2854
Na
temelju članka 29. Zakona o lukama unutarnjih voda (»Narodne novine«, br. 142/98
i 65/2002), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. studenoga 2004.
godine donijela
I.
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom
Uredbom propisuju se postupak, kriteriji i rokovi za davanje koncesije za
obavljanje lučkih djelatnosti u lukama unutarnjih voda, kriteriji za određivanje
visine naknade za koncesiju, te manji opseg obavljanja lučke djelatnosti na
pristaništu.
Članak
2.
Koncesija za obavljanje lučke
djelatnosti u lukama otvorenim za javni promet daje se na temelju javnog
natječaja, kojeg raspisuje lučka uprava i obavezno se objavljuje u »Narodnim
novinama« i jednom dnevnom listu.
Koncesija za obavljanje lučke
djelatnosti u lukama posebne namjene daje se na temelju prikupljanja ponuda ili
neposrednog zahtjeva.
II.
POSTUPAK DAVANJA KONCESIJE U LUKAMA OTVORENIM ZA JAVNI
PROMET
1.
Odluka o raspisivanju javnog natječaja
Članak
3.
Odluku
o raspisivanju javnog natječaja za davanje koncesije u lukama otvorenim za javni
promet donosi Upravno vijeće lučke uprave, na prijedlog ravnatelja lučke
uprave.
Odluka
iz stavka 1. ovog članka u pravilu sadrži:
1. podatke o vrsti
lučke djelatnosti za koju se daje koncesija,
2. opće i posebne
uvjete potrebne za obavljanje djelatnosti za koju se traži
koncesija,
3. naziv i/ili opis
lučkog područja, ukoliko je lučka djelatnost vezana za određeno
područje,
4. rok na koji se daje
koncesija,
5. način i vrijeme
prethodnog uvida u prostor koji obuhvaća koncesija za lučku
djelatnost,
6. podatke o
infrastrukturnim objektima na javnom vodnom dobru, koji se daju na korištenje uz
koncesiju za obavljanje lučke djelatnosti,
7. podatke o prijenosu
prava građenja ili prava korištenja lučkih građevina i uređaja na javnom vodnom
dobru, ukoliko se sukladno članku 11. stavak 2. i 3. Zakona o lukama unutarnjih
voda (u daljnjem tekstu: Zakon) koncesijom prenosi takvo
pravo,
8. naznaku da
ponuditelj mora posebno prikazati tehnički i financijski dio
ponude,
9. rok trajanja
natječaja,
10. opciju ponude (vremenski
rok u kojem ponuda obvezuje ponuditelja),
11. podatak o visini depozita
kojeg je dužan položiti ponuditelj,
12. početni (minimalni) iznos
promjenjivog dijela naknade za koncesiju,
13. pismo namjere izdavatelju
jamstva (banke) o davanju jamstva ponuditelju u visini kojom se osigurava
kvalitetno izvršavanje koncesije,
14. podatke o mjestu uvida
ili podizanja natječajne dokumentacije, predaji, te javnom otvaranju
ponuda,
15. i druge potrebne podatke
kojima se dokazuje ispunjavanje uvjeta za dobivanje
koncesije.
Članak
4.
Pod
općim uvjetom iz članka 3. stavka 2. točke 2. ove Uredbe smatra se da je
pravna osoba registrirana za obavljanje lučke djelatnosti za koju traži
koncesiju, a posebni uvjeti su uvjeti propisani Uredbom o posebnim uvjetima za
obavljanje lučkih djelatnosti u lukama unutarnjih voda (»Narodne novine«, broj
14/2001), te drugi uvjeti koje odredi lučka uprava polazeći od specifičnih
uvjeta obavljanja pojedine lučke djelatnosti.
2.
Sadržaj javnog natječaja i natječajne dokumentacije
Članak
5.
Javni
natječaj mora sadržavati sve elemente utvrđene u odluci o raspisivanju javnog
natječaja.
Članak
6.
