VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

2854

Na temelju članka 29. Zakona o lukama unutarnjih voda (»Narodne novine«, br. 142/98 i 65/2002), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. studenoga 2004. godine donijela

UREDBU

o postupku davanja koncesije za obavljanje luČkih djelatnosti u lukama unutarnjih voda

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Uredbom propisuju se postupak, kriteriji i rokovi za davanje koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti u lukama unutarnjih voda, kriteriji za određivanje visine naknade za koncesiju, te manji opseg obavljanja lučke djelatnosti na pristaništu.

Članak 2.

Koncesija za obavljanje lučke djelatnosti u lukama otvorenim za javni promet daje se na temelju javnog natječaja, kojeg raspisuje lučka uprava i obavezno se objavljuje u »Narodnim novinama« i jednom dnevnom listu.

Koncesija za obavljanje lučke djelatnosti u lukama posebne namjene daje se na temelju prikupljanja ponuda ili neposrednog zahtjeva.

II. POSTUPAK DAVANJA KONCESIJE U LUKAMA OTVORENIM ZA JAVNI PROMET

1. Odluka o raspisivanju javnog natječaja

Članak 3.

Odluku o raspisivanju javnog natječaja za davanje koncesije u lukama otvorenim za javni promet donosi Upravno vijeće lučke uprave, na prijedlog ravnatelja lučke uprave.

Odluka iz stavka 1. ovog članka u pravilu sadrži:

 1. podatke o vrsti lučke djelatnosti za koju se daje koncesija,

 2. opće i posebne uvjete potrebne za obavljanje djelatnosti za koju se traži koncesija,

 3. naziv i/ili opis lučkog područja, ukoliko je lučka djelatnost vezana za određeno područje,

 4. rok na koji se daje koncesija,

 5. način i vrijeme prethodnog uvida u prostor koji obuhvaća koncesija za lučku djelatnost,

 6. podatke o infrastrukturnim objektima na javnom vodnom dobru, koji se daju na korištenje uz koncesiju za obavljanje lučke djelatnosti,

 7. podatke o prijenosu prava građenja ili prava korištenja lučkih građevina i uređaja na javnom vodnom dobru, ukoliko se sukladno članku 11. stavak 2. i 3. Zakona o lukama unutarnjih vo­da (u daljnjem tekstu: Zakon) koncesijom prenosi takvo pravo,

 8. naznaku da ponuditelj mora posebno prikazati tehnički i financijski dio ponude,

 9. rok trajanja natječaja,

10. opciju ponude (vremenski rok u kojem ponuda obvezuje ponuditelja),

11. podatak o visini depozita kojeg je dužan položiti ponuditelj,

12. početni (minimalni) iznos promjenjivog dijela naknade za koncesiju,

13. pismo namjere izdavatelju jamstva (banke) o davanju jam­stva ponuditelju u visini kojom se osigurava kvalitetno izvrša­vanje koncesije,

14. podatke o mjestu uvida ili podizanja natječajne dokumentacije, predaji, te javnom otvaranju ponuda,

15. i druge potrebne podatke kojima se dokazuje ispunjavanje uvjeta za dobivanje koncesije.

Članak 4.

Pod općim uvjetom iz članka 3. stavka 2. točke 2. ove Ured­be smatra se da je pravna osoba registrirana za obavljanje lučke djelatnosti za koju traži koncesiju, a posebni uvjeti su uvjeti propisani Uredbom o posebnim uvjetima za obavljanje lučkih djelatnosti u lukama unutarnjih voda (»Narodne novine«, broj 14/2001), te drugi uvjeti koje odredi lučka uprava polazeći od specifičnih uvjeta obavljanja pojedine lučke djelatnosti.

2. Sadržaj javnog natječaja i natječajne dokumentacije

Članak 5.

Javni natječaj mora sadržavati sve elemente utvrđene u odluci o raspisivanju javnog natječaja.

Članak 6.

Natječajna dokumentacija za davanje koncesije sadrži osobito:

1. posebne uvjete za davanje koncesije koje je utvrdila lučka uprava,

2. obilježje lokacije lučkog područja, lučkih građevina i uređaja,

3. izvod iz razvojne studije luke (master-plana) i drugih planskih dokumenata,

4. opis modela upravljanja u luci,

5. metodologiju koja će se primjenjivati kod ocjenjivanja ponuda,

6. bitne elemente međusobnih odnosa davatelja i ovlaštenika koncesije,

7. sadržaj i upute ponuditeljima za izradu ponude za koncesiju.

