MINISTARSTVO POMORSTVA, PROMETA I VEZA

2492

Na teme­lju članka 68. stavka 5. Zakona o prijevozu u cestov­nom prometu (»Narodne novine«, br. 36/98 i 83/02), ministar pomorstva, prometa i veza donosi

PRAVILNIK

O RASPODJELI DOZVOLA ZA MEĐUNARODNI PRIJEVOZ TERETA

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se mjerila, postupak i način raspodjele stranih dozvola za međunarodni cestovni prijevoz tereta (u da­lj­njem tekstu: dozvola) domaćim prijevoznicima, te način korište­nja i vraća­nja dozvola.

Članak 2.

Pojedini izrazi u smislu ovoga Pravilnika imaju s­ljedeće znače­nje:

1. »Dozvola« je isprava na teme­lju koje je, prijevozniku re­gistriranom u Republici Hrvatskoj, dopušten pristup i obav­lja­nje međunarodnog prijevoza tereta u državi čije nadležno tijelo je izdalo dozvolu.

2. »Pojedinačna dozvola« je isprava na teme­lju koje je dopušteno obav­lja­nje jedne vož­nje u odlasku i jedne vož­nje u povratku.

3. »Vremenska dozvola« je isprava na teme­lju koje je, prijevozniku re­gistriranom u Republici Hrvatskoj, dopušten pristup i obav­lja­nje neograničenog broja vož­nji u odlasku i povratku, u određenom vremenskom razdob­lju (mjesečno, tromjesečno, godiš­nje i sl.) u državi čije nadležno tijelo ju je izdalo.

4. »CEMT dozvola« je multilateralna isprava koju izdaje Europska konferencija ministara za promet, a na teme­lju koje je dopušteno obav­lja­nje međunarodnog prijevoza tereta između država članica CEMT-a ili u tranzitu preko teritorija jedne ili više država članica CEMT-a vozilima koja su re­gistrirana u jednoj od država članica CEMT-a. Na teme­lju CEMT dozvole dopušteno je obav­lja­nje neograničenog broja vož­nji u određenom vremenskom razdob­lju (godini, mjesecu), a oprem­ljena je pripadajućim dnevnikom putova­nja.

5. »Kritična dozvola« je dozvola na teme­lju koje je dopušten pristup i obav­lja­nje prijevoza u državi, za koju se na teme­lju praće­nja korište­nja dozvola, u određenom vremenskom razdob­lju utvrdi, da je broj razmije­njenih dozvola ma­nji od iskazanih potreba za prijevozom. Kritičnim dozvolama se smatraju i CEMT dozvole.

6. »Eko-bod« je isprava koja pod određenim uvjetima omo­gu­ćava domaćem prijevozniku tranzit preko teritorija Austrije. Eko-bodovi mogu biti u papirnatom ili elektronskom obliku.

Članak 3.

Dozvola se izdaje prijevozniku ako ima odobre­nje za obav­lja­nje međunarodnog cestovnog prijevoza tereta i ako ispu­njava uvjete propisane ovim Pravilnikom.

Članak 4.

Raspodjelu kritičnih i CEMT-dozvola, te eko-bodova, domaćim prijevoznicima obav­lja Ministarstvo pomorstva, prometa i veza (u da­lj­njem tekstu: Ministarstvo).

Raspodjelu ostalih dozvola domaćim prijevoznicima obav­lja Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora (u da­lj­njem tekstu: komore), putem svojih županijskih ispostava.

Ministarstvo, najkasnije do 1. prosinca tekuće godine, do­stav­­lja komorama podatke o dogovorenim godiš­njim kontingentima dozvola za sljedeću godinu po vrstama.

Članak 5.

Za svaku vrstu pojedinačnih dozvola utvrđuje se pričuva, koja iznosi najma­nje 3% od ukupnog broja dozvola, odnosno vrste dozvola, te služi u izvanrednim okolnostima kao što su sezonski utjecaji, promjene na tržištu usluga prijevoza i sl.

Pričuva iz stavka 1. ovoga članka zadržava se u Ministarstvu. Raspodjelu dozvola iz pričuve obav­lja Ministarstvo.