Natječajna dokumentacija za
davanje koncesije sadrži osobito:
1.
posebne uvjete za davanje koncesije koje je utvrdila lučka
uprava,
2.
obilježje lokacije lučkog područja, lučkih građevina i
uređaja,
3.
izvod iz razvojne studije luke (master-plana) i drugih planskih
dokumenata,
4. opis
modela upravljanja u luci,
5.
metodologiju koja će se primjenjivati kod ocjenjivanja
ponuda,
6.
bitne elemente međusobnih odnosa davatelja i ovlaštenika
koncesije,
7.
sadržaj i upute ponuditeljima za izradu ponude za
koncesiju.
3.
Sadržaj ponude
Članak
7.
Ponuda
za koncesiju obavezno treba sadržavati:
1.
izvadak iz sudskog registra s upisom djelatnosti za koji se traži
koncesija,
2.
dokaz o ispunjavanju posebnih uvjeta za obavljanje lučke
djelatnosti,
3.
program rada koji obuhvaća lučke djelatnosti i razdoblje za koje se traži
koncesija,
4.
podatke o financijskom poslovanju (dokaz o bonitetu i solventnosti i račun
prihoda i gubitaka, osim za novoosnovano društvo),
5.
sporazum o reguliranju međusobnih odnosa u slučaju zajedničke ponude dvije ili
više pravnih osoba, te izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika o prihvaćanju
zajedničkoga ovlaštenog predstavnika,
6. dokaz da je ponuda
ovjerena od ovlaštene osobe.
Osim obaveznog sadržaja
ponude iz stavka 1. ovog članka ponuditelj je dužan priložiti i pismo namjere
izdavatelja jamstva (banke), ako je predviđeno u javnom natječaju, te druge
podatke sukladno uvjetima iz javnog natječaja.
Tehnički dio ponude čini
program rada ponuditelja i podaci o posebnim uvjetima za obavljanje djelatnosti
za koju se traži koncesija.
Financijski dio ponude treba
sadržavati, osim podataka iz stavka 1. točke 4. ovog članka i izvještaj o
iskustvu u obavljanju lučke djelatnosti za koju se traži koncesija, prijedlog
iznosa stalnog i promjenjivog dijela naknade za koncesiju i dinamiku
plaćanja prema različitim modelima za razdoblje za koje se daje
koncesija.
Ponuda
u dijelu koji se odnosi na organizacijsku strukturu mora sadržavati stručnu
spremu i životopise rukovodnog osoblja, te njihovo iskustvo u vođenju
društva.
U
slučaju zajedničke ponude dvaju ili više ponuditelja, ponuditelji moraju
predočiti dokaz o zajedničkom nastupanju u svezi s koncesijskim odnosom u obliku
zajedničkog pisma namjere sa specifikacijom raspodjele međusobnih udjela i
organizacijskom strukturom.
4.
Sadržaj programa rada
Članak
8.
Program
rada treba sadržavati:
1.
uvod,
2. razvojnu
strategiju,
3. operativni
plan,
4. tarifne
modele,
5. kadrovsku
politiku,
6. investicijsku
politiku,
7. financijski
plan.
U uvodnom dijelu navodi se
lučka djelatnost, definira gospodarska i općedruštvena korist, te operativne i
financijske prednosti za luku.
Razvojna strategija obuhvaća
ciljeve društva, odnos ovlaštenika koncesije prema korisnicima luke
(brodari, prijevoznici, krcatelji, uvoznici, izvoznici, i dr.), te tržišni
koncept, vodeći računa o konkurentnosti u odnosu na druge luke ili
terminale.
Operativni plan treba
sadržavati opći plan djelatnosti za razdoblje za koje se traži koncesija,
razrađen po fazama, uzimajući u obzir različite opcije kao rezultat
prognozirane prometne potražnje, te kvalitetu usluge. Kvaliteta usluge treba
biti izražena tehnološkim operativnim parametrima kojima se mjere
produktivnost, iskorištenje kapaciteta, vrijeme opsluživanja korisnika i
slično.
