681
Na
temelju članka 17. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br.
75/93., 92/96., 48/99., 15/00., 127/00. i 59/01) i članka 118. Pravilnika o
prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na cestama (»Narodne novine«, br.
34/03) ministar pomorstva, prometa i veza donosi
I. OPĆE
ODREDBE
Članak
1.
Naputkom o prometno-tehničkim
pravilima i uvjetima za daljinsko usmjeravanje i vođenje prometa (u daljnjem
tekstu: Naputak) određuje se sadržaj znakova za vođenje prometa, utvrđuju
principi i kriteriji za primjenu u različitim okolnostima i dijelovima mreže
državnih i međunarodnih cesta.
Članak
2.
Svrha i ciljevi vođenja
prometa u osnovi jesu:
– utvrđivanje optimalne trase
i cestovnog pravca (razina uslužnosti ceste, vrijeme putovanja, udaljenost
između polazišta i odredišta putovanja i dr.);
– pronalaženje željenog
odredišta;
– određivanje položaja vozača
na mreži cesta i prostoru;
– osiguranje ravnomjernog i
sigurnog toka prometa;
– usmjeravanje prometa i
željena distribucija prometnog toka na određenoj razini
mreže,
– sigurnost u
prometu.
Članak
3.
Pojedini izrazi u ovom
Naputku znače:
– čvor (raskrižje) je prostor
u kojem se sastaju ili sijeku dvije ili više cesta;
– mjerodavni čvor (raskrižje)
je sjecište dviju ili više cesta koje pripadaju mreži daljinskog
prometa;
– dionica je dio ceste između
dva mjerodavna čvora (raskrižja);
– trasa ceste je skup dionica
na određenoj cesti,
– cestovni pravac je cesta
ili više cesta kojima se iz jednog čvora (raskrižja) dolazi do odredišta
odgovarajućeg ranga prioriteta.
Članak
4.
Uz ovaj Naputak otiskano je
kazalo boja (prilog A), kao i neki karakteristični primjeri daljinskog vođenja
prometa na čvorovima (raskrižjima) (prilog B) te popis županija s centrima
jedinica lokalne samouprave i većih gradova u njima (prilog
C).
II.
MJERODAVNA MREŽA CESTA
I NJEZINI DIJELOVI
Članak
5.
U
mjerodavnu mrežu cesta daljinskog prometa na koju se primjenjuje ovaj Naputak, u
osnovi ulaze sljedeće državne ceste i skupine državnih cesta po kojima se odvija
daljinski promet:
– E
ceste u Republici Hrvatskoj;
–
autoceste;
–
glavne državne ceste (imaju jednoznamenkaste brojeve);
–
sabirne ili vezne državne ceste (imaju dvoznamenkaste
brojeve),
–
priključne državne ceste (dio cesta iz skupine s troznamenkastim
brojevima).
III. PROMETNA SIGNALIZACIJA
U FUNKCIJI VOĐENJA PROMETA
Članak
6.
Upotreba znakova obavijesti
za vođenje prometa na prilazu zoni čvora (raskrižja), u zoni čvora (raskrižja) i
nakon izlaska iz zone čvora (raskrižja), utvrđena je odredbama čl. 104. do 109.
Pravilnika o prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na
cestama.
Članak
7.
Za
ceste na koje se primjenjuje ovaj Naputak, obvezna je primjena svih propisanih
stupnjeva obavještavanja, i to:
I. stupanj – prethodno
obavještavanje
II.
stupanj – prestrojavanje
III.stupanj – skretanje
IV.stupanj – potvrda
smjera.
Članak
8.
Osnovni
podaci koji se odnose na pojedine znakove obavijesti u funkciji vođenja prometa
jesu:
– broj
odredišta po smjeru na znaku »raskrižje«;
– broj
simbola ili natpisa uz strelicu;
– broj
odredišta u jednom polju na putokaznoj ploči;
–
raspored natpisa i broj odredišta na znaku »potvrda
smjera«;
– broj
odredišta na glavnom pravcu;
– broj
odredišta na izlazu,
– broj
odredišta kojima je prometni trak namijenjen.
Članak
9.