Članak 6.

Prijevoznik je dužan dodije­ljenu mu dozvolu koristiti u skladu s njezinom namjenom i ne smije je ustupiti drugom prijevozniku, odnosno korisniku.

POSTUPAK I NAČIN RASPODJELE DOZVOLA

Članak 7.

Raspodjela dozvola obav­lja se na teme­lju pisanog zahtjeva prijevoznika.

Zahtjev za dobiva­nje kritičnih i CEMT-dozvola, te ekobodova za sljedeću godinu prijevoznik podnosi Ministarstvu u razdob­lju 1.–15. listopada tekuće godine.

Zahtjev za dobiva­nje ostalih stranih dozvola, prijevoznik podnosi komorama, sukladno potrebama tijekom cijele godine.

Zahtjev za izdava­nje kritičnih i CEMT-dozvola sadrži: naziv prijevoznika, matični broj, statistički broj djelatnosti, ime i prezime odgovorne osobe, broj odobre­nja, popis vozila (kojima se obav­lja međunarodni prijevoz) popis zaposlenih vozača, izvješće o korište­nju dozvola u prethodnoj godini, odnosno tekućoj godini, te broj dozvola koje traži.

Zahtjev za dobiva­nje ekobodova sadrži: naziv prijevoznika, broj odobre­nja, popis vozila koja troše osam ili ma­nje ekobodova, broj pravilno iskorištenih i vraćenih austrijskih dozvola u razdob­lju 1. listopad prethodne – 30. rujan tekuće godine, te broj ekobodova koje traži.

Zahtjev za ostale strane dozvole sadrži: naziv prijevoznika, broj odobre­nja, naziv i broj dozvola koje traži.

Članak 8.

Prijevoznik preuzima pojedinačne dozvole za razdob­lje od dva mjeseca, unaprijed.

Prilikom zaduže­nja novih dozvola, prijevoznik je dužan, razdužiti najma­nje 80% dozvola iz prethodnog dvomjesečnog razdob­lja i 100% dozvola iz ranijih razdob­lja.

Pri razduže­nju dozvola, prijevoznik je dužan priložiti CMR teretni list, za svaku vož­nju.

MJERILA ZA RASPODJELU DOZVOLA

Članak 9.

Pojedinačne i vremenske dozvole, za koje nije utvrđeno da su kritične, izdaju se u skladu s iskazanim potrebama prijevoznika, a prema sljedećim mjerilima:

1. Broju pravilno iskorištenih i vraćenih dozvola u prethodnoj godini ili određenom razdob­lju tekuće godine;

2. Broju i kvaliteti motornih vozila kojima prijevoznik obav­lja međunarodni prijevoz.

Prednost pri raspodjeli dozvola imaju prijevoznici koji dozvole koriste za izvoz tereta.

Članak 10.

Kritične dozvole izdaju se prema sljedećim mjerilima:

1. Broj pravilno iskorištenih i vraćenih dozvola u prethodnom razdob­lju;

2. Broj motornih vozila kojima se obav­lja djelatnost;

3. Struktura voznog parka prema tehničkim karakteristikama;

4. Broj zaposlenih vozača;

5. Broj obav­ljenih vož­nji uprtnim vlakom u razdob­lju listopad prethodne godine – listopad tekuće godine (samo za Austriju);

6. Ostvareni godiš­nji promet po vozilu;

7. Dokaz da su podmirene sve zakonske obveze (porez, mirovinsko i zdravstveno osigura­nje).

Pripadajući broj dozvola za Austriju, odnosno ekobodova, uma­njit će se, odnosno povećati za korište­nje uprtnog vlaka u prethodnom razdob­lju. Sma­nje­nje, odnosno poveća­nje pripada­juće­g kontingenta dozvola srazmjerno je broju obav­ljenih vož­nji vlakom u prethodnom razdob­lju.

Za motorna teretna vozila do 12 tona nosivosti ne izdaju se kritične dozvole.

Članak 11.