3. Sadržaj ponude

Članak 7.

Ponuda za koncesiju obavezno treba sadržavati:

1. izvadak iz sudskog registra s upisom djelatnosti za koji se traži koncesija,

2. dokaz o ispunjavanju posebnih uvjeta za obavljanje lučke djelatnosti,

3. program rada koji obuhvaća lučke djelatnosti i razdoblje za koje se traži koncesija,

4. podatke o financijskom poslovanju (dokaz o bonitetu i solventnosti i račun prihoda i gubitaka, osim za novoosnovano društvo),

5. sporazum o reguliranju međusobnih odnosa u slučaju zajedničke ponude dvije ili više pravnih osoba, te izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika o prihvaćanju zajedničkoga ovlaštenog pred­stavnika,

6. dokaz da je ponuda ovjerena od ovlaštene osobe.

Osim obaveznog sadržaja ponude iz stavka 1. ovog članka ponuditelj je dužan priložiti i pismo namjere izdavatelja jamstva (banke), ako je predviđeno u javnom natječaju, te druge podatke sukladno uvjetima iz javnog natječaja.

Tehnički dio ponude čini program rada ponuditelja i podaci o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti za koju se traži koncesija.

Financijski dio ponude treba sadržavati, osim podataka iz stavka 1. točke 4. ovog članka i izvještaj o iskustvu u obavljanju lučke djelatnosti za koju se traži koncesija, prijedlog iznosa stalnog i promjenjivog dijela naknade za koncesiju i dinamiku pla­ćanja prema različitim modelima za razdoblje za koje se daje kon­ce­sija.

Ponuda u dijelu koji se odnosi na organizacijsku strukturu mora sadržavati stručnu spremu i životopise rukovodnog osoblja, te njihovo iskustvo u vođenju društva.

U slučaju zajedničke ponude dvaju ili više ponuditelja, ponuditelji moraju predočiti dokaz o zajedničkom nastupanju u svezi s koncesijskim odnosom u obliku zajedničkog pisma namjere sa specifikacijom raspodjele međusobnih udjela i organizacijskom struk­turom.

4. Sadržaj programa rada

Članak 8.

Program rada treba sadržavati:

1. uvod,

2. razvojnu strategiju,

3. operativni plan,

4. tarifne modele,

5. kadrovsku politiku,

6. investicijsku politiku,

7. financijski plan.

U uvodnom dijelu navodi se lučka djelatnost, definira gospodarska i općedruštvena korist, te operativne i financijske prednosti za luku.

Razvojna strategija obuhvaća ciljeve društva, odnos ovlaš­te­nika koncesije prema korisnicima luke (brodari, prijevoznici, krca­telji, uvoznici, izvoznici, i dr.), te tržišni koncept, vodeći računa o konkurentnosti u odnosu na druge luke ili terminale.

Operativni plan treba sadržavati opći plan djelatnosti za raz­doblje za koje se traži koncesija, razrađen po fazama, uzima­jući u obzir različite opcije kao rezultat prognozirane prometne potražnje, te kvalitetu usluge. Kvaliteta usluge treba biti izražena tehnološkim operativnim parametrima kojima se mjere produktiv­nost, iskorištenje kapaciteta, vrijeme opsluživanja korisnika i slično.

Ponuditelj mora u ponudi specificirati maksimalne cijene svojih usluga – tarife u ovisnosti o vrsti djelatnosti za koju se traži koncesija i po vrstama tereta.

Ponuditelj mora obrazložiti vlastitu kadrovsku politiku, broj zaposlenih, funkcije, specifikaciju poslova, te program zapošlja­vanja ukoliko postoji.

Ponuditelj mora procijeniti visinu kapitalnih investicija za period za koji se traži koncesija, ovisno očekivanim aktivnostima u luci, te izraditi financijski model poslovanja za različite moguć­nosti razvoja.

Članak 9.

U okviru programa rada ponuditelj mora posebno iskazati utjecaj na okoliš koji proizlazi kao posljedica obavljanja djelatnosti za koju traži koncesiju s prijedlogom mjera za smanjenje štetnog djelovanja na okoliš.

5. Provođenje postupka

Članak 10.