Znakovi
obavijesti u funkciji vođenja prometa jesu:
1) znak
»putokaz« (C76) i (C77)
2) znak
»prestrojavanje vozila s nazivima naseljenih mjesta«
(C85);
3) znak
»raskrižje« (D01), (D02) i (D03);
4)
znak »raskrižje kružnog oblika« (D04);
5) znak
»predputokaz« (D05);
6) znak
»putokazna ploča« (D06);
7) znak
»predputokazna ploča za izlaz« (D08), (D09) i
(D10);
8) znak
»predputokaz za izlaz s autoceste ili brze ceste s oznakom izlaza«
(D11);
9) znak
»predputokaz za čvorište autocesta s oznakom čvorišta«
(D12);
10)
znak »predputokaz za izlaz« (D13);
11)
znakovi »putokaz na portalu iznad jedne prometne trake« (D14), (D15) i
»putokaz na portalu iznad dvije prometne trake« (D16),
(D17);
12)
znak »putokaz za razvrstavanje iznad prometnih trakova« - na portalu
(D18);
13)
znak »potvrda smjera« (D19);
Članak
10.
Za slučajeve specifičnih
čvorišta (raskrižja) (najčešće obilaznice gradova) s izlazima prema više
značajnih odredišta, na znakovima »raskrižje« i »predputokazna ploča za
izlaz« (samo za smjer »ravno«) mogu se umjesto propisana dva ispisati tri,
odnosno četiri odredišta.
Treće, odnosno četvrto
odredište ispisuje se za odgovarajuće smjerove i na ostalim znakovima
koji slijede u zoni čvora (raskrižja).
Na znaku D19 »potvrda smjera«
može biti najviše pet natpisa odredišta.
Članak
11.
Redoslijed ispisivanja
odredišta, boja i raspored simbola na znaku obavijesti odnosno ploči
je:
a) Odredišta
Znak »raskrižje« odnosno
»predputokazna ploča za izlaz« sadrži grafički prikaz čvora (raskrižja) na koje
se nailazi.
Cesta kojom se dolazi na čvor
(raskrižje) prikazana je na znaku odnosno ploči počevši od donjeg ruba prema
gornjem rubu.
Iz toga proizlazi osnovno
pravilo:
Najbliže odredište ispisuje
se uz donji rub, a najudaljenije uz gornji rub znaka odnosno
ploče.
To pravilo se odnosi na sve
znakove vođenja prometa na kojima se ispisuje više odredišta na jednom
pravcu.
b) Boja
Boja znaka ovisi o vrsti
ceste (autoceste, ostale državne ceste, županijske i lokalne ceste) koja vodi
prema cilju.
Za sve znakove vođenja
prometa boja je određena u normi HRN 1114.
c) Raspored simbola i brojeva
cesta na ploči
Simboli (oznaka države,
trajektno pristanište, i slično) su uvijek s desne strane naziva odredišta dok
je broj ceste s lijeve strane naziva odredišta ili ispod
njega.
IV.
SADRŽAJ PROMETNIH ZNAKOVA ZA VOĐENJE PROMETA I RANGIRANJE ODREDIŠTA PREMA
ZNAČAJU
1.
Sadržaj prometnih znakova za vođenje prometa
Članak
12.
Domaći
gradovi i naselja koja mogu biti dio sadržaja ovog Naputka
jesu:
1) makroregionalni
centri;
–
Zagreb,
–
Split,
–
Rijeka,
–
Osijek,
– Pula,
–
Dubrovnik.
2) centri
županija;
Osim
svih centara županija u ovu skupinu spada i Senj zbog svog posebnog prometnog i
administrativnog značaja.
3)
gradovi veće tradicije, izraženijeg prometno-turističko-položajnog značaja
i prepoznatljivosti (popis u prilogu »C« s oznakom »G-I«);
4)
ostali gradovi (oznaka »G-II«);
5)
naselja po kojima nose nazive međunarodni granični prijelazi na cestama,
trajektna pristaništa te, iznimno, centri općina ili značajnija naselja koja
nemaju status centra općine ali su mjesta gdje se razdvajaju spajaju ili sijeku
državni pravci.
Članak
13.