Ponuditelj mora u ponudi
specificirati maksimalne cijene svojih usluga – tarife u ovisnosti o vrsti
djelatnosti za koju se traži koncesija i po vrstama
tereta.
Ponuditelj mora obrazložiti
vlastitu kadrovsku politiku, broj zaposlenih, funkcije, specifikaciju poslova,
te program zapošljavanja ukoliko postoji.
Ponuditelj mora procijeniti
visinu kapitalnih investicija za period za koji se traži koncesija, ovisno
očekivanim aktivnostima u luci, te izraditi financijski model poslovanja za
različite mogućnosti razvoja.
Članak
9.
U okviru programa rada
ponuditelj mora posebno iskazati utjecaj na okoliš koji proizlazi kao posljedica
obavljanja djelatnosti za koju traži koncesiju s prijedlogom mjera za smanjenje
štetnog djelovanja na okoliš.
5.
Provođenje postupka
Članak
10.
Za provođenje javnog
natječaja osniva se Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja za davanje
koncesija u lukama otvorenim za javni promet (u daljnjem tekstu:
Povjerenstvo).
Odluku
o osnivanju i imenovanju članova Povjerenstva donosi Upravno vijeće lučke
uprave.
Povjerenstvo ima predsjednika
i dva člana.
Lučka
uprava pruža stručnu pomoć Povjerenstvu u obavljanju poslova u vezi s
provođenjem natječaja.
Članak
11.
Ponuda
s potrebnom dokumentacijom podnosi se Povjerenstvu u zapečaćenoj omotnici s
naznakom »Ponuda za koncesiju za obavljanje lučke djelatnosti u lukama otvorenim
za javni promet«.
Ponuda
se dostavlja u omotnici u kojoj se nalaze zasebne zapečaćene omotnice s ponudom
za tehnički i financijski dio.
O
primitku ponude izdaje se potvrda s naznakom vremena predaje ponude (dan i sat
primitka, s potpisom i pečatom službene osobe koja je primila
ponudu).
Ako je
ponuda upućena poštom preporučeno, dan predaje pošti smatra se kao dan predaje
Povjerenstvu kojem je upućen.
Članak
12.
Ponudu
može podnijeti jedan ponuditelj (pojedinačna ponuda) ili dva ili više
ponuditelja zajedno (zajednička ponuda).
U
slučaju zajedničke ponude ponuditelji moraju:
–
dostaviti sporazum o reguliranju međusobnih odnosa u vezi s koncesijskim
odnosom,
– te
odrediti zajedničkoga ovlaštenog predstavnika da ih zastupa u postupku davanja
koncesije.
Svaki ponuditelj mora
dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika da prihvaća određenu osobu kao
zajedničkog ovlaštenog predstavnika.
Članak
13.
Postupak otvaranja ponuda
provodi se ako je zaprimljena jedna pravodobna ponuda. Ponuda je pravodobna ako
je predana na način propisan u članku 11. stavku 3. i 4. ove
Uredbe.
Ako
nije pravodobno dostavljena niti jedna ponuda Povjerenstvo će donijeti zaključak
da postupak javnog natječaja nije uspio.
U slučaju iz stavka 2. ovog
članka javni natječaj se poništava.
Članak
14.
Postupak otvaranja ponuda
provodi Povjerenstvo u mjestu, prostorijama i vremenu određenom u javnom
natječaju.
Otvaranju ponuda mogu biti
nazočni ovlašteni predstavnici ponuditelja.
Članak
15.
Na početku sjednice za
otvaranje ponuda predsjednik Povjerenstva utvrđuje broj pravodobno primljenih
ponuda, naziv ponuditelja, podatke o nepravodobno primljenim ponudama, imena
nazočnih ovlaštenih predstavnika ponuditelja, te da li su ispunjeni svi
propisani uvjeti za provođenje postupka.