Za utvrđiva­nje pripadajuće­g broja, kritičnih dozvola po prijevozniku, vrši se bodova­nje prema mjerilima iz članka 10. ovoga Pravilnika, na sljedeći način:

1. Po pravilno iskorištenoj i vraćenoj dozvoli                           4 boda;

2. Za svako vozilo kojim se obav­lja djelatnost                         2 boda;

3. Prema tehničkoj strukturi voznog parka:

– EKO – 0                                                                              1 bod,

– EKO – I                                                                             3 boda,

– EKO – II                                                                       10 bodova,

– EKO III                                                                        15 bodova,

– EKO IV                                                                        20 bodova;

4. Prema broju obav­ljenih vož­nji vlakom:

– za svaku vož­nju u okviru 20% od odobrenog

godiš­nje­g kontingenta dozvola                                                2 boda,

– za svaku vož­nju iznad 20% od odobrenog

godiš­nje­g kontingenta                                                    (+5) bodova,

– za svaku vož­nju ispod 20% od odobrenog

godiš­nje­g kontingenta                                                    (–5) bodova.

     5. Po zaposlenom vozaču                                                    5 bodova;

6. Prema ostvarenom godiš­njem prometu po vozilu:

– više od 400 000 kuna                                                   20 bodova,

– 300 001 – 400 000 kuna                                               10 bodova,

– 200 001 – 300 000 kuna                                                 5 bodova,

– do 200 000 kuna                                                             0 bodova.

7. Za dokaz da su uredno podmirene zakonske

obveze (porez, mirovinsko i zdravstveno) 20 bodova.

Pripadajući broj dozvola za pojedinog prijevoznika utvrđuje se prema ukupnom broju bodova tog prijevoznika u odnosu na ukupan broj bodova svih prijevoznika koji su uredno podnijeli zahtjeve, te raspoloživog broja kritičnih dozvola.

Članak 12.

CEMT dozvole se izdaju prema s­ljedećim mjerilima:

1. Za CEMT dozvolu koja vrijedi na teritoriju Austrije, a ne vrijedi na teritoriju Italije, prijevoznik mora imati najma­nje pet »zelenija i sigurnija« (EURO II) ili »sigurna« (EURO III) teretna motorna vozila;

2. Za CEMT dozvolu koja vrijedi na teritoriju Italije, a ne vrijedi na teritoriju Austrije, prijevoznik mora imati najma­nje dva »zelenija i sigurnija« (EURO II) ili »sigurna« (EURO III) teretna motorna vozila;

3. Za CEMT dozvolu koja ne vrijedi na teritoriju Austrije i Italije, prijevoznik mora imati najma­nje jedno »zeleno« (EURO I), »zelenije i sigurnije« (EURO II) ili »sigurno« (EURO III) teretno motorno vozilo.

Pored mjerila iz stavka 1. ovoga članka za dobiva­nje CEMT dozvole primijenit će se i mjerila iz članka 10. točaka 5, 6, 7, te točke 4, (samo za CEMT dozvolu koja vrijedi na teritoriju Austrije).

Prednost pri dobiva­nju CEMT dozvole ima prijevoznik koji je uspješno koristio CEMT dozvole u prethodnom razdob­lju.

EKOBODOVI

Članak 13.

Ukupan broj ekobodova koji je dogovoren između Republike Hrvatske i Europske zajednice za 2003. godinu je 171 904.

Dodatni ekobodovi za korište­nje uprtnog vlaka dodje­ljuju se hrvatskim prijevoznicima do najviše 40% od ukupno utvrđenog broja ekobodova za 2003. godinu što iznosi 68 762.

Za vozila koja za jedan tranzit kroz Austriju troše više od 8 ekobodova neće se izdavati ekobodovi.

Za svaku vož­nju uprtnim vlakom prijevozniku se dodje­ljuje 6,32 nagradna ekoboda do iznosa od 68 762 ili do ukupnog broja od 10 880 vož­nji.

Za svake dvije kružne vož­nje uprtnim vlakom ili četiri vož­nje u jednom smjeru, iznad 10 880 vož­nji, prijevoznicima se dodje­ljuju dvije nagradne dozvole za bilateralni prijevoz.

Članak 14.