Glavni
gradovi i značajni regionalni centri, na pravcima pružanja E cesta i nastavcima,
uglavnom glavnih državnih cesta prema susjednim državama, koji se mogu naći kao
odredišta na predmetnoj signalizaciji u pravilu jesu:
–
Trieste,
– Novi Sad,
–
Ljubljana,
– Sombor,
– Novo
Mesto,
– Sarajevo,
–
Maribor,
– Banja Luka
–
Koper,
– Tuzla,
–
Budapest,
– Doboj,
–
Nagykanizsa,
– Prijedor,
–
Barcs,
– Bihać,
– Pecs,
– Livno,
–
Mohacs,
– Mostar,
–
Beograd,
– Herceg Novi.
Članak
14.
a) Otoci iz skupine velikih
otoka, na odgovarajući način povezani s kopnom jesu:
– Krk i Pag
(mostom);
– Cres, Lošinj, Rab, Pag,
Hvar i Korčula (trajektom, preko trajektnog pristaništa vezanog s priključnom
državnom cestom na mjerodavnu mrežu državnih cesta).
b) Trajektna pristaništa,
samostalna – izdvojena, locirana u naseljima značaja nižeg od G-I
(Brestova, Jablanac, Prizna, Drvenik, Orebić i dr.).
Članak
15.
Turistički lokaliteti velikog
značaja koji se nalaze na cestama obuhvaćenim ovim Naputkom te mogućnost i način
usmjeravanja prometa prema njima obrađeni su posebnim Pravilnikom o turističkoj
i ostaloj signalizaciji na cestama (»Narodne novine«, broj
87/02).
Članak
16.
Na signalizaciji za daljinsko
usmjeravanje i vođenje prometa mogu se naći simboli i
oznake:
– strane države (simboli
određeni od Međunarodne organizacije za normizaciju, primjerice: I – za Italiju,
H – za Mađarsku, A – za Austriju, SLO – za Sloveniju
itd.);
– broja
ceste;
– trajektnog pristaništa (iz
znaka C50);
– zračne luke (iz znaka
C48);
– broja i naziva čvora na
autocesti;
– centra
grada;
– izlaza s
autoceste;
– naziva poslovno uslužnog
objekta (PUO) na autocestama i ostalim državnim cestama.
2.
Rangiranje odredišta prema značaju
Članak
17.
Prioriteti koje imaju
pojedina naselja, lokaliteti i prostori navedeni u člancima od 12. do 16. ovog
Naputka jesu:
Rang prioriteta
I
a) makroregionalni
centri,
b) navedeni glavni gradovi i
regionalni centri u drugim
državama.
Rang prioriteta
II
a) centri
županija,
b) grad
Senj.
Rang prioriteta
III
a) G-I,
b)
otoci,
c) nacionalni
parkovi,
d) simbol države kada se
signalizira samostalno.
Rang prioriteta
IV
a)
G-II,
b) naziv međunarodnog
graničnog prijelaza na E cesti ili glavnim državnim
cestama,
c) naziv i oznaka trajektnog
pristaništa kada se signalizira samostalno.
Rang prioriteta
V
a) ostali granični prijelazi
na državnim cestama,
b) centri
općina,
c) veća značajnija
naselja.
V.
PRINCIPI I KRITERIJI ZA DALJINSKO VOĐENJE PROMETA
Članak
18.
Principi koji se ovim
Naputkom utvrđuju jesu:
1) princip odabira
logičnog pravca, odnosno trase ceste;
2) princip daljinske
usmjerenosti;
3) princip
postupnosti;
4) princip kontinuiteta
i dosljednosti;
5) princip pravila
mjerodavne prometne signalizacije;
6) princip vođenja
prometa preko državne granice;
7) princip vođenja
prometa prema otocima;
8) princip vođenja prometa
obilaznicama;
9) princip vođenja
prometa na autocestama i brzim cestama;
10)
funkcionalno prometni princip vođenja prometa;
11)
specifični slučajevi.
Članak
19.
Na
konkretnom čvoru (raskrižju) promet se usmjerava prema određenom odredištu
pravcem (posredno) ili trasom (neposredno) koji su najlogičniji s osnove
daljinskog vođenja prometa (princip odabira logičnog pravca, tj. trase) s
obzirom na:
–
ukupnu duljinu;
–
razinu usluge pravca i/ili pojedinih dionica;
–
potrebu vođenja u skladu s regulacijom prometa po nalogu subjekata koji
gospodare i upravljaju određenim cestama.
Članak
20.