Postupak otvaranja ponuda
započinje pregledom ispravnosti omotnica, odnosno da li je omotnica ispravno i
originalno zapečaćena.
Nakon što je utvrđeno da su
ispunjeni propisani uvjeti za provođenje postupka, pristupa se otvaranju ponuda,
redoslijedom njihova primitka i upoznaje prisutne o njihovom
sadržaju.
Ako
nisu ispunjeni uvjeti za provođenje postupka, sjednica se prekida i određuje
novi datum za otvaranje ponuda.
Članak
16.
O
postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik u koji se unose
osobito:
1.
mjesto, dan i sat održavanja sjednice,
2. imena nazočnih članova
Povjerenstva,
3. broj primljenih
pravodobnih ponuda s nazivima ponuditelja, te broj ponuda koje su nepravodobno
primljene,
4. imena nazočnih ovlaštenih
predstavnika ponuditelja,
5. rezultati pregleda
dokumentacije,
6. naznaku da su ponude
zaprimljene u dvostrukim omotnicama,
7. konstataciju da je
postupak proveden sukladno propisima.
Ovlašteni predstavnici
ponuditelja imaju pravo zatražiti ovjerenu presliku
zapisnika.
Na zahtjev ovlaštenih
ponuditelja u zapisnik se unose njihove primjedbe na tijek postupaka i sadržaj
zapisnika.
Zapisnik potpisuju članovi
Povjerenstva i nazočni ovlašteni ponuditelji.
Potpisivanjem zapisnika
završava postupak otvaranja ponuda.
Članak
17.
Ako ravnatelj lučke uprave
ocijeni da je u postupku davanja određene koncesije potrebno obaviti poslove
koji zahtijevaju posebno stručno znanje, može takve poslove povjeriti stručno
osposobljenim fizičkim ili pravnim osobama.
Stručno osposobljena fizička
osoba ili više njih, ili stručno osposobljena pravna osoba po izvršenim
poslovima, dostavlja ravnatelju mišljenje o
koncesiji.
Mišljenje iz stavka 2. ovog
članka nije obvezujuće.
6.
Ocjenjivanje ponude
Članak
18.
Povjerenstvo provodi postupak
ocjenjivanja ponuda na način da prvo utvrdi ispunjava li ponuda uvjete iz članka 19. stavak 1.
ove Uredbe, nakon toga se ocjenjuje tehnički, a poslije financijski dio
ponude.
U natječajnoj dokumentaciji
mora se navesti metodologija koja će se primjenjivati kod ocjenjivanja
ponude.
Metodologija za ocjenjivanje
ponuda sadrži elemente iz članka 20. ove Uredbe.
Članak
19.
Prvu radnju koju Povjerenstvo
provodi u postupku ocjenjivanja ponuda je ocjenjivanje je li ponuda u skladu s
uvjetima javnog natječaja, te sadrži li svu potrebnu dokumentaciju propisanu u
članku 7. ove Uredbe, odnosno nalazi li se tehnički i financijski dio ponude u
posebnim omotnicama.
Ako pojedina ponuda zahtijeva
određena pojašnjenja, Povjerenstvo može uputiti pisani zahtjev ponuditelju da se
očituje u roku dva dana. Tim zahtjevom ne može se tražiti ispravak pogrešaka u
ponudi.
Ponuda koja ne ispunjava
uvjete iz stavka 1. ovog članka neće se prihvatiti.
U
slučaju da niti jedna ponuda ne ispuni uvjet iz stavka 1. ovog članka javni
natječaj se poništava.
Članak
20.
Nakon
ocjene ponude sukladno članku 19. ove Uredbe ocjenjuje se tehnički dio ponude
prema kriterijima za tehničko ocjenjivanje utvrđenim ovom
Uredbom.