Za provođenje javnog natječaja osniva se Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja za davanje koncesija u lukama otvorenim za javni promet (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Odluku o osnivanju i imenovanju članova Povjerenstva donosi Upravno vijeće lučke uprave.

Povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.

Lučka uprava pruža stručnu pomoć Povjerenstvu u obav­ljanju poslova u vezi s provođenjem natječaja.

Članak 11.

Ponuda s potrebnom dokumentacijom podnosi se Povjerenstvu u zapečaćenoj omotnici s naznakom »Ponuda za koncesiju za obavljanje lučke djelatnosti u lukama otvorenim za javni promet«.

Ponuda se dostavlja u omotnici u kojoj se nalaze zasebne zapečaćene omotnice s ponudom za tehnički i financijski dio.

O primitku ponude izdaje se potvrda s naznakom vremena predaje ponude (dan i sat primitka, s potpisom i pečatom službene osobe koja je primila ponudu).

Ako je ponuda upućena poštom preporučeno, dan predaje pošti smatra se kao dan predaje Povjerenstvu kojem je upućen.

Članak 12.

Ponudu može podnijeti jedan ponuditelj (pojedinačna ponuda) ili dva ili više ponuditelja zajedno (zajednička ponuda).

U slučaju zajedničke ponude ponuditelji moraju:

– dostaviti sporazum o reguliranju međusobnih odnosa u vezi s koncesijskim odnosom,

– te odrediti zajedničkoga ovlaštenog predstavnika da ih zastupa u postupku davanja koncesije.

Svaki ponuditelj mora dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika da prihvaća određenu osobu kao zajedničkog ovlaš­tenog predstavnika.

Članak 13.

Postupak otvaranja ponuda provodi se ako je zaprimljena jedna pravodobna ponuda. Ponuda je pravodobna ako je predana na način propisan u članku 11. stavku 3. i 4. ove Uredbe.

Ako nije pravodobno dostavljena niti jedna ponuda Povjerenstvo će donijeti zaključak da postupak javnog natječaja nije uspio.

U slučaju iz stavka 2. ovog članka javni natječaj se poništa­va.

Članak 14.

Postupak otvaranja ponuda provodi Povjerenstvo u mjestu, prostorijama i vremenu određenom u javnom natječaju.

Otvaranju ponuda mogu biti nazočni ovlašteni predstavnici ponuditelja.

Članak 15.

Na početku sjednice za otvaranje ponuda predsjednik Povjerenstva utvrđuje broj pravodobno primljenih ponuda, naziv ponuditelja, podatke o nepravodobno primljenim ponudama, imena nazočnih ovlaštenih predstavnika ponuditelja, te da li su ispunjeni svi propisani uvjeti za provođenje postupka.

Postupak otvaranja ponuda započinje pregledom ispravnosti omotnica, odnosno da li je omotnica ispravno i originalno zapečaćena.

Nakon što je utvrđeno da su ispunjeni propisani uvjeti za provođenje postupka, pristupa se otvaranju ponuda, redoslijedom njihova primitka i upoznaje prisutne o njihovom sadržaju.

Ako nisu ispunjeni uvjeti za provođenje postupka, sjednica se prekida i određuje novi datum za otvaranje ponuda.

Članak 16.

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik u koji se unose osobito:

1. mjesto, dan i sat održavanja sjednice,

2. imena nazočnih članova Povjerenstva,

3. broj primljenih pravodobnih ponuda s nazivima ponuditelja, te broj ponuda koje su nepravodobno primljene,

4. imena nazočnih ovlaštenih predstavnika ponuditelja,

5. rezultati pregleda dokumentacije,

6. naznaku da su ponude zaprimljene u dvostrukim omotnicama,

7. konstataciju da je postupak proveden sukladno propisima.

Ovlašteni predstavnici ponuditelja imaju pravo zatražiti ovjerenu presliku zapisnika.

Na zahtjev ovlaštenih ponuditelja u zapisnik se unose njihove primjedbe na tijek postupaka i sadržaj zapisnika.

Zapisnik potpisuju članovi Povjerenstva i nazočni ovlašteni ponuditelji.

Potpisivanjem zapisnika završava postupak otvaranja ponuda.

Članak 17.