Prometni tok prioritetno se
usmjerava k odredištu najvišeg ranga koji postoji na trasi ili logičnom pravcu,
koji prema tom odredištu vodi, neovisno koliko je cilj udaljen od konkretnog
raskrižja (princip daljinske usmjerenosti) i to:
a) ako je odredište
makroregionalni centar i ako je na pravcu (do njega se stiže posredno), uz njega
se signalizira:
– prioritetno, prvo naselje
ranga najbližeg makroregionalnom centru koje se nalazi na trasi
ceste;
– ako je prethodno naselje
ranga nižeg od »G-I«, tada se uz naselje ranga prioriteta I i naselje ranga
prioriteta II, može signalizirati i naselje ranga grada, kada se nalazi na
pravcu koji u početnom dijelu koristi istu dionicu ceste kao i makroregionalni
centar;
b) uz makroregionalni centar
koji se nalazi na istoj trasi može se signalizirati i drugi makroregionalni
centar ako se nalazi na istom pravcu ili na pravcu koji se odvaja od zajedničke
trase prije dolaska na prvi makroregionalni centar;
c) odredišta nižeg ranga od
makroregionalnog centra naznačuju se po pravcu, u pravilu, samo ako na trasi
ceste koja izlazi iz čvora (raskrižja) nema naselja ranga »G-I« i
više;
d) ako na trasi ceste koja
izlazi iz čvora (raskrižja) postoji naselje ranga »grada I i više« tada se neka
(bliže odvajanje) naselja ranga županijskog centra i gradovi, kojima se dolazi
cestama koje se odvajaju od te ceste, mogu naznačiti samo na znaku »potvrda
smjera«.
Članak
21.
Vođenje prema odredištima
istog ranga na istom pravcu ili trasi provodi se postupno (princip postupnosti),
tako da se uvijek signalizira samo prvo odredište (kojem se prije dolazi), a
nikako i (ili) drugo istog ranga na istom pravcu ili
trasi.
Članak
22.
Odredište na prvom najavnom
znaku (»raskrižje« odnosno »prestrojavanje vozila s nazivima naseljenih mjesta«)
sukladno principu kontinuiteta i dosljednosti vodi se:
a) na
svakom sljedećem znaku u zoni raskrižja (zaključno sa znakom »potvrda smjera«)
i
b) na
svakom sljedećem mjerodavnom raskrižju dok se do tog odredišta ne
dođe.
Članak
23.
Kod
principa poštivanja pravila vezanih za mjerodavnu prometnu signalizaciju posebno
se ističe potreba:
a)
primjene svih stupnjeva obavještavanja u zoni čvora
(raskrižja);
b)
korištenja samo (najviše) dopuštenog broja odredišta po jednom
smjeru;
c)
poštivanja propisanog redoslijeda ispisanih odredišta;
d)
korektne primjene propisane boje znakova i »umetnutih
polja«.
Članak
24.
Kod primjene principa vođenja
prometa preko državne granice, promet se vodi prema odredištima s druge strane
granice, a prisilna točka (u ovom slučaju granični prijelaz) se samo
naznači.
a) Promet se preko granice
vodi prema glavnim gradovima i značajnim regionalnim centrima susjednih država
(navedeni u članku 13.);
b) Prema stranim centrima
promet se vodi prema granici, počevši od čvorova (raskrižja) koji su najbliži
toj granici, a čine ih:
– dvije E
ceste,
– državna cesta i E
cesta,
– dvije državne ceste
međusobno;
c) Uz strani makroregionalni
centar, kada god to dopušta raspoloživi maksimalni broj odredišta po jednom
smjeru, ispisuje se i prvo domaće naselje najvišeg ranga;
d) Uz strani centar uvijek se
piše i simbol države te broj E ceste (ako je na njoj);
e) Naziv stranog odredišta
ispisuje se na jeziku države u kojoj se nalazi (Budapest,
Trieste);
f) Bez obzira na točku c), na
zadnjem mjerodavnom čvoru (raskrižju) prije granice uz strani centar ispisuje se
i naziv naselja po kojem granični prijelaz nosi naziv;
g) Kada u produžetku državne
ceste u drugoj državi nema nekog od centara iz članka 13. ovoga Naputka, u
smjeru granice označava se ime naselja po kojem granični prijelaz nosi ime sa
simbolom države prema kojoj cesta vodi.