Kriteriji za tehničko
ocjenjivanje ponuda jesu:
1.
iskustvo i pozicija na tržištu lučkih usluga,
2.
kvaliteta predloženog programa rada,
3.
potencijal za privlačenje novih poslova i razvoj
gospodarstva,
4.
investicijska sposobnost,
5.
organizacijska struktura i kvalifikacije rukovodećeg
osoblja,
6.
stupanj ekološkog standarda koji se primjenjuje.
Kriteriji iz ovog članka
razradit će se na podkriterije, a svaki podkriterij ima težinski
koeficijent.
Članak
21.
Da bi
ponuda prošla tehničku procjenu mora minimalno prikupiti 70% maksimalno mogućih
bodova. Ponude koje prikupe manje od minimalnog broja bodova predviđenog za
tehničku procjenu ne mogu sudjelovati u financijskom dijelu procjene. Ukoliko
niti jedna ponuda nije prikupila minimalni broj bodova natječaj se
poništava.
Članak
22.
Odluku
o poništavanju javnog natječaja sukladno odredbi članka 13. stavka 3., članka
19. stavka 4. i članka 21. donosi Upravno vijeće na prijedlog
Povjerenstva.
Članak
23.
Svaki
član Povjerenstva ocjenjuje pojedinu ponudu dodjeljujući odgovarajući broj
bodova za svaki od propisanih kriterija, te rezultat unosi u tablicu.
Pojedinačno bodovanje se analizira i obrazlaže na sjednici Povjerenstva gdje
svaki član Povjerenstva utvrđuje konačni broj bodova koji dodjeljuje pojedinoj
ponudi. Na temelju rezultata bodovanja svih članova Povjerenstva izračunava
se prosječni zajednički rezultat za pojedinu ponudu kao aritmetička sredina
pojedinačnih rezultata.
Ponudi s najboljim prosječnim
zajedničkim rezultatom dodjeljuje se 100 bodova i to predstavlja njezinu
tehničku ocjenu. Preostalim ponudama tehnička ocjena izračunava se prema
formuli:
prosječni
zajednički rezultat
Tehnička ocjena
= ––––––––––––––––––––––––––––– × 100
najbolji prosječni zajednički rezultat
Po završetku postupka
tehničke procjene, sastavlja se izvješće o ocjenjivanju ponuda u kojem se
navode imena ponuditelja i rezultati bodovanja, te se utvrđuje koje su ponude
ispunile uvjete za ocjenu financijskog dijela ponude.
Članak
24.
Postupak ocjene financijskog
dijela ponude započinje otvaranjem omotnica s financijskim
ponudama.
Procjenjuje se odgovaraju li
ponude formalnim zahtjevima iz financijskog dijela ponude, te sadrže li
aritmetičke ili računske pogreške. Računske pogreške Povjerenstvo može ispraviti
bez prethodne obavijesti ponuditelju.
Ocjenjivanje se vrši na način
da se ponude rangiraju na temelju financijskih kriterija po metodologiji
izračuna neto sadašnje vrijednosti za razdoblje za koje se daje koncesija.
Ponudi koja ostvari najbolji financijski rezultat na temelju tog izračuna
dodjeljuje se 100 bodova. Preostalim ponudama financijska ocjena se izračunava
prema formuli:
financijski rezultat
Financijska ocjena =
––––––––––––––––––––––– × 100
najbolji
financijski rezultat
Kriteriji za financijsko
ocjenjivanje ponude jesu:
1. ponuđeni iznos naknade za
koncesiju,
2. dinamika plaćanja prema
različitim scenarijima za razdoblje za koje se daje
koncesija.
Članak
25.
Ukupna ocjena pojedine ponude
i izbor najpovoljnije ponude vrši se na način da se zbroje međurezultati
dobiveni kao umnožak tehničke, odnosno financijske ocjene s pripadajućim
težinskim koeficijentima iz natječajne dokumentacije. Ponuda koja ima najveću
ukupnu ocjenu smatra se najpovoljnijom.
Članak
26.