Ako ravnatelj lučke uprave ocijeni da je u postupku davanja određene koncesije potrebno obaviti poslove koji zahtijevaju posebno stručno znanje, može takve poslove povjeriti stručno osposobljenim fizičkim ili pravnim osobama.

Stručno osposobljena fizička osoba ili više njih, ili stručno osposobljena pravna osoba po izvršenim poslovima, dostavlja rav­natelju mišljenje o koncesiji.

Mišljenje iz stavka 2. ovog članka nije obvezujuće.

6. Ocjenjivanje ponude

Članak 18.

Povjerenstvo provodi postupak ocjenjivanja ponuda na način da prvo utvrdi ispunjava li  ponuda uvjete iz članka 19. stavak 1. ove Uredbe, nakon toga se ocjenjuje tehnički, a poslije financijski dio ponude.

U natječajnoj dokumentaciji mora se navesti metodologija koja će se primjenjivati kod ocjenjivanja ponude.

Metodologija za ocjenjivanje ponuda sadrži elemente iz članka 20. ove Uredbe.

Članak 19.

Prvu radnju koju Povjerenstvo provodi u postupku ocjenjivanja ponuda je ocjenjivanje je li ponuda u skladu s uvjetima javnog natječaja, te sadrži li svu potrebnu dokumentaciju propisanu u članku 7. ove Uredbe, odnosno nalazi li se tehnički i financijski dio ponude u posebnim omotnicama.

Ako pojedina ponuda zahtijeva određena pojašnjenja, Povjerenstvo može uputiti pisani zahtjev ponuditelju da se očituje u roku dva dana. Tim zahtjevom ne može se tražiti ispravak pogrešaka u ponudi.

Ponuda koja ne ispunjava uvjete iz stavka 1. ovog članka neće se prihvatiti.

U slučaju da niti jedna ponuda ne ispuni uvjet iz stavka 1. ovog članka javni natječaj se poništava.

Članak 20.

Nakon ocjene ponude sukladno članku 19. ove Uredbe ocjenjuje se tehnički dio ponude prema kriterijima za tehničko ocjenjivanje utvrđenim ovom Uredbom.

Kriteriji za tehničko ocjenjivanje ponuda jesu:

1. iskustvo i pozicija na tržištu lučkih usluga,

2. kvaliteta predloženog programa rada,

3. potencijal za privlačenje novih poslova i razvoj gospodarstva,

4. investicijska sposobnost,

5. organizacijska struktura i kvalifikacije rukovodećeg osob­lja,

6. stupanj ekološkog standarda koji se primjenjuje.

Kriteriji iz ovog članka razradit će se na podkriterije, a svaki podkriterij ima težinski koeficijent.

Članak 21.

Da bi ponuda prošla tehničku procjenu mora minimalno prikupiti 70% maksimalno mogućih bodova. Ponude koje prikupe manje od minimalnog broja bodova predviđenog za tehničku procjenu ne mogu sudjelovati u financijskom dijelu procjene. Ukoliko niti jedna ponuda nije prikupila minimalni broj bodova natječaj se poništava.

Članak 22.

Odluku o poništavanju javnog natječaja sukladno odredbi članka 13. stavka 3., članka 19. stavka 4. i članka 21. donosi Upravno vijeće na prijedlog Povjerenstva.

Članak 23.

Svaki član Povjerenstva ocjenjuje pojedinu ponudu dodjelju­jući odgovarajući broj bodova za svaki od propisanih kriterija, te rezultat unosi u tablicu. Pojedinačno bodovanje se analizira i obrazlaže na sjednici Povjerenstva gdje svaki član Povjerenstva utvrđuje konačni broj bodova koji dodjeljuje pojedinoj ponudi. Na temelju rezultata bodovanja svih članova Povjerenstva izraču­nava se prosječni zajednički rezultat za pojedinu ponudu kao aritmetička sredina pojedinačnih rezultata.

Ponudi s najboljim prosječnim zajedničkim rezultatom dodjeljuje se 100 bodova i to predstavlja njezinu tehničku ocjenu. Preostalim ponudama tehnička ocjena izračunava se prema formuli:

                                           prosječni zajednički rezultat

      Tehnička ocjena = ––––––––––––––––––––––––––––– × 100

                               najbolji prosječni zajednički rezultat

Po završetku postupka tehničke procjene, sastavlja se izvješ­će o ocjenjivanju ponuda u kojem se navode imena ponuditelja i rezultati bodovanja, te se utvrđuje koje su ponude ispunile uvjete za ocjenu financijskog dijela ponude.