Granični prijelaz ima rang
prioriteta IV odnosno V i njegova pozicija određuje se prema tom rangu te
principima i kriterijima koji se primjenjuju na granični prijelaz kao i na
ostala odredišta.
Članak
25.
Usmjerenje prema otocima iz
čl. 14. ovog Naputka, primjenjuje se na čvorovima (raskrižjima) iz kojih idu
logični pravci i provodi se na sljedeći način:
a) na smjeru se ispisuje ime
otoka, a ne pojedina naselja na otoku;
b) odredište »otok« ima III
rang prioriteta (kao grad I), s time da se u smislu daljinskog vođenja prometa
smatra da se otok nalazi na mjestu odvajanja priključne ceste od obalne ceste
D8, ili druge mjerodavne ceste;
c) uz ime otoka (na mjestu
gdje se tom otoku dolazi trajektom) ucrtava se simbol (piktogram) trajekta – iz
znaka C50;
d) na zadnjem čvoru prije
skretanja na trajekt, ispod naziva otoka, ispisuje se ime trajektnog pristaništa
uz koje se (u ovom slučaju na mjestu skretanja prema trajektnom pristaništu)
ucrtava simbol trajekta.
Članak
26.
Obilaznica je jedna ili više
cesta čija je trasa, u pravilu, izvan urbanizirane zone grada, na kojoj
završavaju državne ceste visokog značaja, a u grad ulaze, u pravilu, kao ceste
nižeg značaja.
U prometnom smislu
obilaznicom se distribuira daljinski promet bez ulaza u grad (princip vođenja
prometa obilaznicama).
Za daljinsko vođenje prometa
obilaznicama vrijede sljedeća osnovna pravila:
1) dolaskom na prvi čvor
(raskrižje) obilaznice, na kojem se glavno odredište (ime grada kojeg se
obilazi) »skida« s osnovne trase, odnosno nakon prvog čvora (raskrižja) prestaje
se na osnovnom pravcu signalizirati naselje (ime grada) na čiju se obilaznicu
dolazi (prilog B i primjer 5).
Za taj grad, odnosno naselje
(ime grada) na prvom mjerodavnom i svakom sljedećem čvoru obilaznice
signalizira se samo silazak (izlaz) u grad s nazivom toga grada i dodatkom koji
se odnosi na mikro zonu grada (sjever, jug, »industrijska zona« i sl.) ili
oznaku centra (uz naziv grada dodatni simbol).
2) odabir ostalih odredišta,
po pravcima (i trasama) pružanja cesta koje opslužuju daljinski promet (s
obzirom na ograničenost broja odredišta), određuje se po sljedećim prioritetima
i redoslijedu:
a) rang
odredišta;
b) činjenica da li se
odredištu dolazi trasom ceste koja izlazi iz čvora (raskrižja) - obilaznice
(odnosno njenim nastavkom u drugu državu);
c) rang čvora
(raskrižja);
d) preklapanje
trasa;
e) redoslijed nailaska na
pojedini čvor (raskrižje) u smjeru nastavka kretanja (redoslijed odvajanja prema
pojedinom odredištu);
f)
stručno - logička procjena između prednosti i prioriteta d) i e)
potrebna je od slučaja do slučaja (jačina prometnog toka, značaj pravca s
obzirom na položaj prema konkretnom čvoru).
Članak
27.
Kod vođenja prometa na
autocestama i drugim cestama visoke razine usluge (poluautoceste, brze ceste,
ceste rezerivrane za motorni promet) primjenjuje se tzv. princip vođenja prometa
na autocestama.
Ovaj princip temelji se na
sljedećem:
1) za smjer ravno vodi se
najznačajnijem odredištu (ili odredištima), po trasi ili pravcu, a po
kriterijima iz principa 2. iz članka 18. ovog Naputka.
Treće odnosno četvrto
odredište za smjer ravno koristi se samo izuzetno kao
npr.:
– potreba vođenja prema više
odredišta visokog ranga (obično u okviru obilaznica i interregionalnih čvorišta,
kada se na malom prostoru susreće više značajnih pravaca);
2) smjer
»desno/izlaz«:
– koristiti najviše tri
cilja, od toga jedan je obvezno »naziv« čvora (raskrižja), a druga dva prema
rangu, odnosno principima i kriterijima.