Ekobodovi se izdaju prijevoznicima prema s­ljedećim mjerilima:

1. Broj pravilno iskorištenih i vraćenih austrijskih dozvola u razdob­lju 1. listopad prethodne – 30 rujan tekuće godine.

2. Broj vozila kojima prijevoznik obav­lja međunarodni cestovni prijevoz, a za jedan tranzit kroz Austriju troše 8 i ma­nje bodova.

Pored mjerila iz stavka 1. ovoga članka za utvrđiva­nje pripadajuće­g broja ekobodova primijenit će se i mjerila iz članka 10. točaka 4., 5., 6., i 7.

POVJERENSTVO ZA RASPODJELU DOZVOLA

Članak 15.

Na teme­lju praće­nja raspodjele i korište­nja svih dozvola, Ministarstvo donosi odluku o utvrđiva­nju kritičnih dozvola.

Ministar pomorstva, prometa i veza imenuje Povjerenstvo za raspodjelu kritičnih i CEMT dozvola, te ekobodova (u da­lj­njem tekstu: Povjerenstvo).

Povjerenstvo na teme­lju podnesenih zahtjeva i mjerila iz ovog Pravilnika utvrđuje pripadajući godiš­nji kontingent kritičnih i CEMT dozvola, te ekobodova za s­ljedeću godinu, za svakog prijevoznika pojedinačno.

Članovima povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka pripada naknada.

Visinu naknade iz stavka 1. ovog članka utvrđuje ministar.

ODUZIMANJE I ZLOUPORABA DOZVOLA

Članak 16.

CEMT dozvola može biti povučena ili oduzeta u s­ljedećim slučajevima:

1. Ozbi­ljnog ili ponov­ljenog krše­nja propisa;

2. Nedovo­ljnog korište­nja;

3. Korište­nja dozvola samo za bilateralne prijevoze.

Članak 17.

Smatra se da je prijevoznik zlouporabio dozvolu ako:

1. Dozvolu ne popuni pravilno i točno ili vrši bilo kakve izmjene podataka unesenih u dozvolu;

2. Dozvolu ne koristi u skladu s ­njezinom namjenom ili ako je ustupi drugom korisniku;

3. Dozvolu ne vrati u roku propisanom člankom 7. stavkom 2. ovoga Pravilnika;

4. Uz vraćenu dozvolu ne priloži CMR teretne listove;

5. Ne vrati oduzetu vremensku dozvolu u roku deset dana od dana primitka obavijesti o oduzima­nju;

6. Ne vrati oduzetu CEMT dozvolu u roku deset dana od dana primitka obavijesti o oduzima­nju.

Prijevozniku koji je izvršio zlouporabu iz točke 1. i 4. stavka 1. ovoga članka, neće se izdavati one dozvole za koje je zlouporaba dokazana u traja­nju od jednog mjeseca, a u ponov­ljenom slučaju, dozvole se neće izdavati dva mjeseca.

Prijevozniku koji je izvršio zlouporabu dozvole iz točke 2. i 3. stavka 1. ovoga članka, neće se izdavati one dozvole za koje je zlouporaba dokazana u traja­nju od dva mjeseca, a u ponov­ljenom slučaju, dozvole se neće izdavati šest mjeseci.

Prijevoznik koji je izvršio zlouporabu iz točke 5. stavka 1. ovoga članka gubi pravo na dobiva­nje vremenske dozvole za ­s­ljedeću godinu.

Prijevoznik koji je izvršio zlouporabu iz točke 6. stavka 1. ovoga članka gubi pravo na dobiva­nje CEMT dozvole za s­ljedeću godinu.

Članak 18.

Ministarstvo pomorstva, prometa i veza donosi odluku o mjerama iz članka 17. ovoga Pravilnika.

Članak 19.

Stupa­njem na snagu ovoga Pravilnika, prestaje važiti Pravil­nik o mjerilima i načinu raspodjele dozvola za međunarodni slobodni prijevoz tereta (»Narodne novine«, br. 95/00).

Članak 20.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/02-02/36
Urbroj: 530-02-01-1
Zagreb, 11. prosinca 2002.

Ministar
Roland Žuvanić, v. r.