Članak 24.

Postupak ocjene financijskog dijela ponude započinje otvaranjem omotnica s financijskim ponudama.

Procjenjuje se odgovaraju li ponude formalnim zahtjevima iz financijskog dijela ponude, te sadrže li aritmetičke ili računske pogreške. Računske pogreške Povjerenstvo može ispraviti bez prethodne obavijesti ponuditelju.

Ocjenjivanje se vrši na način da se ponude rangiraju na temelju financijskih kriterija po metodologiji izračuna neto sadaš­nje vrijednosti za razdoblje za koje se daje koncesija. Ponudi koja ostvari najbolji financijski rezultat na temelju tog izračuna dodjeljuje se 100 bodova. Preostalim ponudama financijska ocjena se izračunava prema formuli:

                                                financijski rezultat

Financijska ocjena = ––––––––––––––––––––––– × 100

                                    najbolji financijski rezultat

 

Kriteriji za financijsko ocjenjivanje ponude jesu:

1. ponuđeni iznos naknade za koncesiju,

2. dinamika plaćanja prema različitim scenarijima za razdob­lje za koje se daje koncesija.

Članak 25.

Ukupna ocjena pojedine ponude i izbor najpovoljnije ponude vrši se na način da se zbroje međurezultati dobiveni kao umnožak tehničke, odnosno financijske ocjene s pripadajućim težinskim koeficijentima iz natječajne dokumentacije. Ponuda koja ima najveću ukupnu ocjenu smatra se najpovoljnijom.

Članak 26.

Ponuda se odbija u sljedećim slučajevima:

– ako ponuditelj na bilo koji način pokušava utjecati na odluku povjerenstva u postupku ocjenjivanja ponuda i izbora najpovoljnijeg ponuditelja,

– ukoliko Povjerenstvo utvrdi da su podaci u ponudi lažni ili neistiniti,

– u slučaju prijevare ili pokušaja korupcije.

Članak 27.

Povjerenstvo sastavlja izvješće u kojem se navode sve pristigle ponude i mišljenje o povoljnosti ponuda.

U mišljenju se iz stavka 1. ovog članka iznosi i prijedlog najpovoljnije ponude s obrazloženjem.

Izvješće iz stavka 1. ovog članka sadrži osobito:

1. ukupan broj primljenih ponuda,

2. broj pravodobno i nepravodobno primljenih ponuda,

3. ponude koje ne ispunjavaju uvjete iz članka 19. stavak 1. ove Uredbe i ponude koje ne ispunjavaju tehničke i financijske kriterije,

4. ponude koje su odbijene,

5. ponude koje ispunjavaju sve uvjete i koja je ponuda najpovoljnija.

Članak 28.

Ako ponuditelj najpovoljnije ponude odustane, izbor se može izvršiti između drugih ponuda koje ispunjavaju uvjete ili poništiti javni natječaj.

Odluka o poništenju javnog natječaja donijet će se i u slučaju ako na javni natječaj ne bude podnesena niti jedna ponuda.

Odluku o poništavanju javnog natječaja iz stavka 1. i 2. ovog članka donosi Upravno vijeća na prijedlog Povjerenstva.

Članak 29.

Povjerenstvo je dužno u roku 30 dana od završetka javnog natječaja dostaviti ravnatelju lučke uprave zapisnik o otvaranju ponuda i izvještaj s mišljenjem o povoljnosti ponuda.

Na temelju izvješća i mišljenja Povjerenstva ravnatelj lučke uprave predlaže Upravnom vijeću odluku o davanju koncesije najboljem ponuđaču.

7. Odluka i ugovor o koncesiji

Članak 30.

Odluku o davanju koncesije donosi Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.

Odluka o koncesiji je upravni akt, na čije donošenje se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91 i 103/96).

Članak 31.

Ako ponuditelj dobije koncesiju (ovlaštenik koncesije) uz uvjet da je dužan pribaviti neopozivu garanciju banke u korist davatelja koncesije, mora garanciju pribaviti do sklapanja ugovora o koncesiji. Garancija mora sadržavati klauzulu »na prvi poziv i bez prigovora«.

Obveza iz stavka 1. ovog članka mora biti navedena u odluci o davanju koncesije.

