu Republike Hrvatske (članak 69. stavak 1. i 2.),

7. ističe zastavu koja nije propisanog oblika i izgleda i nije u urednom sta­nju (članak 69. stavak 3., 4., 5. i 6.).

Članak 84.

(1) Uz kaznu za prekršaj iz članka 82. točka 13. izreći će se i zaštitna mjera oduzima­nja Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili Uvjere­nja o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem.

(2) Uz kaznu za uči­njen prekršaj iz članka 82. točka 14. može se izreći zaštitna mjera oduzima­nja Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili Uvjere­nja o ospob­ljenosti za uprav­lja­nje čam­cem.

(3) Zaštitna mjera oduzima­nja Uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili Uvjere­nja o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čam­cem može se izreći u traja­nju od 3 mjeseca do jedne godine.

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 85.

(1) Osposob­ljenost za vodite­lja čamca priznaje se osobama:

1. koje su do stupa­nja na snagu ovog Pravilnika položile ispit za vodite­lja čamca ili brodice i posjeduju Uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca ili brodice,

2. koje imaju stečeno pomorsko ili brodarsko zva­nje u hrvat­skoj trgovačkoj mornarici,

3. koje su kao dočasnici ili časnici završili odgovarajuću školu u učilištu Hrvatske ratne mornarice.

(2) Na zahtjev osoba iz stavka 1. ovog članka Uprava ili kapetanija će izdati uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca, uz predoče­nje dokaza o ispu­njava­nju pred­njih uvjeta.

Članak 86.

(1) Čamcima kojima je područje plovidbe i u granicama teritorijalnog mora i unutraš­njih morskih voda, izdat će se Dozvola za plovidbu čamca u kojoj će se na stranici »NAPOMENA« upisati oprema i područje plovidbe čamca prema odredbama Pravilnika o brodicama (»Narodne novine« br. 81/94).

(2) Osobi koja je položila i dio ispita koji se odnosi na pomorstvo, prema članku 78. ovog Pravilnika izdaje se uvjere­nje s nazivom »Uvjere­nje o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca« ili »Uvjere­nje o osposob­ljenosti za uprav­lja­nje čamcem« u koje će se upisati pod broj 10. da je va­ljana i za teritorijalno more i unutar­nje morske vode.

Članak 87.

Čamci koji su do stupa­nja na snagu ovog Pravilnika bili upi­sa­ni u Očevidnik čamaca mogu se preupisivati po ­nje­govim od­re­d­bama prilikom prvog redovnog ili izvanrednog pre­gleda čamaca, promjeni vlasnika čamca ili drugih promjena koje se upisuju.

Članak 88.

Očevidnici čamaca vođeni do stupa­nja na snagu ovog Pravil­nika ostaju javne k­njige i trajno se čuvaju.

Članak 89.

(1) Kapetanije mogu na odgovarajući način voditi upise k­nji­ga Očevidnika čamaca na postojećim obrascima najkasnije do isteka roka od tri godine od dana stupa­nja na snagu ovog Pravilnika.

(2) Nakon proteka roka iz stavka 1. ovog članka kapetanije su dužne upise voditi na elektroničkom računalu.

Članak 90.

Način vođe­nja upisa k­njiga Očevidnika čamaca na elektronič­kom računalu uredit će se posebnim aktom.

Članak 91.

Danom stupa­nja na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti Pravilnik o čamcima (»Narodne novine«, br. 39/91 i 76/92), Uputstvo o osniva­nju ispitnih komisija i načinu polaga­nja ispita za vodite­lja čamca (»Narodne novine«, br. 38/73) te Program ispita za vodite­lja čamca (»Narodne novine«, br. 38/73) u dijelu koji se odnosi na unutar­nju plovidbu.

Članak 92.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/00-02/29
Urbroj: 530-01-00-1
Zagreb, 26. srpnja 2000.

Ministar
pomorstva, prometa i veza
mr. sc. Alojz Tušek, v. r.








Obrazac br. 7

 

Matični broj ------------/200-.

 

Broj i nadnevak Uvjere­nja ------------    --------- 200-.

 

Na teme­lju članka 72. Zakona o plovidbi unutar­njim vodama (»Narodne novine« br. 19/98) i članka 72. Pravilnika o čamcima

-----------------------------------------------------–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--------

(Naziv pravne ili fizičke osobe)

 

izdaje

 

POTVRDU

o pohađanju izobrazbe za stjeca­nje uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca

 

Kandidat --------–––––––––––––––––––––––––----------------     ---------––––––––––––––––––––––––––––––––-------

                             (ime, ime oca i prezime)                                                                                  (JMBG)

 

rođen(a) ------------––––––––––––––––---- u -------––––––––––––––––---------    -------––––––––––––––––---------

                        (dan, mjesec i god.)                                      (mjesto)                                               (općina)

 

pohađao(la) je izobrazbu za stjeca­nje uvjere­nja o osposob­ljenosti za vodite­lja čamca u periodu od ------------ do ------------ 200-. godine prema programu iz Pravilnika o čamcima

 

                                                                                   M.P.                            Ovlaštena osoba

 

                                                                                                                ––––––––––––––––-------------