Ponuda se odbija u sljedećim
slučajevima:
– ako ponuditelj na bilo koji
način pokušava utjecati na odluku povjerenstva u postupku ocjenjivanja ponuda i
izbora najpovoljnijeg ponuditelja,
– ukoliko Povjerenstvo utvrdi
da su podaci u ponudi lažni ili neistiniti,
– u slučaju prijevare ili
pokušaja korupcije.
Članak
27.
Povjerenstvo sastavlja
izvješće u kojem se navode sve pristigle ponude i mišljenje o povoljnosti
ponuda.
U mišljenju se iz stavka 1.
ovog članka iznosi i prijedlog najpovoljnije ponude s
obrazloženjem.
Izvješće iz stavka 1. ovog
članka sadrži osobito:
1. ukupan broj primljenih
ponuda,
2. broj pravodobno i
nepravodobno primljenih ponuda,
3. ponude koje ne ispunjavaju
uvjete iz članka 19. stavak 1. ove Uredbe i ponude koje ne ispunjavaju tehničke
i financijske kriterije,
4. ponude koje su
odbijene,
5. ponude koje ispunjavaju
sve uvjete i koja je ponuda najpovoljnija.
Članak
28.
Ako ponuditelj najpovoljnije
ponude odustane, izbor se može izvršiti između drugih ponuda koje ispunjavaju
uvjete ili poništiti javni natječaj.
Odluka o poništenju javnog
natječaja donijet će se i u slučaju ako na javni natječaj ne bude podnesena niti
jedna ponuda.
Odluku o poništavanju javnog
natječaja iz stavka 1. i 2. ovog članka donosi Upravno vijeća na prijedlog
Povjerenstva.
Članak
29.
Povjerenstvo je dužno u roku
30 dana od završetka javnog natječaja dostaviti ravnatelju lučke uprave zapisnik
o otvaranju ponuda i izvještaj s mišljenjem o povoljnosti
ponuda.
Na temelju izvješća i
mišljenja Povjerenstva ravnatelj lučke uprave predlaže Upravnom vijeću odluku o
davanju koncesije najboljem ponuđaču.
7.
Odluka i ugovor o koncesiji
Članak
30.
Odluku
o davanju koncesije donosi Upravno vijeće na prijedlog
ravnatelja.
Odluka o koncesiji je upravni
akt, na čije donošenje se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku
(»Narodne novine«, br. 53/91 i 103/96).
Članak
31.
Ako ponuditelj dobije
koncesiju (ovlaštenik koncesije) uz uvjet da je dužan pribaviti neopozivu
garanciju banke u korist davatelja koncesije, mora garanciju pribaviti do
sklapanja ugovora o koncesiji. Garancija mora sadržavati klauzulu »na prvi poziv
i bez prigovora«.
Obveza iz stavka 1. ovog
članka mora biti navedena u odluci o davanju koncesije.
Članak
32.
Ugovor o koncesiji mora se
sklopiti u roku 60 dana od dana donošenja odluke o davanju
koncesije.
Ako ovlaštenik koncesije ne
ispuni uvjete iz odluke o davanju koncesije ugovor o koncesiji neće se sklopiti
i odluka o davanju koncesije prestaje važiti.
Ako se bez obzira na razloge
ugovor o koncesiji ne sklopi u roku iz stavka 1. ovog članka, odluka o davanju
koncesije prestaje važiti.
III. ROK ZA DAVANJE
KONCESIJE
Članak
33.
Koncesija za obavljanje
lučkih djelatnosti daje se na rok do najviše 30 godina.
Prilikom određivanja roka na
koji se daje koncesija uzima se u obzir vrsta i opseg lučke djelatnosti za koji
se daje koncesija, potrebna ulaganja, te ukupni gospodarski učinci koji se
postižu koncesijom.
Rok na
koji se daje koncesija utvrđuje se u odluci o davanju
koncesije.
IV.
KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE VISINE NAKNADE ZA KONCESIJU
Članak
34.