3) na
znaku D19 (potvrda smjera) obvezno se ispisuju:
a) odredište/odredišta (1, 2
ili 3) na prethodnim znakovima ispisanih za smjer »ravno«;
b) naziv sljedećeg
izlaza;
c) naziv izlaza koji dolazi
nakon sljedećeg izlaza;
d) ako na znaku D19 ima
mjesta (najviše pet) mogu se dodati:
– značajniji cilj na trasi
ranga grada i više, do vodećeg makroregionalnog centra ili županijskog
centra;
– značajni ciljevi koji se
nalaze na cesti na koju se silazi, a koji će biti ispisani (za smjer »desno«) na
znaku D08, D09 i D10 (kao izlaz na sljedećem čvoru), ispisuje se samo
izuzetno.
f) uz strani makroregionalni
centar obvezno se ispisuje i domaće odredište najvišeg
ranga;
g) umjesto stranog
makroregionalnog centra (na poprečnom pravcu) preporuča se pisati odredište u
Republici Hrvatskoj ranga županijskog centra (ako takav postoji na određenom
pravcu), naročito kada je strani makroregionalni centar relativno daleko od
određene dionice;
4) Na »velikim« čvorištima iz
kojih značajne ceste (E ceste i glavne državne ceste) vode prema odredištima
najvišeg ranga, zbog ograničenosti prostora na prometnim znakovima, prioritetno
se označavaju takva (strana) odredišta (okvirna usmjerenja dana su u članku 25.
ovog Naputka).
Članak
28.
U osnovnom pristupu
funkcionalno-prometni princip ima prednost pred strogo
administrativnim.
Ovaj princip donekle je
povezan s principom odabira logičnog pravca tj. trase danim u članku 18. ovog
Naputka.
Članak
29.
Ovaj Naputak usmjerava na
rješavanje specifičnih slučajeva, a nikako na sve moguće
situacije.
Za slučaj kontradikcije
pojedinih principa preporuča se odlučiti na osnovi logičnog prosuđivanja i
primjene funkcionalno-prometnog principa.
VI.
PRIMJENA PRINCIPA I KRITERIJA
Članak
30.
Ovaj
Naputak predstavlja samo osnovu za rješavanje problema vezanih za daljinsko
vođenje prometa.
Primjena principa i kriterija
iz V. poglavlja prikazana je kroz više primjera vezanih za karakteristične i
konkretne dijelove mjerodavne mreže cesta (prilog B).
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak
31.
Ovaj
Naputak stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa:
011-01/03-02/20
Urbroj: 530-01-03-1
Zagreb, 25. ožujka
2003.
Ministar
Roland Žuvanić, v.
r.
Prilog A. KAZALO
BOJA
Prilog B. NEKI
KARAKTERISTIČNI PRIMJERI DALJINSKOG VOĐENJA PROMETA NA ČVOROVIMA I
RASKRIŽJIMA
Primjer 1. čvor Velika Kopanica
(D4/D7)
Primjer 2. raskrižje Virovitica
(D2/D5)
Primjer 3. čvor Oštrovica
(D3/D501)
Primjer 4. čvor Kutina
(D4/D45)
Primjer 5. obilaznica Zagreba, čvor
Ivanja Reka (D3/D4/Ž1035)
Prilog C. POPIS ŽUPANIJA S CENTRIMA JEDINICA LOKALNE
SAMOUPRAVE I VEĆIH GRADOVA
Tumač:
ŽC
(županijski centar)
G-I (grad
I)
G-II (grad
II)
1.
županija:
ZAGREBAČKA
ŽC |
ZAGREB |
G-I |
SAMOBOR |
G-I |
ZAPREŠIĆ |
G-II |
Dugo Selo |
G-II |
Sv. Ivan Zelina |
G-II |
Jastrebarsko |
G-II |
Vrbovec |
G-II |
Ivanić Grad |
G-II |
Velika
Gorica |
2.
županija:
KRAPINSKO-ZAGORSKA
ŽC |
KRAPINA |
G-I |
ZABOK |
G-I |
ZLATAR |
G-II |
D. Stubica |
G-II |
Klanjec |
G-II |
Oroslavje |
G-II |
Pregrada |
3.