Članak 32.

Ugovor o koncesiji mora se sklopiti u roku 60 dana od dana donošenja odluke o davanju koncesije.

Ako ovlaštenik koncesije ne ispuni uvjete iz odluke o davanju koncesije ugovor o koncesiji neće se sklopiti i odluka o davanju koncesije prestaje važiti.

Ako se bez obzira na razloge ugovor o koncesiji ne sklopi u roku iz stavka 1. ovog članka, odluka o davanju koncesije prestaje važiti.

III. ROK ZA DAVANJE KONCESIJE

Članak 33.

Koncesija za obavljanje lučkih djelatnosti daje se na rok do najviše 30 godina.

Prilikom određivanja roka na koji se daje koncesija uzima se u obzir vrsta i opseg lučke djelatnosti za koji se daje koncesija, potrebna ulaganja, te ukupni gospodarski učinci koji se postižu koncesijom.

Rok na koji se daje koncesija utvrđuje se u odluci o davanju koncesije.

IV. KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE VISINE NAKNADE ZA KONCESIJU

Članak 34.

Naknada za koncesiju za obavljanje lučkih djelatnosti sastoji se od stalnog i promjenjivog dijela, a njihova visina se određuje ovisno o opsegu i visini potrebnih ulaganja, pogodnosti i materijalnim učincima koji se postižu koncesijom.

Članak 35.

Stalni dio naknade plaća se s naslova korištenja lučkog područja u jednokratnom godišnjem iznosu do 31. ožujka za tekuću godinu.

Članak 36.

Stalni dio naknade za koncesiju obračunava se prema vrsti i opsegu djelatnosti za koju se traži koncesija prema formuli:

gdje su:

Fix  – iznos stalne godišnje naknade za koncesiju

B – osnovica

k (G) – koeficijent za pojedinu grupu

n (G)  – broj pripadajućih grupa djelatnosti za koje se traži koncesija

Osnovicu (B) stalnog dijela naknade za koncesiju određuje Upravno vijeće lučke uprave.

Koeficijenti (k) za pojedinu grupu djelatnosti određeni su u sljedećoj tablici:

 

          

Grupe dje-

Vrste djelatnosti

koefi-

latnosti (G)

 

cijent (k)

A

Privez i odvez brodova, jahti,

 

 

ribarskih, športskih i drugih čamaca i

 

 

plovnih objekata

0,9

 

Tegljenje

 

 

Peljarenje

 

B

Agencijski poslovi

 

 

Otpremništvo

0,9

C

Opskrba brodova

 

 

Dezinsekcija, deratizacija

0,8

D

Kontrola kakvoće i količine tereta

0,8

E

Parkiranje

0,5

F

Utovar, istovar i pretovar tereta

 

 

Skladištenje i prenošenje tereta na

 

 

višenamjenskom terminalu

 

 

Skladištenje i prenošenje generalnog,

0,2

 

kontejnerskog i Ro-Ro tereta na

 

 

specijaliziranom terminalu

 

G

Skladištenje i prenošenje rasutog

 

 

tereta na specijaliziranom terminalu

0,3

H

Skladištenje i prenošenje tekućeg

 

 

tereta na specijaliziranom terminalu

0,3

I

Skladištenje i prenošenje drugih

 

 

nespomenutih vrsta tereta na

 

 

specijaliziranom terminalu

0,3

J

Trgovina

0,3

K

Ostalo

0,5

 

 

Članak 37.

Promjenjivi dio naknade za koncesiju plaća se u jednakim mjesečnim ratama na temelju ostvarene poslovne aktivnosti ovlaštenika koncesije tijekom godine, u postotku od ostvarenog godišnjeg prihoda od lučke djelatnosti za koju se traži koncesija.

Početni (minimalni) iznos promjenjivog dijela naknade iznosi: 0,1% ostvarenog prihoda za lučke djelatnosti u grupama A, B, C i D, odnosno 0,5% ostvarenog prihoda za lučke djelatnosti u grupama E, F, G, H, I, J i K.

V. POSTUPAK PRAĆENJA IZVRŠAVANJA KONCESIJE

Članak 38.

Stručni nadzor nad ispunjavanjem obveza iz ugovora o koncesiji obavlja lučka uprava. U svrhu praćenja i izvršavanja ugovora o koncesiji za koje je potrebno specifično stručno znanje ravnatelj lučke uprave može određene poslove povjeriti stručno osposobljenoj fizičkoj ili pravnoj osobi.