Naknada
za koncesiju za obavljanje lučkih djelatnosti sastoji se od stalnog i
promjenjivog dijela, a njihova visina se određuje ovisno o opsegu i visini
potrebnih ulaganja, pogodnosti i materijalnim učincima koji se postižu
koncesijom.
Članak
35.
Stalni dio naknade plaća se s
naslova korištenja lučkog područja u jednokratnom godišnjem iznosu do 31. ožujka
za tekuću godinu.
Članak
36.
Stalni dio naknade za
koncesiju obračunava se prema vrsti i opsegu djelatnosti za koju se traži
koncesija prema formuli:
gdje
su:
Fix – iznos stalne godišnje naknade za
koncesiju
B –
osnovica
k (G) –
koeficijent za pojedinu grupu
n
(G) – broj pripadajućih grupa
djelatnosti za koje se traži koncesija
Osnovicu (B) stalnog dijela
naknade za koncesiju određuje Upravno vijeće lučke uprave.
Koeficijenti (k) za pojedinu
grupu djelatnosti određeni su u sljedećoj tablici:
Grupe
dje- |
Vrste
djelatnosti |
koefi- |
latnosti
(G) |
|
cijent
(k) |
A |
Privez
i odvez brodova, jahti, |
|
|
ribarskih, športskih i
drugih čamaca i |
|
|
plovnih
objekata |
0,9 |
|
Tegljenje |
|
|
Peljarenje |
|
B |
Agencijski
poslovi |
|
|
Otpremništvo |
0,9 |
C |
Opskrba
brodova |
|
|
Dezinsekcija,
deratizacija |
0,8 |
D |
Kontrola kakvoće i
količine tereta |
0,8 |
E |
Parkiranje |
0,5 |
F |
Utovar, istovar i
pretovar tereta |
|
|
Skladištenje i
prenošenje tereta na |
|
|
višenamjenskom
terminalu |
|
|
Skladištenje i
prenošenje generalnog, |
0,2 |
|
kontejnerskog i Ro-Ro
tereta na |
|
|
specijaliziranom
terminalu |
|
G |
Skladištenje i
prenošenje rasutog |
|
|
tereta
na specijaliziranom terminalu |
0,3 |
H |
Skladištenje i
prenošenje tekućeg |
|
|
tereta
na specijaliziranom terminalu |
0,3 |
I |
Skladištenje i
prenošenje drugih |
|
|
nespomenutih vrsta
tereta na |
|
|
specijaliziranom
terminalu |
0,3 |
J |
Trgovina |
0,3 |
K |
Ostalo |
0,5 |
Članak
37.
Promjenjivi dio naknade za
koncesiju plaća se u jednakim mjesečnim ratama na temelju ostvarene poslovne
aktivnosti ovlaštenika koncesije tijekom godine, u postotku od ostvarenog
godišnjeg prihoda od lučke djelatnosti za koju se traži
koncesija.
Početni (minimalni) iznos
promjenjivog dijela naknade iznosi: 0,1% ostvarenog prihoda za lučke djelatnosti
u grupama A, B, C i D, odnosno 0,5% ostvarenog prihoda za lučke djelatnosti u
grupama E, F, G, H, I, J i K.
V. POSTUPAK PRAĆENJA
IZVRŠAVANJA KONCESIJE
Članak
38.
Stručni
nadzor nad ispunjavanjem obveza iz ugovora o koncesiji obavlja lučka uprava. U
svrhu praćenja i izvršavanja ugovora o koncesiji za koje je potrebno specifično
stručno znanje ravnatelj lučke uprave može određene poslove povjeriti stručno
osposobljenoj fizičkoj ili pravnoj osobi.
Osoba
kojoj su povjereni poslovi prema stavku 1. ovog članka dužna je odmah nakon
utvrđenog stanja podnijeti izvještaj lučkoj upravi.
Članak
39.
Lučka
uprava dužna je Upravnom vijeću podnositi izvještaj o izvršavanju ugovora o
koncesiji svakih šest mjeseci i predlagati poduzimanje odgovarajućih
mjera.