županija:
SISAČKO-MOSLAVAČKA
ŽC |
SISAK |
G-I |
KUTINA |
G-I |
NOVSKA |
G-I |
PETRINJA |
G-II |
Glina |
G-II |
Hrvatska
Kostajnica |
4.
županija:
KARLOVAČKA
ŽC |
KARLOVAC |
G-I |
DUGA RESA |
G-I |
OGULIN |
G-I |
SLUNJ |
G-II |
Ozalj |
5.
županija:
VARAŽDINSKA
ŽC |
VARAŽDIN |
G-II |
Ivanec |
G-II |
Lepoglava |
G-II |
Ludbreg |
G-II |
Novi Marof |
G-II |
Varaždinske
Toplice |
6.
županija:
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA
ŽC |
KOPRIVNICA |
G-I |
KRIŽEVCI |
G-II |
Đurđevac |
7.
županija:
BJELOVARSKO-BILOGORSKA
ŽC |
BJELOVAR |
G-I |
DARUVAR |
G-II |
Čazma |
G-II |
Garešnica |
G-II |
Grubišno
Polje |
8.
županija:
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽC: |
RIJEKA |
G-I |
CRIKVENICA |
G-I |
ČABAR |
G-I |
KRK |
G-I |
NOVI VINODOLSKI |
G-I |
OPATIJA |
G-I |
RAB |
G-II |
Bakar |
G-II |
Cres |
G-II |
Delnice |
G-II |
Kastav |
G-II |
Kraljevica |
G-II |
Mali Lošinj |
G-II |
Vrbovsko |
9.
županija:
LIČKO-SENJSKA
ŽC |
GOSPIĆ |
G-I |
OTOČAC |
G-I |
SENJ |
G-II |
Novalja |
10.
županija:
VIROVITIČKO-PODRAVSKA
ŽC |
VIROVITICA |
G-I |
SLATINA |
G-II |
Orahovica |
11.
županija:
POŽEŠKO-SLAVONSKA
ŽC |
POŽEGA |
G-II |
Lipik |
G-II |
Pakrac |
G-II |
Pleternica |
12.
županija:
BRODSKO-POSAVSKA
ŽC |
SLAVONSKI BROD |
G-I |
NOVA
GRADIŠKA |
13.
županija:
ZADARSKA
ŽC |
ZADAR |
G-I |
BIOGRAD n/M |
G-II |
Benkovac |
G-II |
Nin |
G-II |
Obrovac |
G-II |
Pag |
14.
županija:
OSJEČKO-BARANJSKA
ŽC |
OSIJEK |
G-I |
BELI MANASTIR |
G-I |
ĐAKOVO |
G-I |
NAŠICE |
G-I |
VALPOVO |
G-II |
Belišće |
G-II |
Donji
Miholjac |
15.
županija:
ŠIBENSKO-KNINSKA
ŽC |
ŠIBENIK |
G-I |
DRNIŠ |
G-I |
KNIN |
G-II |
Skradin |
G-II |
Vodice |
16.
županija:
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA
ŽC |
VUKOVAR |
G-I |
ILOK |
G-I |
VINKOVCI |
G-I |
ŽUPANJA |
17.
županija:
SPLITSKO-DALMATINSKA
ŽC |
SPLIT |
G-I |
HVAR |
G-I |
KAŠTELA |
G-I |
IMOTSKI |
G-I |
MAKARSKA |
G-I |
OMIŠ |
G-I |
SINJ |
G-I |
SOLIN |
G-I |
TROGIR |
G-I |
VIS |
G-II |
Komiža |
G-II |
Stari Grad |
G-II |
Supetar |
G-II |
Vrgorac |
G-II |
Vrlika |
18.
županija:
ISTARSKA
ŽC |
PAZIN |
G-I |
BUJE |
G-I |
BUZET |
G-I |
LABIN |
G-I |
POREČ |
G-I |
PULA |
G-I |
ROVINJ |
G-II |
Novigrad |
G-II |
Umag |
19.
županija:
DUBROVAČKO-NERETVANSKA
ŽC |
DUBROVNIK |
G-I |
KORČULA |
G-I |
METKOVIĆ |
G-I |
PLOČE |
G-II |
Opuzen |
20.
županija:
MEĐIMURSKA
ŽC |
ČAKOVEC |
G-II |
Mursko Središće |
G-II |
Prelog |