Osoba kojoj su povjereni poslovi prema stavku 1. ovog članka dužna je odmah nakon utvrđenog stanja podnijeti izvještaj lučkoj upravi.

Članak 39.

Lučka uprava dužna je Upravnom vijeću podnositi izvještaj o izvršavanju ugovora o koncesiji svakih šest mjeseci i predlagati poduzimanje odgovarajućih mjera.

Lučka uprava bez odlaganja obavijestit će Upravno vijeće, ako nastupe okolnosti iz članka 25. stavaka 1. i 2. Zakona o lukama unutarnjih voda.

Članak 40.

U slučaju iz članka 39. stavak 2. ove Uredbe pozvat će se ovlaštenik koncesije, da se u roku 30 dana od dana dostave poziva izjasni o razlozima zbog kojih u izvršavanju koncesije ne postupa u skladu s odlukom i ugovorom o koncesiji.

Ako ovlaštenik koncesije u roku iz stavka 1. ovog članka ne otkloni nedostatke i uspostavi stanje koje odgovara odluci i ugovoru o koncesiji, davatelj koncesije postupit će sukladno odredbama Zakona o lukama unutarnjih voda, kojima se uređuje raskid ugovora.

VI. POSTUPAK DAVANJA KONCESIJE U LUKAMA POSEBNE NAMJENE

Članak 41.

Odluku o pokretanju postupka za davanje koncesije za obav­ljanje lučkih djelatnosti u lukama posebne namjene donosi županijsko poglavarstvo.

Odlukom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se da li će se koncesija dati na temelju prikupljanja ponuda ili neposrednog zahtjeva.

Članak 42.

Oglas o prikupljanju ponuda objavljuje se u najmanje jednom dnevnom listu.

Članak 43.

Postupak davanja koncesije u lukama posebne namjene provodi županijsko poglavarstvo uz stručnu pomoć lučke uprave.

Za ocjenjivanje povoljnosti ponuda županijsko poglavarstvo osniva Povjerenstvo, koje ima predsjednika i dva člana.

Članak 44.

Zahtjev za davanje koncesije iz članka 41. stavka 2. ove Uredbe obavezno mora sadržavati:

1. naziv i sjedište pravne osobe podnositelja zahtjeva,

2. podatke o vrsti lučke djelatnosti za koju se traži koncesija,

3. opis lučkog područja, ukoliko je lučka djelatnost vezana za određeno područje,

4. izvadak iz registra s opisom djelatnosti za koju se traži koncesija,

5. ostale podatke koje u roku 15 dana zatraži davatelj koncesije, a koji su  potrebni za ocjenu povoljnosti zahtjeva za davanje koncesije.

Članak 45.

Povjerenstvo iz članka 43. stavka 2. ove Uredbe po završetku postupka ocjene ponuda podnosi županijskom poglavarstvu izvještaj s prijedlogom najpovoljnije ponude.

Članak 46.

Na postupak davanja koncesije u lukama posebne namjene odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 3. stavka 2. do članka 9. i članaka od 11. do 40. ove Uredbe.

VII. MANJI OPSEG OBAVLJANJA LUČKE DJELATNOSTI NA PRISTANIŠTU

Članak 47.

Lučke djelatnosti koje obavljaju pravne i fizičke osobe na pristaništu smiju se obavljati bez koncesije, ukoliko se radi o djelatnosti manjeg opsega za vlastite potrebe.

Članak 48.

Manjim opsegom lučke djelatnosti smatra se djelatnost skladištenja i pretovara tereta u količinama manjim od 50.000 tona godišnje, te djelatnost ukrcaja i iskrcaja putnika unutar granica zaštićenog područja (nacionalni park, posebni rezervat, park prirode i dr.), a organiziran od strane javne ustanove koja upravlja zaštićenim područjem.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, manjim opsegom obav­ljanja lučke djelatnosti smatra se djelatnost pretovara i skla­dište­nja pijeska i šljunka, deponiranog na obalu, bez obzira na preto­va­rene količine.

VIII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 49.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 342-21/04-01/03

Urbroj: 5030116-04-1

Zagreb, 18. studenoga 2004.

Predsjednik
dr. sc.
Ivo Sanader, v. r.