Lučka
uprava bez odlaganja obavijestit će Upravno vijeće, ako nastupe okolnosti iz
članka 25. stavaka 1. i 2. Zakona o lukama unutarnjih
voda.
Članak
40.
U
slučaju iz članka 39. stavak 2. ove Uredbe pozvat će se ovlaštenik koncesije, da
se u roku 30 dana od dana dostave poziva izjasni o razlozima zbog kojih u
izvršavanju koncesije ne postupa u skladu s odlukom i ugovorom o
koncesiji.
Ako
ovlaštenik koncesije u roku iz stavka 1. ovog članka ne otkloni nedostatke i
uspostavi stanje koje odgovara odluci i ugovoru o koncesiji, davatelj koncesije
postupit će sukladno odredbama Zakona o lukama unutarnjih voda, kojima se
uređuje raskid ugovora.
VI.
POSTUPAK DAVANJA KONCESIJE U LUKAMA POSEBNE NAMJENE
Članak
41.
Odluku
o pokretanju postupka za davanje koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti
u lukama posebne namjene donosi županijsko poglavarstvo.
Odlukom
iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se da li će se koncesija dati na temelju
prikupljanja ponuda ili neposrednog zahtjeva.
Članak
42.
Oglas o
prikupljanju ponuda objavljuje se u najmanje jednom dnevnom
listu.
Članak
43.
Postupak davanja koncesije u
lukama posebne namjene provodi županijsko poglavarstvo uz stručnu pomoć lučke
uprave.
Za ocjenjivanje povoljnosti
ponuda županijsko poglavarstvo osniva Povjerenstvo, koje ima predsjednika i dva
člana.
Članak
44.
Zahtjev za davanje koncesije
iz članka 41. stavka 2. ove Uredbe obavezno mora
sadržavati:
1. naziv i sjedište pravne
osobe podnositelja zahtjeva,
2. podatke o vrsti lučke
djelatnosti za koju se traži koncesija,
3. opis lučkog područja,
ukoliko je lučka djelatnost vezana za određeno područje,
4. izvadak iz registra s
opisom djelatnosti za koju se traži koncesija,
5. ostale podatke koje u roku
15 dana zatraži davatelj koncesije, a koji su potrebni za ocjenu povoljnosti zahtjeva
za davanje koncesije.
Članak
45.
Povjerenstvo iz članka 43.
stavka 2. ove Uredbe po završetku postupka ocjene ponuda podnosi županijskom
poglavarstvu izvještaj s prijedlogom najpovoljnije ponude.
Članak
46.
Na
postupak davanja koncesije u lukama posebne namjene odgovarajuće se primjenjuju
odredbe članka 3. stavka 2. do članka 9. i članaka od 11. do 40. ove
Uredbe.
VII. MANJI OPSEG OBAVLJANJA
LUČKE DJELATNOSTI NA PRISTANIŠTU
Članak
47.
Lučke djelatnosti koje
obavljaju pravne i fizičke osobe na pristaništu smiju se obavljati bez
koncesije, ukoliko se radi o djelatnosti manjeg opsega za vlastite
potrebe.
Članak
48.
Manjim opsegom lučke
djelatnosti smatra se djelatnost skladištenja i pretovara tereta u količinama
manjim od 50.000 tona godišnje, te djelatnost ukrcaja i iskrcaja putnika unutar
granica zaštićenog područja (nacionalni park, posebni rezervat, park prirode i
dr.), a organiziran od strane javne ustanove koja upravlja zaštićenim
područjem.
Iznimno od stavka 1. ovog
članka, manjim opsegom obavljanja lučke djelatnosti smatra se djelatnost
pretovara i skladištenja pijeska i šljunka, deponiranog na obalu, bez
obzira na pretovarene količine.
VIII. ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak
49.
Ova
Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim
novinama«.
Klasa:
342-21/04-01/03
Urbroj:
5030116-04-1
Zagreb, 18. studenoga
2004.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v.
r.